trotse aprilmama's

Hallo   mama's
Ik hoor niet zo veel over april mama's.
Ben zo benieuwd hoe het met julle kleintjes gaat en wat ze al kunnen.
Zijn er al kleintjes die tandjes krijgen en hoe zit het met jullie voedingsschema??
Hoe slapen ze en hoe voel je jezelf?
Ik hoop wat ervaringen met jullie te kunnen delen.

Mijn kleine mannetje is van 15-04-08.
Hij was 3450 gr en 50 cm.
Ik ben bevallen via een keizersnee, want ik had zwangerschapsvergiftiging
Hij krijgt 4 bv per dag en s'middags een fruithapje.
Hij slaapt van 8 tot de volgende mnorgen 7 uur. Heerlijk.
Ik voel me weer super en een hele trotse moeder. (mede na een zonnebankje en een bezoekje aan de kapper)
Ik heb in het begin mijn zwangere buik heel erg gemist en keek ook erg jaloers naar andere zwangere vrouwen, maar inmiddels is dat voorbij en heb eigenlijk ook (nog) niet de behoefte  naar een tweede.
Ben benieuwd naar jullie??

Groetjes Suus

Hallo,

Hier nog een april-mama. Stijn is van 13 april. En het gaat super met hem. Vanmorgen zijn we net naar het cb. geweest en meneer weegt al bijn 8 kilo en is 68 cm. Een grote jongen dus.
Hij heeft ook al twee tandjes (onder voor) Gelukkig heeft hij daar  niet zo heel veel last van gehad!

Ik ben ondertussen alweer een poosje a/h werk. En omdat ik in de zorg werk (onregelmatige diensten)  en wij in de weekenden en bij een late dienst geen oppas nodig hebben hoeft hij niet zoveel naar de oppas. En hoewel hij het daar pima naar zijn zin heeft vind ik dat wel lekker. Wat ik wel jammer vindt is dat als k een late dienst heb en de volgende dag een vroege ik hem niet zoveel zie. Ja alleen 's morgens even en natuurlijk als ik hem om half 4 weer ophaal.
Maar ja ik vind het werken ook wel weer lekker hoor! Even andere praat,  "problemen en zorgen' aan het hoofd.

Groetjes Doesel

Dit is onze kanjer;

he hallo,
onze kleine boy is ook van 15 april, ook met de keizersnede en ook zwangerschapsvergiftiging.
hij was alleen 7,5 weken te vroeg, was maar 40 cm groot en woog 1385 gram.
maar inmiddels is hij al 60 cm en weegt 5 kilo dus dat gaat goed haha.
maar wel toevallig dat het hetzelfde is haha.
groetjes de mama van kelso

hallo april mama's!

mijn finnbar is geboren op 12 april 2008
woog 2830 gram en was 47 cm klein
3 weken te vroeg vlgs de VK

inmiddels weegt hij 6,7 kilo en ongever 65 cm lang!

hij krijgt 5 keer per dag BV waarvan de laatste om 23.00 een mix is van afgekolfde melk met pap (zodat hij een uurtje langer slaapt 's nachts...
meneertje slaapt nog steeds niet door...
hij krijgt ook al een fruithapje! en vind banaan minder lekker dan peer!
ik ga door met BV tot max eind november denk ik,dan vind ik het wellletjes!

hij heeft nog geen tandjes maar kan met enige ondersteuning heel goed zitten!
en van buikje naar rug omrollen!

het is een heel lief rustig ventje ondanks hij nog niet doorslaapt
hij piept nooit,en is altijd in voor gekke knuffelbuien van zijn moeder!

mijn man en ik denken wel al aan een tweede,ivm nieuwe baan is het verstandig even te wachten...maar het kriebelt enorm bij ons!

hallo,

onze zoon kelso eet nu 1 fruit of groente hapje per dag verder krijgt hij nog 4 flesvoedingen.
hij slaapt snachts goed door hij gaat om 20.00 uur naar bed na de laatste fles en dan slaapt hij tot 8.00 uur door.
hij heeft wel al witte vlekjes op het tandvlees maar of ze al door komen....
morgen moeten we weer naar cb. krijgt hij weer spuitjes, dat vind ik altijd zo erg.
groetjes

hallo,

Wat leuk om jullie reacties te lezen.
Mijn mannetje Noah, weegt nu 6540 en is 63 cm.
Ja een klein bolletje.

Ik kreeg zwangerschapsvergiftiging met 39 weken.
Dat komt niet vaak voor. maar ook toevallig dat wij op de zelfde dag zijn bevallen dmv een keizersnee en zwangerschapsvergiftiging.

Noah word trouwens ook helemaal tureluurs van het geknuffeld van mij. Ik lig er de hele dag mee te knuffelen. omstanders worden er ook flauw van, maar ik moet steeds ff kussen als hij weer zo lief kijkt...

Tandjes heeft hij nog niet en in zijn mondje zie je ook niets, maar hij sabbelt overal op en knabbelt ook op zijn knuistje.
En hij draait ook nog niet op zijn buikje, want eigenlijk vind hij het helemaal niet prettig om op zijn buikje te liggen
Hebben jullie kleintjes dat ook???
En wat een verschil in eten hé.

Groetjes Suus

Hallo mama's

Leuk om te horen hoe jullie kindjes het doen, heb ik een beetje vergelijkingsmateriaal om het maar zo te noemen.

Mijn zoontje is van 8 april, 2weken geleden woog ie 6300kg en 64cm.
Moet binnenkort weer voor de 3de prik naar cs dan weer wegen ben benieuwd!?

Hij rolt al van rug naar buik en van buik naar rug, pakt alles wat hij maar grijpen kan en stopt het na het goed bewonderd te hebben direct in de mond! ook zijn speen.
Gilt van plezier vooral waneer zijn grote broer van 2 met hem praat en lacht dan ligt hij helemaal dubbel, erg leuk om te zien.
Probeert te kruipen maar komt nog niet echt vooruit, schuift zijn beentjes onder zijn billen en gaat dan iets naar voren maar snapt nog niet helemaal hoe het moet.
Pakt zijn voetjes en knabbelt aan zijn tenen.

Hij krijgt bv op verzoek soms komt hij al na 2 uur en heel af en toe na 3uur, best vermoeiend af en toe. En ben net begonnen met fruithapjes.

Ik vraag me af hoe jullie schema eruit ziet, wat betreft voedingen en waneer slapen hoelang slaapt jullie kleintje en hoe lang is ie wakker?

Soms slaapt mijn zoontje maar 3uurtjes op een dag.
hoe ziet jullie dag eruit van de kleine

Liefs Nesie

Hallo Nesie,

Ons schema was,
- 7 uur maak ik hem wakker en dan bv
- even spelen
- rond half 9 weer naar bed
- half 11 wakker en bv
- spelen
- rond half 1 weer naar bed
-  2 uur wakker en bv en fruithapje
- rond  4 uur  weer naar bed
- half 6 wakker en bv
- half 9 bv en pap en dan naar bed tot de volgende morgen.
Hier is hij dan ook al die tijd wakker en voor de laatste voeding gaan we lekker in bad,

Maar sinds 2 dagen is ons schema anders,( van 5 naar 4 bv)
-half 8 wakker maken en bv
- Rond half 9 weer naar bed
- 11 uur wakker maken en bv
- 2 uur Fruit en dan naar bed
- 4 uur wakker maken en bv
- half 8 bv en pap en dan naar bed tot de volgende morgen.
Ook hier het badritueel.
Ik zit alleen een beetje met die voeding van 11 en 2.
Weet niet of hij nou moet slapen of niet.
Dat bekijk ik nu aan de hand van zijn gedrag.

Bij ons was het eerst heel erg ontregeld en kwam hij wel om de 2 á 3 uur, ook s'nachts.
Toen voeden ik op vraag.
Ik vond dat op een gegeven ogenblik echt zwaar ( terwijl hij het de eerste weken niet deed en gewoon doorsliep) en verwarend.
Dat ik na een gesprek met het cb het eerste schema ben gaan volgen.
Dat was één keer s'nachts laten huilen ( dat was 13 min) en toen was het voorbij.
Ik weet dat het bij andere baby's misschien niet zo makkelijk gaat, want wij hadden echt mazzel.
Ik ben nu helemaal uitgerust en kan heerlijk genieten van mijn lachenbek.
Deed ik eerder ook wel, maar was ik toch meer moe.
Hoop dat je er wat aan hebt

Groetjes

Terug
Bovenaan