trotse aprilmama's

Hallo Jessica,

Wat goed om te horen, dat het zo goed gaat met Nora!!
Dat zal echt heerlijk voor je zijn.
Ja en brood. Noah vind het heerlijk. hij eet twee broodjes per dag. Om 1 uur. Hij krijgt het met leverworst (al zei het cb, dat het niet goed voor ze blijkt te zijn) smeerkaas, of jam en stroop zonder suiker. ( van sonnatura)
Noah mag er ook twee, omdat hij  maar 150gr  was aangekomen, de laatste ander halve maand. En dat vonden ze niet echt veel en ze denken, dat het door de bijvoeding komt. Hij werd gewoon snel een  bolletje van de bv.
Nu mag hij dus zón beetje alles eten wat hij aangeeft.
Oke, niet alles natuurlijk, maar echt de 200gr fruit en groente en dan die 2 broodjes + 4 bv per dag.
Hij eet dan niet alles op hoor, maar hij vind het wel allemaal erg lekker.
Jij kan Nora niet alles te gelijk geven, dus het brood komt vanzelf.
Maar hoe vind ze het fruit??
En went het lepeltje?

Het feit dat Noah niet op zijn buik wil liggen, had niks met zijn nekje te maken. Hij kreeg van de osteopaat een dikke tien!
Hij was dus tip top in orde.
Noah is waarschijnlijk ook lui, als het op zijn buik liggen aangaat..
Maar het is wel wat je zegt, het cb hamerd er wel op!
Maar hij zal ooit wel gaan lopen, toch?
Verder is zijn ontwikkeling prima.

Ik heb Noah nog steeds niet bij mijn schoonouders of andere mensen dan mijn ouders achter gelaten.
Ik heb ook een gesprek gehad, met de vrouw van mijn schoonvader en zij zegt, dat het van hun ook niet zo hoeft. Als ik en Noah er een goed gevoel bij hebben, willen ze het wel een keer, eerder niet! Als ze Noah willen zien, kan dat ook gewoon als wij er zijn.
Dat vond ik wel heel erg aardig. En dat haalt de druk bij mij wel weg.En bij jouw?
Heb jij je schoonouders al een opvoedcursusje gegeven?

Jammer dat jij niet mee gaat wandelen. Hou je niet van wandelen?
Ik probeer bijna iedere avond, met mijn man en hond wel ff een uurtje te lopen.
Is zo goed, die buitenlucht.
Ik moet eerlijk zeggen, dat ik ook nooit van mezelf verwacht had, dat ik me voor zoiets zou opgeven, want ik hou wel heel erg van mijn privacy en anonimiteit,maar dit vond ik wel echt leuk!

Groetjes Suus

Hoi Suus,

Noah gaat vast wel lopen en kruipen en dat soort dingen maar gewoon wanneer hij er zin in heeft natuurlijk. Jaaaa, zo zijn die jongetjes wel volgens mij. Bij Koen wachtte ik en wachtte ik, maar nee hoor. Pas heel laat kwam hij in actie maar dat geeft niets want nu rent hij zo snel dat je echt een sprintje moet trekken als hij de straat over wil ofzo. Komt allemaal goed. En fijn dat Noah zo goed eet! Leuk he, al die hapjes en brood. Ik kan Nora inderdaad niet alles tegelijk geven en dat hoeft ook niet, want ze komt goed aan. Lepeltje wil nog niet helemaal, ze duwt het fruit eruit met haar tong. De aanhouder wint... Ik ben al zo blij dat ze van bijna alle toestanden af is.

Mooi dat je met je schoonouders hebt kunnen praten over het oppassen. Die druk die je voelde, dat herken ik wel een beetje. Bij mijn schoonouders is het zo dat zij om hun heen alleen maar opa's en oma's hebben die bijna elke dag (zucht) hun kleinkinderen om zich heen hebben en te pas en te oppas logeren. Dat wil ik niet, zeker niet bij m'n schoonouders. Opvoedles heb ik geprobeerd, ze luisteren niet. Gelukkig heb ik nu een nieuwsgierig overbuurmeisje (we zijn een jaar geleden verhuisd) en die vertelt mij alles, ook dat Koen de laatste keer dat ze oppasten veel te laat naar bed ging enz enz. Dus: ik hoor zo toch wel wat ze doen hahahaha. Ze bedoelen het goed maar het werkt niet. Mijn ouders zijn wat makkelijker in die dingen en houden zich aan de grote lijnen zoals ik het wel en voor de rest mogen ze wat mij betreft hun gang gaan. Alhoewel ik Nora nog steeds niet vaak heb 'uitbesteedt'. Geniet van je tijd met Noah! Lekker he?

En ja, ik hou zeker van wandelen en ik heb een grote hond die elke dag best wat beweging nodig heeft dus ik loop er veel mee in het bos of langs de Rijn. Maar ik ben niet zo van de grote groepen en anonimiteit is best fijn op zo'n forum. Plus: mijn schoonouders (heb je ze weer ) zijn aan het verhuizen en ik ben druk aan het klussen de komende tijd. Mijn man is over twee weken jarig, schoonmoeder volgende week jarig, het weekend erop zijn we weg  en nog wat feestjes in de weekenden dus ik heb weinig tijd op het moment.  Veel redenen he! Hahaha.  

Geniet van de wandeling, ik kan me voorstellen dat het je heel leuk lijkt.  Zo, ik straks ga sporten  en o ja, ik was vanmorgen nog in Apeldoorn! Helaas een omleiding op de a50, dus verkeerd gereden maar ja, toch gered.

Groetjes, Jessica

Hallo,

Onze dochter is ook op 29 april geboren en haar derde naam is toevallig ook Arwen.
Hoe zijn jullie op die naam gekomen?

Groetjes,
Silvia

quote: squirl reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-09-2008 15:03:14'));

Hallo,

Onze dochter, Arwen is op 29 april geboren, 2 1/2 week te vroeg, omdat ook ik zwangerschapsvergiftiging gehad, naar pogingen om het natuurlijk te laten verlopen, is het toch een keizersnede geworden.
Ons meisje was twee weken geleden 6665 grma en 61.5 cm, en krijgt nog ongeveer 6 bv op een dag, op verzoek, dus het is elke dag anders.
Op de dagen dat ze naar het KDV gaat krijgt ze rond 6u een voeding, en helaas ging ze opeens weer korter slapen, maar afgelopen twee nachten zat er weer minimaal 7uur tussen, dus hoop dat ze dat verder gaat uitbouwen.
Ik wil pas met hapjes gaan beginnen tot ze 6 maanden is, omdat ze dan tot die tijd volledig borstvoeding kan krijgen.
Op KDV drinkt ze de flessen van 200 ml meestal helemaal leeg, maar weet voor de rest dus niet hoeveel ze drinkt!
Ze slaapt eigenlijk altijd wel goed, moppert soms als je haar in bed legt, soms moet ik haar ook nog wakker maken, zodat ze om de 4 uur kan eten.

Voor de rest is het een erg vrolijk, gezellig meisje, wat heerlijk babbelt, en sinds deze week vind ze het ook interressant om op haar buik te liggen. Vond ze eerst ook niet leuk, maar we hebben haar gewoon elke dag even op haar buik gelegd, en nu zit ze heerlijk te kijken en te babbelen naar een beestje wat voor haar staat! Niet te lang, want dan is het niet leuk meer.

groetjes, Irmgard

Terug
Bovenaan