trotse aprilmama's

Hier ook al een trotse aprilmama! Ik was op 9 april uitgerekend, maar ben uiteindelijk op 24 april (!!) bevallen van een gezonde dochter, Nika. Nika heeft al een grote zus, Isis, die afgelopen vrijdag twee jaar is geworden.

Nika doet het super goed, ze is ontzettend makkelijk en lekker vrolijk. Ook tussen de zussen gaat het prima, Isis geeft Nika continu kusjes, maar ik moet haar wel in de gaten houden want ze kan flink lomp zijn!

Nika's schema is nu ongeveer:

07.00/07.30 eerste fles 200cc
09.00 kort slaapje (half uur tot een uur)
11.00 tweede fles 200cc
12.30 lange middagslaap ca. 2 à 3 uur
15.00/15.30 derde fles 200cc
17.30 kort slaapje (half uur tot een uur)
19.00/19.30 vierde fles 200cc en slapen tot de volgende ochtend (de vijfde fles is sinds anderhalve week vervallen!)

Dit is voor mij helemaal nieuw, want Isis heeft als baby echt nooit een vast ritme gehad qua slaapjes. Dit is dus echt een verademing voor mij!

Ik heb me van te voren zó druk gemaakt of het allemaal wel zou lukken met een dreumes én een baby, maar het valt me reuze mee. Tuurlijk zijn er spitsmomenten op een dag, maar al met al gaat het heel goed.

Groetjes,
Myrna, mv Isis (05-09-2006) en Nika (24-04-2008)

hallo tin tin,

Ik ben begonnen met fruit, omdat het cb zei dat hij het nodig had en hij was toen 4 maanden. Ik heb eerst 2 eetlepels voor een  voeding gegeven. Dat was om er in te komen en hem te laten wennen. Toen zat ik ook nog op de 5 voedingen. Nu doe ik het midden op de dag, tussen 2 voedingen in. Dus om 11 uur krijgt hij bv en om half 2 het fruit en om 4 uur weer bv.
Ik ga straks als hij ook groente krijgt het fruithapje naar de ochtend verschuiven en dan rond 5   uur de groente geven. Ik weet dus niet hoe het is om te beginnen met de groente, maar voor mij was het met het fruit echt geen probleem.
Ik denk ook niet dat de groente een probleem word, want  hij lust echt alles volgens mij.
Hij is trouwens nu 4 maanden en bijna 3 weken. En met 6 maanden ga ik de groente proberen.

Hoop dat je er wat aan hebt, het is zo leuk om te geven
Groetjes suus

Hallo,

Onze dochter, Arwen is op 29 april geboren, 2 1/2 week te vroeg, omdat ook ik zwangerschapsvergiftiging gehad, naar pogingen om het natuurlijk te laten verlopen, is het toch een keizersnede geworden.
Ons meisje was twee weken geleden 6665 grma en 61.5 cm, en krijgt nog ongeveer 6 bv op een dag, op verzoek, dus het is elke dag anders.
Op de dagen dat ze naar het KDV gaat krijgt ze rond 6u een voeding, en helaas ging ze opeens weer korter slapen, maar afgelopen twee nachten zat er weer minimaal 7uur tussen, dus hoop dat ze dat verder gaat uitbouwen.
Ik wil pas met hapjes gaan beginnen tot ze 6 maanden is, omdat ze dan tot die tijd volledig borstvoeding kan krijgen.
Op KDV drinkt ze de flessen van 200 ml meestal helemaal leeg, maar weet voor de rest dus niet hoeveel ze drinkt!
Ze slaapt eigenlijk altijd wel goed, moppert soms als je haar in bed legt, soms moet ik haar ook nog wakker maken, zodat ze om de 4 uur kan eten.

Voor de rest is het een erg vrolijk, gezellig meisje, wat heerlijk babbelt, en sinds deze week vind ze het ook interressant om op haar buik te liggen. Vond ze eerst ook niet leuk, maar we hebben haar gewoon elke dag even op haar buik gelegd, en nu zit ze heerlijk te kijken en te babbelen naar een beestje wat voor haar staat! Niet te lang, want dan is het niet leuk meer.

groetjes, Irmgard

Hallo aprilmama's

Ja het is een feit,
Mijn kleine man heeft zijn eerste TANDJE!!!!! JAHOE....(heel klein wit puntje)
Hij word dinsdag 5 maanden, tja hij is wat vroeg, maar ik ben zoooooo trots
(maar hij word ook wel snel groot, kleine snik)

Groetjes suus een echte trotse aprilmama.

Een tandje! Goh, wat gaat het snel. Nora (ruim 5 maanden) zit er wel tegenaan en ik zie een witte bobbel in het tandvlees maar hij zet niet door helaas.

Ging het doorkomen van het tandje zonder huilen enzo?

Groeten, Jes165

Hallo jess,

Nee mijn mannetje had niet echt ergens last van...Gelukkig
Hij kloof veel op zijn handjes, maar dat deed hij eigenlijk al best lang.
Tja, het is best vroeg, maar nu hoeft hij in ieder geval geen kunstgebit
Ik begreep, dat ze met de hoektandjes en kiezen alsnog ziek kunnen worden, maar dat zien we dan wel weer. Dit is gelukkig zonder klachten gegaan. Gewoon een die hard!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes

Hoi suno,

Fijn dat het zonder problemen ging allemaal. Inderdaad een die hard zeg.

Bij mijn zoon ging het ook zonder enige strubbels dus ik heb hoop dat Nora er goed doorheen rolt. We zien het wel. Volgens mij kan er ieder moment een tandje doorbreken. Weer een nieuwe fase he? Het gaat best hard vind ik allemaal.

Fijn weekend, Jessica

hallo jes165,

Ja het gaat vreselijk hard.
Ik kan er soms een beetje verdrietig van worden.
Ik heb zo'n heerlijke zwangerschap gehad en dat vond ik ook al zo snel gaan.
Maar dit vliegt echt voorbij!!!
Ik geniet er zo van. En eerst de overstap van wiegje naar ledikant en nu een tandje, het leek wel vorige week, dat ik nog in mijn kraamweek zat....
Ook om hoe mensen reageren, echt zo van jeetje hij is wel erg jong hé, of nu is hij baby af?
Hij is bijna 5 maanden, zo oud is dat toch niet??
Maar goed, hij is zo'n wonder, ik mag mezelf wel gelukkig prijzen dat ik niet hoef te werken en lekker bij hem kan zijn, hoef ik ook niet zo veel te missen.
Maar jij hebt dit al 2 keer meegemaakt.
Heerlijk, ga je het nog een keer meemaken, of was dit het?
Groetjes Suus

Terug
Bovenaan