Tot welke leeftijd box?

We hebben 'm met 8 maanden al weggedaan. Onze zoon kon tijgeren en vond er geen bal meer aan. Als ik nu even iets moet doen, waarbij hij even niet rond mag kruipen, zet ik hem in de kinderstoel. Dat gaat prima. 
 
Om terug te komen op je vraag.de orthopedagoog adviseert dit omdat baby’s/ dreumes een eigen plek nodig hebben die rust geeft. Als ze in een open ruimte zijn worden ze altijd geprikkeld. Dat is in de box een stuk minder 
 
Hier beide keren met 7 maanden weg gedaan. Lekker op de speelmat en de wereld ontdekken. Allebei vonden ze de box echt niks.
 
Dank jullie voor de reacties. Ik vertrouw haar prima om zelf even alleen in de kamer te zijn. Ze vindt het trouwens niet erg om in de box te zitten. Speelt daar gewoon verder maar kan minder kruipen/lopen. Kan me voorstellen dat het een veilig, rustig eigen plekje is. Ze gaat dan vaak met haar grote knuffelbeer knuffelen en liggen. Zo lief 
We kijken het nog even aan en laten opa maar alvast een bureautje met lades en een opbergkist voor onder het bureau maken. Kan de box straks meteen vervangen worden met haar nieuwe eigen plekje. 
 
Hier 13 maanden oud en hij staatnog.
Ik vind het eerlijk  gezegd wel makkelijk zoals je zegtals  je eventjes naar boven moet of iets dergelijks ook als ik stofzuig zet ik hem erin zodat ik even mn gang kan gaan zonder gestoord  te worden. 
Nu laten we hem sowieso staan want onze 2e kleine word verwacht in mei dus sonde hem weg te halen.
Maar vind het nog wel makkelijk 
 
Hier zat hij er met de 6/7 maanden al nauwelijks meer in. Eigenlijk alleen sochtends als ik beneden kwam en hem de fles ging maken. Rond de 10 maanden zat hij er helemaal niet meer in. Heeft er nooit graag ingezeten, wilde er altijd graag bij zijn. Vond het wel prima. Hebben hem met de 11 maanden weggedaan, ondat we hem er nooit meer in zette.
denk dat jet bij elk kindje verschillend is, hoelang ze er in willen!
 
Mijn dochter van 13 maanden gaat er elke dag in als ik eten kook. Ze gaat heerlijk zitten spelen met haar activitybord of stapelbekers. Soms “roept” ze als ze wat wil laten zie. Maar ze vind het altijd fijn in de box. Als ze moe is of als er veel visite is gaat ze ook wel eens in de box dan kan ze even haar gang gaan zonder dat al die mensen aan haar zitten.
 
Ons zoontje is 11 maanden en ik ben nog iedere dag blij met de box.. Zoals hierboven al eerder gezegd is het ook vooral vanuit praktisch oogpunt. Wij hebben een ontzettend ontdekkend/druk mannetje die ik niet alleen kan/wil laten. Hij kan nog niet los lopen maar kruipt en loopt al wel langs tafels e.d. Waar laat je zo'n kleine ontdekkingsreiziger als je bijvoorbeeld gaat douchen? Hoe doen jullie dat zonder box? Ik voel me best een beetje dom nu want daar hebben jullie waarschijnlijk een hele praktische oplossing voor die ik nog niet bedacht heb. 
 
Terug
Bovenaan