tromboseneiging??

Hai,hai,
Volgens mij hangt het in de lucht want ik was gisteren ook zo moe. Maar misschien zijn het bij mij ook nog wel deels mijn hormonen die met me aan de loop gaan. Het is bij ons ook altijd zo verrekte laat. Op maandag was ik vrij, maar op maandagavond geven marco en ik kookles. Nu is dat niet echt werken maar sociaal bezig zijn met je gasten (ik drink en eet zelf ook mee). Maar deze groep blijft altijd zo lang zitten. Dus het was weer 2.00 uur voordat ik mijn bed zag. En dat gaat vaak zo. Gister wilde ik 24.00 uur op bed liggen maar toch werd weer een uurtje later. Die wekker gaat elke ochtend wel om 7.15 omdat Sacha elke dag naar school gaat sinds augustus dit jaar. En ik ben zo iemand van eenmaal uit bed kan ik er ook niet meer in. Nou ja ik overleef het wel weer. Vandaag begin ik om 16.30 uur met werken, hopen dat het vanavond een beetje op tijd is. Heb trouwens nog steeds een beetje mijn twijfels bij cleo. Ik heb het zelf zoals ik al zei op die manier te vaak meegemaakt. Eerst maar eens de 12 wekengrens voorbij. Ik zit af te tellen naar maandag ben best benieuwd hoe het gesprek gaat. Dit jaar zal ik sowiezo niet meer beginnen met iui want voordat mijn NOD is zal het wel eind november/begin december zijn. Ben sinds vandaag helemaal vloeivrij, heerlijk je sluit toch iets af.
Ik hoor van je, tot gauw.
Lieve groet, Inez

Hai there,
Ik maakte een opmerking over meeleven in de bedoeling van, dat er zoveel meiden reageren en inloggen op de site om te zien hoe het gaat met cleo; over een goed verloop van de zwangerschap cq een kloppend hartje. Volgens mij zei ik zoiets van "Hoe bedoel je ze leven allemaal met je mee". Zij is natuurlijk ook de oprichtster van de site en is er vanaf het eerste moment bij. Het is bij mij ook een "verslaving" aan het worden moet ik eerlijk zeggen. Elke dag kijk ik minstens 1 keer even of er berichtjes zijn van jou op deze site en anderen bij zwanger worden. Ik krijg vandaag trouwens via mijn gewone email een keer een berichtje van monique; die helemaal in het begin op mij reageerde met 3 kinderen en daarna 6 missers. Ik had bij haar ook het gevoel dat het mis was. Maar het lijkt goed te zijn. Verder heb ik ook eigenlijk geen nieuws. Voel me wel goed vandaag. Ben in ieder geval een stuk positiever.
Lieve groet, Inez

Hoi Daan,
Ik word een beetje moedeloos van dit soort berichten. Eerst Cleo, waarvan we beiden al dachten komt dit wel goed. En nu froemeltje weer. Ook bij haar heb ik sterk mijn twijfels, ook al laat ik dat natuurlijk niet merken op de site. Het lijkt me zo sterk dat je je qua zwangerschapsduur 2 a 3 weken kunt vergissen. Maar ja ik heb natuurlijk wel erg negatieve voelsprieten voor dit soort berichten. Ik hoop er voor beiden maar het beste van. Maar af en toe vraag ik me af waarom er niet meer zwangerschappen gelijk goed gaan, zucht. Ik ga zo weer aan de slag, het is weer weekend dus er is genoeg drukte in het restaurant. Misschien hoor ik morgen nog iets van je en anders wil ik je alvast een hele fijne, relaxte mini vakantie toewensen. Ik laat over maandag (mijn gynbezoek)nog wel iets horen. Je leest het wel als je dan terugkomt.
Fijn weekend en lieve groet, Inez

Hoi Diane,
Ja sorry hoor ik zou tussendoor de stand van zaken "opschrijven" maar het is er niet van gekomen. Het is wegens familie-omstandigheden zo gigantisch druk voor mij. (ik heb een complete administratie in mijn schoot geworpen gekregen en heb mij daar nu al 2 dagen doorheen geworsteld. Daarnaast werk ik toevallig al vanaf vrijdag, maar ben morgen vrij. Maar even over maandag; we hebben een goed gesprek gehad met de gyn van de kliniek. Hij bevestigde eigenlijk al wat we wisten. En dat is dat er dit keer lichamelijk niks aan de hand kan zijn geweest; geen poliepen of onzuiverheden in de baarmoeder zoals vorige keer. Dit moet gewoon een "foute' embryo zijn geweest. Volgens hem is meer dan 20-25% van de embryo's niet goed. Maar om een lang verhaal kort te maken. Bij mij is de kans op nog een miskraam groter dan gemiddels omdat ik er al meer dan 3 heb gehad. Je hoort dan bij een groep vrouwen die bij elke zwangerschap 35% kans houden op een miskraam. Daarbij ben ik (niet te oud ofzo hoor, giechel!) qua leeftijd iets gevoeliger voor missers of minder goede embryo's. Nu was zijn voorstel eens een andere weg in te slaan in Belgie. Hij vindt het te zwaar voor mij om dit steeds weer mee te maken. In belgie stelt hij voor IVF te doen waarbij dan de embryo's getest worden(door er cellen uit te halen en dat doen ze in Ned bijna niet)op "slagingskans" Dus de beste 2 worden teruggeplaatst zodat er een kans van 80% is op een goed vruchtje. Daarbij moet mijn baarmoeder het natuurlijk wel goed vasthouden. Nou dat vond ik nogal wat. Ik heb altijd gezegd dat ik niet de stap naar IVF wou maken omdat ik wel "gewoon" zwanger raak. Hij ziet natuurlijk de zaken veel praktischer. Ik moet hier nog heel goed over nadenken. Marco zag het direct wel zitten om al die ellende en spanning te voorkomen, maar ik weet het nog niet. Bovendien weten we nog niet of ze mij daar aannemen en of er ook iets vergoed wordt financieel. Ik laat alles eerst even bezinken. Misschien heb jij er wel een nuchtere kijk op???. Ik heb gezegd eerst een goede cyclus te willen afwachten en dat ik in januari hierover contact met hem opneem. Nou dat was het zo ongeveer. Ik moet nu snel aan het werk. Ik hoor van je.
Lieve groet Inez.

PS hoe zou het met Cleo en Froemel zijn?

Hai daan,
Zou het echt mis zijn joh met froemel?? Nu moet het niet zo zijn dat we in beide gevallen gelijk krijgen want dat zou ik heel vervelend vinden. Ik wacht natuurlijk even af hoe mijn lichaam zich hersteld en wanneer ik weer ongi wordt.Ik heb het er verder met marco nog niet eens over gehad, over de IVF bedoel ik. Marco zit momenteel te wachten op de uitslag van een internationale kookwedstrijd, gehouden hier in het Noorden des lands. Ik had vandaag een hectische dag(op mijn vrije dag grrrrrr). Moest eerst vanochtend vanaf 08.30 uur wachten op een fotoploeg van de TV i.v.m. de wedstrijd van marco. Ze wilden wat shots nemen van het restaurant en hebben hem vandaag gevolgd tijdens de wedstrijd. Oh is trouwens wel leuk om op te letten. Volgende week woensdag wordt het uitgezonden onder de naam "platteland" bij de EO, welke zender weet ik niet , zal wel Ned3 zijn denk ik. Kun je mijn knappe vent bewonderen!!!Vervolgens krijg ik vanmiddag de stichting "wakker dier" op mijn nek, i.v.m. eendenlever die wij op de menukaart hebben staan. Dat is pure dierenmishandeling zoals je misschien weet maar ja mijn gasten vragen erom dus ik verkoop het. Ze gingen dus voor de deur van het restaurant op ludieke wijze aktie voeren(met 5 man!!!!) om de mensen te laten weten wat voor dierenleed dit is en dat wij dit verkopen(zucht). Ik was net weer boven bellen ze weer of ik voor de radio bij omroep friesland een interview wil doen omdat die stomme actievoerders voor mijn deur staan en wat ik daar allemaal wel niet van vind. Je merkt het; mijn leven is net een boek, af en toe word ik er hondsdol van. Maar..... we hebben het weer overleefd. Vind je het logisch dat ik nog niet eens echt goed over de IVF nagedacht heb. Ach ik wil er eerst iets meer over weten, over wat het precies allemaal inhoudt.
Lieve groet Inez

Hai Daantje,
Wat een hectiek he gisteren. Vandaag was het iets rustiger hoor. Was wel vanmiddag bijna de klos om een "interview" te geven voor de lokale TV zender hier in de stad. Ze hadden mijn interview op omroep Friesland gehoord en wouden meer over dit onderwerp melden op TV. Gelukkig was ik op dat moment net Sacha van school aan het halen. Marco had ze intussen overgehaald om ander nieuws te brengen, namelijk zijn 2e prijs in de Internationale Waddencompetitie en onze vermelding in het blad LEKKER. Daar kwam ik dus mooi voor weg want met mijn kop op TV vind ik altijd vreselijk. Even over de IVF, Marco staat er positief tegenover omdat de kans op een "gewone" miskraam wordt verkleind. Ikzelf zie dat ook wel maar er moet weer zoveel aan mijn lichaam gestimuleerd(meer eitjes) en gefriemeld worden(het wegzuigen en bevruchten van die eitjes). Met IUI vond ik het al best een gedoe om clomid te slikken of hormonen te spuiten in mijn buik. Marco moest rondom mijn eisprong altijd injecties geven in mijn (jawel!!!!)achterwerk. Dat was soms ook wel lachen, want het moest op vaste tijden 2 dagen(opde avond) achter elkaar en dus moesten we onder ons werk naar boven om te "spuiten". Ach ik zoek wel wat meer info op internet nog op. Ik heb de vraag ook op het forum gesteld maar daar hoor ik niet zoveel van de anderen. Nou ja we zien het wel.
Lieve groet, Dikke kus Inez

Hoi Daan,
Jeetje dat is schrikken zeg zo op de vroege morgen. Denk er maar om straks klagen ze je mannetje aan voor huiselijk geweld. Nee flauw grapje..... Ik hoop dat er geen rare dingen achterweg komen. Trouwens dat TV programma over mijn mannetje (slechts enkele minuten trouwens) komt woensdag onder de titel "platteland" op Ned1 omstreeks 11.30 uur s'ochtends. Als je tijd hebt moet je maar eens kijken. Veel sterkte met je blauwe plekken en tot hoors,
Lieve groet Inez

Hoi Diane,
Cardiologisch onderzoek heeft te maken met het hart e.a. Ikzelf denk eerder toch dat het iets is op het gebied van bloedpropjes/trombose enzo want dat zorgt voor eventuele risico's voor hart- en bloedvaten. Vernauwingen en verstoppingen. Dit alles valt oner het werkgebied van de cardiologie. Maar ja ik ben verder ook geen dokter natuurlijk. Dat soort dingen moeten ze je toch ook uitleggen?? Waarom ze op iets prikken enzo??. Gaat het verder goed met je? ik ben nog niet op de andere site geweest, dat ga ik nog even doen. Tot hoors en sterkte met alles.
Lieve groet Inez

Terug
Bovenaan