Tot welke leeftijd box?

Douchen doe ik of als ze ligt te slapen of ik neem haar mee onder de douche en dan zet ik haar in de bumbo. 
Op het moment dat ik naar de wc ga, dan sluit ik het traphekje, maar verder loopt ze rond. 
Stofzuigen vindt ze geweldig en helpt gewoon mee op haar manier. Als ik ga koken zit ze vaak in de kinderstoel die ik naast me neerzet. Ondertussen krijgt ze wat lekkers. Of ze is lekker op de grond aan het spelen.
 
Sorry, had zelfs wel eerder gekund, want mijn dochter vond het nooit fijn. Lekker een kleed neergelegd en een tafeltje met stoeltje. Nooit gemist ook, het was alleen maar een opslagplek voor speelgoed. Ik denk dat het per kindje verschilt, sommigen vinden het vast fijn en anderen willen misschien de box houden omdat hun kindje dan niet het huis sloopt als ze even weglopen.. ik zou dus het laten afhangen van het gebruik..
 
Hoi,
Wij hebben de box met 8 maanden weggedaan.
Ze zat er echt nooit meer in. Heerlijk die ruimte weer haha.
Ze is nu bijna 14 maanden en heb er geen moment 'last' van gehad dat we de box weg hebben gehaald.
 
Mijn dochter zat er zelden in, met 9 maanden gebruikte ik m al niet meer. Maar vrij snel daarna was ik zwanger van de tweede en we hebben m laten staan, ik vond het teveel werk om m weg te halen voor een paar maanden.
Nu is mijn jongste 3 maanden oud. Ze slaapt er veel in. Maar ik denk dat ie snel weg is als ze al haar slaapjes netjes in haar bed gaat doen.
Wat mij betreft mogen ze net zo graag op de grond spelen. Er staan niks geen plantjes ofzo op tafel waar ze niet aan mogen zitten, dus ze kunnen lekker hun gang gaan. Ik ga ook gerust boven stofzuigen terwijl mn kinderen gewoon beneden spelen. Er kan niks geks gebeuren. En wil ik ze echt ff 'vast' zetten, gaan ze gewoon ff in de kinderstoel.Tijdens het koken ook. Werkt prima.
Ik vind de box maar een dom en onhandig groot ding? Ben blij als ie weg is, heb ik een hoop meer ruimte in huis!
 
Mijn zoontje is 12 maanden en speelt graag in de box. Hij heeft daar veel meer rust, gaat dan heerlijk een boekje liggen lezen. Op de grond wordt hij continu geprikkeld om iets te gaan doen. Ik laat hem dus nog even staan totdat hij er niet meer in wil
 
Ik heb mijn jongste 2 (heb er 4) er in gehad tot een jaar of 2.
als je je bedenkt dat mijn generatie en daarvoor pas in de box (ook wel loophek genoemd) gingen op het moment dat er begonnen werd met lopen...
ik vond het heerlijk dat ik ze ff in de box kon doen als het even te druk werd met de andere kids. (Werden ze iig niet omver gelopen hihi)
 
Hier gebruiken we de box nog zeker, mijn dochter is net een jaar en heeft die afbakening soms echt even nodig. Ook avonturiers hebben af en toe rust nodig en voor haar stimuleert het ook een stukje alleen kunnen zijn. Ze gaat bijvoorbeeld de pop of haar Dikkie Dik knuffel voorlezen uit een boekje. Ook kan ze zich echt even focussen op 1 stuk speelgoed ipv alles om zich heen. Mijn 2e dochter kan nu echt elk moment geboren worden en ook hiervoor lijkt het me fijn om ze even apart te kunnen houden. De kinderstoel kan mn oudste nog geen seconde alleen in zitten want ze kan er zo uit klimmen, het lijkt soms of ze geen moment rust wil/kan hebben ? Gelukkig slaapt ze snachts wel ontzettend goed, mede hierdoor denk ik haha.. Leuk om ieders verschillende en soms dezelfde ervaringen te lezen!
 
Terug
Bovenaan