trotse aprilmama's

Hoi suno,

Jaja, al twee keer dit gevoel meegemaakt maar ik sluit niet uit dat het ooit nog een keer gaat gebeuren. Als het lukt dan he. Voorlopig niet, ik heb er 2 kort op mekaar en dat is heel leuk maar ik weet het nog niet zeker allemaal. Gelukkig ben ik 29 en hoef ik het ook nog niet te weten. Deze laatste zwangerschap was heel zwaar en tijdens de bevalling en erna ging het niet zoals het moet dus ik wil als ik ooit nog besluit voor nr 3 te gaan, eerst nadenken over de consequenties.

Ik mis het soms wel, die zwangerschap en kraamtijd. Het gaat veel te snel en vijf maanden is helemaal niet oud. Mensen zeggen altijd van alles. Nu zie ik het verschil tussen Nora en Koen en voor mij is ze nog steeds een baby'tje.

Weet jij al of je ooit meer kinderen wilt? Je bent lekker thuis lees ik? Ik ook, ik hoef niet te werken maar ik denk er aan om het wel te gaan doen. Als het helemaal goed gaat met Nora dan ga ik me er meer in verdiepen. Nu is het tijd om te genieten van het gebrabbel enzo. Leuk he?

Fijn weekend,   Jessica

Hallo jess165

Ik weet nog niet of ik een tweede wil.
Ik heb altijd gezegt dat ik er maar ééntje wilde, maar ik wist toen ook nog niet dat het zoooo bijzonder was.

Ik vind dat mensen soms maar raar kletsen inderdaad. De ene vind hem een grote beer, de andere een kleintje en weer een ander denkt dat het een meisje is, hahaha.

Hij is trouwens zins 2 dagen ook weer aan een ander ritme toe, denk ik.
Of ik doe iets niet goed, of het tweede tandje komt na lang zeuren, toch door.
Want hij slaapt de laatste 4 dagen, overdag niet zo geweldig meer.
Eerst sliep hij s'ochtend tot 8 uur en dan van 9 tot 11 en dan van half 2 tot 4.En vervolgens gaat hij om 8 uur naar bed.

De laatste paar dagen is het wel tot 8 uur (gelukkig) maar dan is het van haf 10 tot half 11 ( als ik geluk heb) en dan van half 2 tot half 3. En dat is het!!!!!!
S'avond gaat hij  wel om 8 uur naar bed.
Is het nu echt de leeftijd dat het veranderd.
Ik vind dit echt weinig slaap. Vooral omdat hij de rest ook echt loopt te gapen en te klagen, als hij wakker is??
Bekend???

Groetjes Suus

Hoi Suno,

Ja dat is erg bekend. Nora slaapt overdag ook steeds minder maar is wel moe. Na de ochtendfles gaat het nog eventjes goed en dan vanaf 9 uur begint ze te huilen/jengelen en wil niet slapen terwijl ze wel gaapt. dan wil ze soms nog wel eens van 12 tot 13 slapen en dan niet meer tot 20 uur 's avonds. Dat is best een lange ruk he? Ik leg haar toch in bed, zo rond 17 uur en heel soms valt ze nog een uur/anderhalf uur in slaap. Ik moet zeggen dat dit ritme pas sinds een paar dagen zo is. Voorheen sliep ze als een roos na haar ochtendfles tot 10.30 uur ongeveer en dan 's middags ook een paar uur.

Ze heeft wel last van tandjes, jouw zoon misschien ook? Niet dat ze heel veel huilt erdoor, maar gewoon wat lichter slapen en dat soort dingen. Ik merk wel dat haar ritme om de paar weken omgegooid wordt.

Dus jij denkt nog diep na over nr. 2. Ach, alle tijd nog of niet? Ik wilde tot 3 jaar geleden dus helemaal nooit kinderen en moet je nu zien. Twee binnen 3 jaar, ongelofelijk. Dat had ik nooit gedacht van mezelf.

Over al die opmerkingen van mensen: ik heb gemerkt sinds Koen dat als je kinderen hebt iedereen zich ineens ermee gaat bemoeien. Heel gek is dat. Zelfs wildvreemden op straat over of de baby te warm is aangekleed, of juist te koud. Dat soort dingen, vandaag gebeurde dat ook weer maar ik laat me er niet door van de wijs brengen. Lekker alles doen zoals je zelf denkt en laat ze maar denken of het een typisch jongetje/meisje is e.d. Zo doe ik dat in ieder geval wel inmiddels. In het begin maakte ik me er nogal druk om maar nu niet meer.

Succes met dat nieuwe ritme van je zoon. Het is dan even aanpassen, maar gelukkig slaapt hij na 20 uur  wel weer.

Groetjes, Jessica

hé jes,

Noah heeft inderdaad ook last van zijn tandjes. De tweede zit eraan te komen. Hij huilt niet of heeft geen spuitluiers, maar klaagt af en toe, maar dat moet ook mogen, toch.

Het is inderdaad een lange ruk, van 13.00 tot 8.00.
Maar gelukkig dat ze s'middags nog ff een uurtje wil slapen.
Als Noah zo'n lange tijd wakker is, ga ik altijd even lekker buiten lopen, dan valt hij wel in slaap, alleen dan zit ik vaak wel weer in de knel met zijn volgende slaapje, want dan is hij weer erg wakker.

Al die comentaren van andere mensen, vind ik maar raar, maar ik trek me er ook niks van aan hoor.
Maar het is wel precies wat je zegt.
Ik liep woensdag met hem door de stad en een mevrouw zei, dat ik hem te warm had liggen en twee minuten later kwam er een mevrouw, die zei dat ik hem te koud had liggen. Hahaha.
Dus dan zou hij wel precies goed hebben gelegen, denk je niet..

Kindjes  grootbrengen is  best moelijk, wat wel te doen en wat niet, maar het mooiste wat er is!!!!!!!!

Is bij jullie het 2de  tandje er al door?
En slaapt ze al weer ietjes meer. (hier nog niet)

Groetjes suus

Hoi Suus,

Hier gaat het met Nora ook niet niet volgens het boekje hoor. Ze slaapt nog steeds weinig overdag maar haar tijden verschuiven gewoon. Normaal is ze altijd om 17.30 uur wakker en nu moest ik haar om 19 uur wakker maken voor haar voeding. Ach, het geeft niets. Wandelen helpt hier ook, vooral in de draagzak. Als ik Nora in de kinderwagen leg, dan kan ik het vergeten maar als ze tegen me aan ligt in de draagzak dan is ze zo vertrokken naar dromenland. Het blijft met die baby'tjes toch een beetje proberen allemaal hahaha. Ach ja, daar zijn ze ook baby voor of niet?

Nora heeft nog steeds geen tandjes. Wel alle tekenen maar het zet niet zo door. Ik weet nog van m'n zoon dat er ineens een tand kan zitten. Ik legde hem in bed 's avonds en de volgende morgen zat ie er hoor. Was wel grappig. Verder gaat Nora steeds meer bewegen, als ik haar op de grond op het boxkleed leg dan doet ze echt pogingen om eraf te komen en met omrollen lukt het nog ook.

Doet Noah dat ook al? En schaterlachen ook? Nu kan ik Nora kietelen op haar buik en dan gaat ze lachen. Jij bent toch al begonnen met het geven fruithapjes of niet? Gaat dat goed? Wat vindt hij het lekkerst?

Goed, ik ga mevrouwtje Nora maar in bed leggen. Ik hoor dat ze het heeft gehad.

Groetjes, Jessica

Hallo jessica,

Wat leuk om te lezen dat Nora al zo bewegelijk is op het kleed.
Noah draait wel om zijn as, maar rolt nog niet op zijn buik.
Hij heeft er eigenlijk een hekel aan, om op zijn buik te liggen.
Maar is wel druk en bewegelijk.
Ik probeer hem wel regelmatig op zijn buik te leggen en sinds een paar dagen gaat hij er ook een beetje lol in zien, maar voorheen was het altijd huilen.
maar hij is wel heel bewegelijk en pakt alles om zich en boven zich.

Schateren kan hij zeker!!!
Dat is zo leuk. Ik bijt hem ( heeeel zachtjes) en kus hem op zijn buikje en benen en dan gilt hij het uit van plezier, zo leuk!
Maar hij begint nu ook meer geluidjes te maken, dat op woordjes beginnen te lijken!!
Snap je.

Ik geef vanaf 4 maanden al fruit ( en heb daar al het nodige comentaar op gehad op deze forum) en hij krijgt altijd vers fruit.
Hij vind het heerlijk en verder krijgt hij 4 borstvoedingen.En s'avond krijgt hij ook nog een paar lepels pap! Slaapt hij lekker op!
Hij heeft geen extra voedingen nodig, want hij weegt zwaar genoeg!

Hij is zeer tevreden en ik ook, dus dat maakt ons een super team!!!
Ik wil hem vanaf 6 maanden ook groente gaan geven.
Lijkt me ook echt leuk!
En jij, geef jij ook al fruit?

En las ik niet ergens, dat jij niet zo'n geweldige start hebt gehad?
Of had ik dat niet goed?
En mag ik vragen hoe oud je bent?
Want 123 zou het wel niet zijn. hahaha

Ik vond het in het begin moelijk dat ik een keizersnee heb gehad.
Het voelde een beetje als falen!
Ik heb het idee dat ik iets heb gemist.
Ik wilde het zo graag zelf doen!

Groetjes Suus

Hoi Suus,

Mijn start met Nora ging inderdaad niet zo denderend. De zwangerschap was zwaar, ik bleek (achteraf dan pas) al die tijd galstenen te hebben en dat kon niet behandeld worden ivm de baby. Alleen de artsen wisten dit pas een week na de bevalling. Toen ben ik gelijk geopereerd in de kraamweek nog. Maar Nora is met ruim 35 weken geboren met een stortbevalling en daarna heeft ze het zwaar gehad. Een infectie en de eerste drie uur onvoldoende zuurstof want ik moest naar de ok, het was druk in het ziekenhuis en pas na drie uur kwam de kinderarts. Ze moest gelijk naar de couveuse en allemaal toeters en bellen. Na twee dagen bleek ik acuut HELLPsyndroom te hebben. Ernstige zwangerschapsvergiftiging dus, ook over het hoofd gezien in de zwangerschap en toen ik na de bevalling veel dikker werd en nog zieker toen werd het pas duidelijk. De eerste week dus in het ziekenhuis en toen was Nora beter maar ik niet. Daarna is Nora nog veel ziek geweest en twee keer opgenomen geweest in het ziekenhuis, ze is er nu net een maand weer uit. Gelukkig, en nu gaat het goed. Ze haalt alles in. Wat een lang verhaal he? Nu vertel ik nog maar de hoofdlijnen .

Als ik   haar zo zie lachen en schateren dan lijkt het eeuwen geleden allemaal en dat is maar goed ook. Nu lijkt ze overal een beetje overheen te groeien. Vandaag nog terug geweest naar de kinderarts en die was tevreden. Ik mag eindelijk beginnen met bijvoeden. Ze heeft een koemelkallergie en de artsen verwachten bij haar veel problemen met andere voeding maar ik mag morgen beginnen. Alleen nog met groente omdat baby's met allergische klachten daar beter op reageren dan op fruit. Gek he? Koen kreeg ook al rond de vijf maanden fruit, en iedereen heeft daar een mening over maar je ziet zelf wel of een kind er aan toe is of niet. Ik heb zin om haar die hapjes te geven want ze kijkt het eten uit m'n mond als ik zelf aan het eten ben. Ze is al bijna een half jaar, dan is ze er natuurlijk aan toe. Nora krijgt al wel rijstebloem in haar laatste fles, dan slaapt ze beter. Ik doe dit nu een paar weken en het bevalt prima.

Wanneer ga jij groentehapjes proberen? Weer een nieuwe fase of niet? Het gaat best snel allemaal vind ik. Heeft Noah weer een beter ritme te pakken? Dat omrollen komt wel, Nora houdt er eigenlijk ook niet van om op haar buik te liggen en als dat zo is dan brult ze wel even maar kan zich nu zelf weer omdraaien dus het valt mee. Hiervoor probeerde ik het wel eens, maar dat vond ze echt geen goed plan.

Ik ben 29 jaar oud, en jij? Hoe groot is Noah nu? Nora was vanmorgen 68 cm lang en 7900 gram. Een dik beertje dus. Ze is in een maand tijd een kilo aangekomen. Ongelofelijk he? Hiervoor groeide ze niet goed, ze heeft het enorm ingehaald gelukkig.

Groetjes, Jessica

O ja, nog even over dat bevallen met of zonder keizersnede. Ik snap het wel maar je hebt natuurlijk niet gefaald. Je hebt een gezonde jongen op de wereld gezet en dat is prachtig. Ik heb dan twee keer een 'gewone' bevalling gehad en op dat moment ben je er echt niet mee bezig, als het kind maar komt. Tenminste, dat had ik wel dan en ik heb totaal niet het gevoel dat ik het beter heb gedaan dan een ander   met keizersnee, want mede door mijn snelle bevalling heeft Nora het wel moeilijk gehad bijvoorbeeld. Ik kan die weeen niet stoppen en daardoor gaat het veel te snel voor zo'n kindje. Dat is ook niet alles, zo had ze haar schoudertje gebroken door de persdrang. Sneu he?

Tja, ik kan makkelijk praten, dat weet ik, maar misschien helpt het wat.

Nog een keer de groetjes!

Terug
Bovenaan