tromboseneiging??

hoi inez,

Wat vervelend dat het zo moest gaan!
Ik herken dat, heb dat de laatste keer ook zo meegemaakt..had jij geen last van verschrikkelijke krampen?
Hoe gaat het nu met je? Doe je wel even een paar dagen rustig aan...en luisteren naar je lichaam!!

Ik ben je al tegen gekomen op de nu zwanger worden site..en hoe vind je het daar?? Nou ik hoop je gauw weer tegen tekomen, en knap maar snel weer op..en doe rustig aan!!
Veel liefs en opkikkertjes van diane

hai Diane,
Ja hoor alles gaat wel weer goed. Ik vloei al bijna niet meer.Ben alleen wel geschrokken want zo had ik het niet verwacht. Ik was alleen en ik verloor zo belachelijkk veel bloed dat ik echt dacht daar gaat mijn baarmoeder. Ben erg blij dat ik zo snel terecht kon. Ik heb alleen een hekel aan ziekenhuizen. En je moet toch onder narcose he, dat vind ik vervelend. Ik probeer iets rustiger te doen. Maar het komt erg slecht uit. Ik heb vanavond een erg belangrijk diner van dik 40 gasten in de bovenzaal van ons restaurant. En beneden moet ook doorgaan. Een blik personeel heb ik niet want iedereen is al ingezet. Dus ik ga vanavond wel aan het werk maar zal me iets meer bezighouden met de wijnen en het gastvrouw spelen inplaats van borden tillen en afruimen.
Ben op de site nog niet helemaal thuis. Heb gisteren even vluchtig gekeken. Misschien heb jij nog wat tips voor me?

Lieve groet Inez

Even een reaktie op Inez,

Zelf twee miskramen gehad in de eerste tien weken. Nu is na bloedonderzoek vastgesteld dat ik heterozygoot(drager) voor faktor V. Is dat hetzelfde als bij jouw schoonzus? Wel is er vastgesteld dat ik in een evt. kraambed antistolling moet gebruiken, maar er wordt niet gesproken over behandeling tijdens zwangerschap. Zou je dit voor me willen navragen? Vlgs. mij de heren doktoren het er namelijk nog niet over eens. En natuurlijk wil er alles aan doen.
Groetjes, Laura

Hoi Laura,
Ik weet niet of er bij mijn schoonzus een naam aan is gegeven. Dat wil ik best wel even navragen. Die betreffende behandeling tijdens een zwangerschap is een hele lage dosering asperine. Ze noemen het kinderasperine maar het heet zoiets als ascal 38(carbasalaatcalcium). Ik kreeg het zelf de laatste 2 beginnende zwangerschappen ook voorgeschreven. Het is heel onschuldig; de enige functie is dat het je bloed iets dunner maakt, om te voorkomen dat er klontjes ontstaan. Er zijn mensen die het hun hele leven slikken.
Kom er nog wel op terug
Groetjes Inez

Hoi Diane,
Bedankt voor je steun. Ik weet dat ik het iets rustiger moet doen. Maar ik heb op dit moment even geen keus. Het viel me gisterenavond eerlijk gezegd wel iets tegen. Moest toch veel lopen en had gedacht eerder klaar te zijn. Het feest was echter pas om 23.30 ten einde. Heb een goede nacht gemaakt. Vloei helaas wel iets meer en mijn buik is wat vervelend. Het ziet ernaar uit dat we vanavond ook aardig wat gasten hebben, dus vanavond zal ik toch weer aan de slag moeten. Moet om 16.30 beginnen en hoop om 24.00 klaar te zijn. Zondag kan ik wel een stapje terug doen en maandag zijn we dicht. Weet jij eigenlijk al eens iets meer over jouw eigen onderzoeken, betreffende trombose/stollingen e.a.
Ik kijk nog even op de site,
Doei, liefs Inez; fijn weekend!!

Hoi Diane,
Wat zit er veel tijd zeg tussen bloed prikken en de uitslag. Kunnen ze dat niet wat sneller regelen? Of moet dat op kweek worden gezet? Je zit dan elke keer zoalng te wachten op uitslagen. Ik ben natuurlijk gewend om altijd op maandag bloed te prikken en op woensdag de uitslag te horen. Ben verwend bij zo'n privekliniek. Heb voor 10 november weer een afspraak gemaakt om wat dingen door te spreken met de gyn. en om zijn mening eens aan te horen. Ben best wel benieuwd hoe hij en wij zelf er tegenover staan. Ik neem vandaag lekker vrij want gisteren was het zoals ik had verwacht veel te druk. Ik heb mijn benen onder mijn lijf gelopen en stond om 24.30 uur nog te dweilen. Ik dacht op dat moment ook "ik ben nu dom bezig, morgen iis mijn dag". Ik ga lekker vanmiddag nog even kijken op de zwangerworden site. Iedereen eens beter "belezen". Misschien zie ik je daar nog. Ik heb vannacht om 1.30 uur je berichtjes en mooie gedichtje nog gelezen(snik, snik). Ik kreeg kippevel, BEDANKT!!!
Tot hoors, liefs en een dikke knuffel,
INEZ

Hai Diane,
Het gaat goed met me. Vloei nog steeds heel lichtjes. We hebben het er veel over thuis; de miskraam enzo. Je hebt eerder gezegd moed te houden en dat doe ik op zich ook wel maar bij ons slaan de twijfels gewoon erg toe. Mijn lover zegt ook waarom gebeurd dit nu wel steeds en voor onze dochter niet?Moeten we ons er niet bij neerleggen dat het misschien niet lukt? Dit soort gesprekken zetten je toch aan het denken. In het begin geloof je nog in pech en toen na het onderzoek in Haarlem (was trouwens het Spaarne Ziekenhuis bij Dokter Wamsteker)bleek dat er toch iets niet helemaal gezond was in mijn baarmoeder; denk je nog dat de missers daar misschien aan te wijten zijn. Maar ja hoe verklaar je dan die laatste??. Dit zijn echt vragen waarvan ik hoop dat mijn gyn ze kan beantwoorden. Voor mij is er nog niet iets afgesloten; ik heb zoiets die volgende keer kan er dan ook nog wel bij. Maar toch....Marco zegt steeds tegen mij; wil je dit nog een keer meemaken; jij moet alles verwerken en de hormonen bevechten ik niet! En daar zit wat in natuurlijk. Weet je het is bij ons(mij) niet zozeer de spanning van het zwanger worden, maar meer van het zwanger blijven!!!. Nou ja ik zal maar niet op de dingen vooruit lopen. Ik hoop voor jou dat de dingen wel positief uitpakken en dat je snel weer zwanger zult worden.
Lieve groet en knuffel Inez

PS het was een positieve (verdrietige)emotie hoor, dat is ook wel eens lekker.

Hai Diane,

Nee begrijp me niet verkeerd; ik denk niet makkelijker over miskramen.Ik bedoel eigenlijk meer dat ik nog een kans (of twee) wil wagen en dat ik het er eventueel wel voor over heb om nog een miskraam te riskeren. Want als ik het niet probeer dan zal ik het nooit weten. Maar eerst meneer de gyn maar eens laten spreken. Ik dacht trouwens hetzelfde als jou wat Cleo betreft. Ik had als eerste reactie ook dat het niet goed zou zijn. Vooral omdat ze wat afscheiding had. Maar ja dat is gelukkig niet bij iedereen hetzelfde. Ik had bij deze laatste zwangerschap ook 2 keer minimaal bloedverlies, echt een druppel en dat deed bij mij de alarmbelleb direct rinkelen. Ik had eerder bij mijn zwangerschap van 11 weken ook een gek begin gehad. Eeen heel klein beetje bloedverlies maar toch een hartje bij 6 en 8 weken en zelfs toen ging het mis in de 9e week. Ach je weet het niet.
Ik hoop voor haar natuurlijk het beste.
Lieve groet Inez

Terug
Bovenaan