trotse aprilmama's

Dag aprilmama's,

Hier ook een mama van april, mijn meisje (Nora) is geboren op 5 april en ze woog 3830 gram en was 51 cm. Ze is met 36 weken geboren en moest gelijk de couveuse in vanwege zuurstoftekort en een infectie. Later bleek dat ik het HELLPsyndroom (zwangerschapsvergiftiging) had ontwikkeld en daar was ze ook goed ziek van. Nu weegt ze ongeveer 7500 gram en is 66 cm lang, een flinke meid. Het gaat steeds beter, ze heeft nog een paar keer in het ziekenhuis gelegen maar nu kan ze zich al helemaal van rug naar haar buik omrollen. Ze pakt speeltjes en lacht de hele dag door, echt super.

Tandjes zijn nog niet te zien maar ze sabbelt veel op haar vingers en kwijlt ons helemaal onder. Ze krijgt alleen nog flesvoeding, zo'n 5 keer per dag. Om 7 uur, 11 uur, 15 uur, 19 uur en ook nog een om 23 uur. Daarna slaapt ze door tot de ochtendfles.

Dit is mijn tweede kind, ik heb nog een zoontje van 2 jaar.

Groetjes, Jes

hier ook een trotse moeder van een klein reusje. Ze heet Lynn en is op 1 april geboren, geen grapje. Was1,5 week overtijd en dan presteert ze om op 1 april geboren te worden. Ze was 2 weken geleden 7070 gram en 65 cm. Een lekkere meid.
Ze slaapt eigenlijk al vanaf 3 weken door, echt een verademing zo komen we goed aan onze rust toe.
Ze probeert wel om te rollen maar dat lukt nog niet zo, haar arm zit dan in de weg, probeer haar wel soms te helpen. Dan leert ze ook wat ze kan doen door op de buik te liggen. Ze draait soms de hele box rond. Als je dan weer terug komt ligt ze weer een kwartslag gedraaid.    
Ze stopt wel alles in de mond en kwijlt alles eronder  en heeft onderin 2 witte bultjes maar het komt er nog niet erg goed door.
Het is leuk om te zien hoe ze zich ontwikkelt, elke keer ontdekt ze weer wat nieuws.
Ze is een vrolijke meid maar heeft al echt een temperament. Ze kan soms echt lopen stieren, maar dat schijnen meiden te doen.
Ze krijgt om 7-11.30-14-20 uur voeding. en dan rond 3 uur een fruithapje.
groetjes

Hallo!

Ook hier nog een trotse april-mama!! Mijn dochter Benthe is geboren op 14 april en woog 3410 gr en was 50cm lang. Laatste keer op het CB met precies 4 maanden  was ze 6830 gr (dubbele van het geboortegewicht) en 66,5 cm lang. Ze is vooral heel lang, zit op de bovenste lijn van de groeicurve. Geen idee van wie ze het heeft want mn man en ik zijn niet echt heel erg groot, ha ha! Ze zal nu wel gaan groeien in de breedte ;-)

Ook wij kennen al vanaf vrij kort na de geboorte een heerlijke nachtrust, want met 6 weken sliep ons meisje door (van 23.00-7.00). Ons schema ziet er nu sinds een week als volgt uit:

6.00 fles (zo vroeg ivm werk)
11.00 fles
13.00/13.30 fruithap (1/2 potje)
16.00 fles
19.00 fles (met nutrix)

Badderen doen we voor de laatste fles. Na de laatste fles knuffelen en spelen we nog even en rond 19.30/20.00 gaat ze naar bed. Dit doen we sinds een week, want voor die tijd kreeg ze de 4e fles rond 21 uur, maar we moesten haar dan altijd wakker maken en ze begon die fles steeds slechter te drinken. NU drinkt ze de 4e fles helemaal leeg!
Benthe is een erg bewegelijk kind, niet alleen met haar lijf, maar ook met haar stem. Ze is eigenlijk de hele dag vrolijk en kraait en gilt van plezier. Ze kent helaas alleen volume hard, ha ha! Ze is dan erg druk met haar speelgoed en haar knuffels verteld ze hele verhalen. Omrollen van  buik naar rug  is wel al een paar keer gelukt,. maar echt handigheid heeftze er nog niet in. Van rug naar buik probeert ze de hele tijd, maar ze gaat dan de hele box of haar speelkleed rond en op het laatst huilt ze van frustratie. Ach, er komt een moment dat ze het door zal hebben, ha ha! Zitten kan ze wel al met ondersteuning en soms als ze zin heeft al paar tellen los.
Tandjes geen idee, nog niks te zien. Wel bijt ze echt op dingen (zoals mijn hand ;-) en kwijlt ze flink. Nieuw is nu dat ze alles wat ik in mn hand heb wil hebben. Iets anders geven om af te leiden helpt niet ;-)

Ik vind het echt heerlijk om moeder te zijn! Ik kan zo van mn meissie genieten!
Is het zoals jullie verwacht hadden? wat viel mee en wat viel tegen?

Ik vind het Handerbindertje echt meevallen. Er is weinig veranderd wat dat betreft, het is alleen even rekening houden met etenstijden en we kunnen zo op pad!
Wat mij tegengevallen is, zijn die ellendige hormonen.... grrrrr.... had er tijdens de zwangerschap al veel last van en na de bevalling ook nog eens erger. Nu begin ik langzaamaan weer een beetje normaal te worden.

Zijn hier ook nog meiden die veel op het april 2008 mama-forum zaten??? Desie, Inanna????? Jep, mampo had je al gespot hoor ;-)

Groetjes

Hallo April-mama's,

Wat leuk om die verschillende schema's te bekijken. Bij ons gaat het ongeveer zo;

8 uur eerste fles 210 + 7 schepjes
Spelen
9:45 slapen
12:30 wakker
12 uur  tweede fles 210 + 7 schepjes
Spelen
13:45 slapen
15 uur wakker laat hem even in zijn bedje spelen
16 uur derde flesje 210 + 7 schepjes
17:30 slapen
18:30 wakker/krijgt die wat rijstebloem pap om te wennen aan andere eten en eten met een lepel.
19 uur in bad of spelen (hij gaat om de dag in bad)
20 uur laatste fles 240 + 8 schepjes
20:45 op bed

Omdat ik onregelmatig werk kunnen we dit schema mooi aan houden. Het komt ongeveer 1 a 2 x in de week voor dat ik hem er al om half 7 of 7 uur uit bed moet halen om naar de oppas te gaan. Hij krijgt dan niet thuis de fles, maar dat doet de oppas (opa en oma). En als ik in het weekend werk en 's avonds een late dienst heb dan is mijn vriend thuis.
Ik vind het wel sneu om hem zo vroeg wakker te maken, maar ja het kan niet anders. Wel hopen we binnenkort te gaan verhuizen, hierdoor zouden opa en oma bij ons thuis kunnem komen 's ochtends. Helemaal ideaal. Maar ik denk dat wij absoluut niet mogen klagen!!!!

Hij krijgt nog geen fruithapje, dat vinden we nog wat te vroeg ook i.v.m. allergie dat in de famillie voorkomt. Alleen ben ik wel erg benieuwd om zijn gezichtje te zien als hij het krijgt.

Groetjes Doesel

Hier nog een april mama!!
Ik was uitegerekend op 31 maart maar ons meisje wilde pas 12 april eruit komen.
Ze is geboren dus op 12 april om 19:57
Ze woog 3700 gram en was 53 cm lang.

Het is een heel tevreden meisje, dat bijna niet huilt.
Per dag denk ik ongeveer 4 minuutje.
Dus echt bijzonder weinig en dan is het alleen maar om drinken.

Ze is een echte lachebek en eigenlijk altijd vrolijk.
Echt een heerlijk meisje.

Dit is onze prinses.

Hallo dames,

Ook hier een eigenlijk "maart mama", maar Isabelle werd pas op 5 april geboren.
Hier gaat alles zijn gangetje, Isabelle is vaak tevreden en vrolijk, ze kent echter ook momenten van chagerijnig zijn en mopperen...

Ze woog iets meer dan 2 weken geleden 6755gram en was 65cm lang.
Bij de geboorte woog ze 2990gram en was ze 48cm lang.

Ze draait heel gemakkelijk van rug naar buik en heel soms als ze zin heeft draait ze ook weer terug, maar vaak vindt ze het makkelijker om te gillen, want:  "dan komt er wel iemand om me te draaien!"
Kwijlen doet ze al maanden, maar ik kan nog steeds niets ontdekken en er is ook niets te voelen wanneer ze mijn vingers als bijtring gebruikt

Ze slaapt erg goed, sinds donderdag geef ik haar flessen van 210ml met 6 schepjes hypo-allergeen van nutrilon. (ze krijgt er nog 4 per dag)

Ik zag dat Doesel? flessen geeft van 210 met 7 schepjes en flessen van 240ml met 8 schepjes.... Ik wist niet dat je nog meer dan 6 schepjes mocht geven?

Wij beginnen pas over 1 maandje met fruit en dergelijke ivm de allergieen die bij ons voorkomen, al wordt het wel steeds moeilijker om vol te houden, ze is errug geinteresseerd in wat er op ons bordje ligt...

Ze lacht tegen iedereen (alleen als ze moe is gaat ze huilen) en kletst de gehele dag door... (geen idee van wie ze dat heeft?!)

Nou goed, leuk om te lezen hoe het met de andere mama's gaat.

Liefs Monica

hallo april mama's!
wat is mijn smurf dan een kleintje zeg! als ik dat zo lees....
mijn meis is 8 april geboren was 2640gr lengte weet ik niet, nu bijnnnna 5 maandan later weeg mevrouw iets meer als 5 kilo en is 60 cm lang.
tis een schatje, vrolijk knuffelig en een echt meid met dr gilletjes!

brabbellen jullie babys ook zo veel? goh hele verhalen kan ze vertellen met allerlei toonhoogtes, waaronder sinds een week ook gillen. En leuk dat ze  dat gillen  vind!

Ik ben ook begonnen met fruithapjes en 1e danoontje, ze smult ervan! cb vond het eigenlijk nix, maar ja ze keek het eten uit mn mond al weken, en nu grijpt ze het zelfs uit mn mond! hahaha

ons schema is pas ingekort(sinds 4 dagen)
07:00 BV
10:00 of 10:30 BV
13:00 BV
16:00 BV
17:30 fruit met liga of rijstebloem
19:30 BV
22:30 BV

best veel he, maar ja ze kan het hebben;)
hier en daar ruil ik een BV voor een flesje, wanneer ik moet werken en niet genoeg heb gekolfd bijvoorbeeld. Gaat ook prima!

Ik wilde de laatste voeding ook met pap mengen om te kijken of ik haar dan wat eerder op bed krijg????

slapen....als ze moe is...snachts slaapt ze wel door!

liefs ons

Hier ook een trotse april mama!!! Mijn dochtertje is 23 april geboren. Ik ben gister bij het CB geweest en ze weegt inmiddels 7400 gr. Het is een flinke meid en doet het erg goed. Ze is heel tevreden en slaapt veel. Mijn schema ziet er als volgt uit.

8.00 uur flesje 200 ml
even spelen en dan slapen
11.30 uur flesje 200 ml
weer lekker spelen en slapen
15.00 uur flesje 200 ml
wederom spelen slapen
19.00 uur 200 ml
lekker in badje spelen en weer naar bed.

Ik heb de 5e voeding sinds een paar dagen laten vallen omdat ik haar echt uit een hele diepe slaap moest halen. Ze had het dus niet meer nodig en aangezien ze lekker groeit gewoon laten liggen en ze komt s'ochtend ook niet vroeger hierdoor.

Nu heb ik gehoord dat ik met een hapje kan gaan beginnen. Ik vind het nog even lastig om het in te delen. Die kleine slaapt nog heel veel en zodra ze wakker wordt moet ik direct een fles geven. Als ik het niet direct geef is het huis te klein. Nu weet ik niet hoe laat het het handigst is om een hapje te geven. Ook qua creche enzo. Nu heb ik gisteravond geprobeerd een wortelhapje te geven, maar dat vond de kleine dame geen succes en ik kreeg alleen maar hele vieze gezichtjes.
Ik ben benieuwd hoe jullie zijn gestart met hapjes........?????

Terug
Bovenaan