Tot welke leeftijd box?

Onze zoon is nu 7 maanden. Wij laten de box zo lang mogelijk staan. Het is, tenzij je natuurlijk een afgebakend speelhoekje hebt, de veiligste plek voor een kindje tijdens het koken.
 
Hier staat die met 2 jaar en 2 weken nog. Gebruiken hem eigenlijk alleen nog als hij af en toe Nijntje mag kijken als ik moet douchen of even wat dingen moet doen. Hebben we een playpen, deze was ooit 2 bij 1 meter maar nu nog de normale box afmetingen. Wel met een deurtje erin. Soms wil hij er zelf in. 
 
We hebben de box ondertussen opgeruimd. De laatste keren was het krijsen als we haar erin zetten. Nu op dezelfde plek een leuk speelhoekje gemaakt met een vloerkleed. Dit vindt ze heerlijk. Ze kan zelf kiezen waar ze mee speelt en heeft alles bij de hand. 

Kan opa straks beginnen om een bureau met opbergbakken te maken. 
 
Hier ook met de box weggehaald (13mmd). Ze zat er eigenlijk al heel lang niet meer in. Dus begon nu echt een sta in de weg te zijn. Als ik snel iets moet doen boven ren ik op en neer en anders neem ik der mee. 
 
Hier staat de box ook nog met 19 maanden. Als ik hem 1 minuut alleen in de kamer laat kan ik hem vervolgens lopend/rennend over de bank aantreffen haha. Niet echt een veilig gevoel. Soms gaat hij zelf bij de box staan omdat hij er graag in wil spelen. Heb speelgoed in de box staan waar hij alleen in de box mee mag spelen, zo blijft het leuk om in de box te spelen. Zodra je het gevoel hebt dat de box overbodig is of je hem nauwelijks nog gebruikt zal ik hem als ik jou was lekker opruimen, maar wanneer je het nog handig vindt: lekker laten staan. Daarbij hoef je niet echt rekening te houden met leeftijd.
 
Terug
Bovenaan