Topic voor iedereen die langer dan 1 jaar bezig is en nu in de medische molen stapt of zit...

Dag allemaal!!!

Joke jij eerst welkom in de club..... Ja idd de eerste keer was ook ook zenuwachtig vooral omdat je niet weet wat er te gebeuren staat... Maar de eerste keer valt best mee. Vragen beantwoorden en uitleg krijgen... Als je zelf al vragen hebt is het handig om op papier te zetten want als je daar zit dan vergeet je het zo..

Gister ben ik weer naar het ziekenhuis geweest omdat we nog een samenlevingstest moesten doen... De eerste keer was deze niet gelukt want het eitje was al gesprongen. Angezien de vorige keer ter sprake kwam dat mijn prolactine te hoog was heb ik nog een keer doorgevraagd hoe dat zit dat je dan niet zwanger kan worden.... was te ingewikkeld om uit te leggen en moet eerst maar op de MRI wachten... Ondertussen mag ik nu wel met medicijnen beginnen!!!!!!!!!!!!!!!! ik vid het best wel fijn dat ik nu weer een stapje verder ben... Als ik het niet gevraagd had dan was ik nog weer aan het wachten en kwam die medicijn waarschijnlijk pas na het onderzoek van de MRI. ik mag met Dostinex beginnen iemand hier bekend mee??? ik moet dit 3 maand doen en dan mag ik weer komen als het nik geworden is.... Ik had alleen verwacht dat ik tussendoor nog moet bloedprikken maar dat hoeft blijkbaar niet???.... Ik ben dat vergeten te vragen... Nou   ik wacht wel af..

Nou ik ga weer stoppen want ik moet zo ff naar mijn paardjes en een vriendin....  
Spreek jullie allenmaal later wel weer!!!

Liefs Petra

Wie
Leeftijd
Ronde/jaar  
Status

Mier1980
27  
feb.07 ronde 20
 december terug naar zh ,jan. IUI

Han80/Hanneke
28  
 jan. '07
Zwanger!  

Esk30/Esk
31  
aug. '07/ronde 14  
20 augustus samenlevingstest+ echo

Danielle1984
24  
 juli '06
1e IUI  

Inge82
26  
jan. '07  
12 september intake ICSI  

MarvdBe
 23
2005  
Wachten op oproep TESE  

lin 1979
28  
2005  
IUI 7  

Tjoller
28  
apr. '07  
1e afspraak 26-8                                                                                      

Patje1981                      
27
okt.'07        
gestart met Clomid en Provera                                        

Deedee1973
34
jan. '06
1e IUI

Sassie83
24
apr. '07
Wachten op 2e zaadonderzoek

deessie
24
2005
Rust ivm overstap ziekenhuis

sahiton
33
13
19-8 gyn

Cis79
29
ronde 16
19-8 iui (2e poging)

poeh1980
28
1,5 jaar
wachten op oproep MRI

Joke
26
ronde 12
4 sept. naar gyn. (eerste keer

Zo, even de tabel meegenomen. Kan ik het makkelijk even zien.

Mier, ik zie dat je pas in december weer terug hoeft voor een IUI in januari! Dat is laat? Is daar een reden voor (wachtlijst?). Hoe voel je je daarbij?

Poeh, die medicijnen ken ik niet, maar ik herken je gevoel dat je het gevoel hebt vooruitgang te boeken. Moet je nou toch die MRI nog doen? En zijn die medicijnen dan voor dat prolactine-gehalte?

Cis, heel veel succes vanmiddag met de IUI, ik hoop dat het goed gaat! En nou dan weer twee weekjes wachten op de uitslag, of niet?

Deessie, hoe staat het met jou? Al een test gedaan weer? Ik ben even benieuwd.

Tjoller, ergens toch ook wel fijn dat je niets te melden hebt? Dat betekent dat er even niet zo'n stressvolle dagen zijn. Tenminste, zo werkt het bij mij. Hoe meer ik hier ben, hoe meer ik ermee bezig ben... en soms is het wel fijn om even "niets" te hebben...

Sahiton, veel succes vandaag in het ziekenhuis. Wat gaat er gebeuren?

Ik zit nog te wachten op morgen...

Groetjes, Esk

Hey Esk...

Nee die medicijnen kende ik ook nog niet maar als ik zo op internet kijk dan wil   je sommige dingen ook niet weten........ maar die medicijnen zijn idd om de prolactine naar beneden te halen... en hij wil ook nog steeds een MRI laten doen om eventuele abdomen (gezwellen en andere afwijkingen) uit te sluiten.. Heel soms krijgen vrouwen die een kindje gekregen hebben ook wel die medicijnen om de borstvoeding stop te zetten.. dat wil nog wel eens voorkomen bij een late abortus... en andere redenen. Maar ik was heel benieuwd of inderdaad iemand anders dat medicijn ook kende en of het gebruikte om zwanger te worden.....Maar ja..... Ik mag er mee beginnen de volgende keer als ik ongesteld ben geworden en dan zien we het wel!

Ik hoop so!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nou doeg ik stop weer tot de volgende keer!

Liefs Petra

hey meiden,

had nog geen eerder tijdstip gevonden om te reageren dus bij deze;

maandag naar het ziekenhuis geweest,we moeten tot december wachten om te kijken ofdat het nog spontaan gebeurd om zwanger te raken en anders starten we in januari met de IUI. de reden is dat we tot december moeten wachten omdat ik een kijkoperatie heb gehad 3 weken geleden dus we moeten eerst kijken wat dat opleverd.

wie kan me wat over de IUI vertellen hoe dat precies in zijn werk gaat!?
ik zag dat er in het lijstje wel een paar meiden erbij stonden die bezig zijn met de IUI

ik ben nu alweer vergeten wat iedereen geschreven heb

xxx mier

Hoi Meiden,

Mier, iui hoe gaat dat.
Sommige slikken vooraf aan de eisprong hormonen om meer eitjes te krijgen bij je eisprong. Ik heb dat nog niet gehad.
Ik heb alleen maar tijdens en na de eisprong pregnyl moeten spuiten, dat is dan weer voor de innesteling.
Verder bepalen ze dmv een inwendige echo het juiste moment, wanneer staat je eitje op springen. Dan mag je mannetje wat produceren in een potje, dat breng je naar het lab. Na een dik uur moet je weer terug komen, dan hebben hun de goede zaadcellen verzameld in een spuitje.
De arts zet een eendenbek bij je, en breng een soort cathetertje naar binnen, en spuit daar dan het zaad doorheen.
Het voordeel is dat de zaadjes het obstakel baarmoedermond voorbij zijn.
Je voelt er niets van hoor. Alleen die eendenbek vind ik nooit niet zo leuk.
Dit is ff snel in het kort.
Maar wat moet je toch lang wachten en je zit al op ronde 20. jeetje!!!

Ik heb gisteren de iui weer gehad.
Ging allemaal prima. Zaad was van goede kwaliteit, niet van top kwaliteit, maar we hebben een reeële kans.
Nu zit ik weer op het wachtbankje tot 4 september!! bah bah.

Esk ben benieuwd hoe het in het ziekenhuis was.

Cis xxx

Wie
Leeftijd
Ronde/jaar  
Status

Mier1980
27  
feb.07 ronde 20
 december terug naar zh ,jan. IUI

Han80/Hanneke
28  
 jan. '07
Zwanger!  

Esk30/Esk
31  
aug. '07/ronde 14  
20 augustus samenlevingstest+ echo

Danielle1984
24  
 juli '06
1e IUI  

Inge82
26  
jan. '07  
12 september intake ICSI  

MarvdBe
 23
2005  
Wachten op oproep TESE  

lin 1979
28  
2005  
IUI 7  

Tjoller
28  
apr. '07  
1e afspraak 26-8                                                                                      

Patje1981                      
27
okt.'07        
gestart met Clomid en Provera                                        

Deedee1973
34
jan. '06
1e IUI

Sassie83
24
apr. '07
Wachten op 2e zaadonderzoek

deessie
24
2005
Rust ivm overstap ziekenhuis

sahiton
33
13
19-8 gyn

Cis79
29
ronde 16
NOD 4 sept!!!!! Spannend

poeh1980
28
1,5 jaar
wachten op oproep MRI

Joke
26
ronde 12
4 sept. naar gyn. (eerste keer

cis super bedankt voor je uitleg! het is duidelijk!
het duurt idd bij ons zo lang omdat ik in ronde 12 spontaan zwanger ben geraakt maar dit is dan wel met een miskraam geeindigd! ze rekenen dan pas weer vanaf de zwangerschap dus in januari zou het een jaar na de miskraam zijn.
er is gewoon nog een kans dat we nog een x spontaan zwanger raken,maar zit nu alweer in de 9e ronde na de miskraam dus voor mij is dat al ronde 21 want we zijn al vanaf de 1e week van febr. 2007 bezig! als dat niet zo was geweest dan hadden we waarschijnlijk al de IUI gehad.

voor jou nog even wachten cis! dat wachten duurt altijd een eeuwigheid!
succes! mijn duimen draaien voor goed nieuws!

xxx mier

Cis, ik duim voor je!

Ik ben vanochtend voor een samenlevingstest geweest. Het goede nieuws was dat m'n ei nog niet gesprongen is, maar erg goed groeit. Het slechte nieuws is dat er geen bewegende zaadcellen waren aangetroffen. Daarom morgen weer terug en als het dan nog niet goed is, vrijdag weer.
Ik vraag me stiekem af of dit dan HET probleem is en zo ja... wat is eraan te doen?

Overigens was de uitslag van het zaadonderzoek bij manlief errug goed. Dus op dat gebied hoeven we ons niet meer druk te maken...

Groetjes, Esk

Terug
Bovenaan