trotse aprilmama's

Hoi Suus,

Ik zou willen dat ik nog maar 4 kilo kwijt moest hahaha. Nee, ik wil meer afvallen maar ik heb andere zorgen gehad. Bij mij zijn niet alle kilo's van de eerste zwangerschap eraf gegaan voor ik weer zwanger werd van Nora, en vanwege lichamelijke ziekte tijdens de zwangerschap kon ik maar tot 5 maanden doorsporten helaas.  Dit keer duurt het langer voor ik het kwijt ben, maar dat geeft niet. Sporten is voor mij ook een manier om de stress kwijt te raken. We hebben nu zoveel meegemaakt dat het fijn is om af en toe weg te kunnen om te sporten of thuis op de crosstrainer te staan. Ik heb het geluk dat zowel mijn vader als schoonouders dichtbij wonen en bijna altijd kunnen oppassen. Daarnaast is de overbuurvrouw oppasmoeder en gek op baby's en mijn zoontje dus... dat is mooi! Ik snap heel goed dat je lekker thuis wilt zijn met je zoon en man. Lekker is dat he? En een weekendje weg, alvast veel plezier!! Vind je het vervelend dat je geen oppas dichtbij hebt?

Het huilen is inderdaad niet makkelijk, maar het is stukken minder dan een poos geleden. Ik ben allang blij dat Nora zich beter ontwikkeld en ook vaak breeduit kan lachen en schateren. Daarom probeer ik ook regelmatig te 'forumen' zodat ik andere verhalen lees en wat kan schrijven om de leuke dingen ook te zien en natuurlijk om m'n ei kwijt te kunnen als ik het zwaar heb. In de zwangerschap heb ik voornamelijk gelezen op het forum en amper geschreven en nu dacht ik: oke, ik ga het maar gewoon doen haha. Noah had KISSsyndroom? Gelukkig is hij er snel vanaf, ik hoor inderdaad ook wel eens andere verhalen. Hoe gaat het met hem? Nora probeert te kruipen! YES!

Ik weet in welke plaats je hebt gewoond! Ik woon aan de andere kant van Arnhem ;-).

In Apeldoorn kom ik regelmatig, heb er vrienden wonen namelijk. Alhoewel ik er nu minder regelmatig kom.... hihi.

Groetjes, Jessica

quote: bianca1409 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-10-2008 12:12:37'));

mama myrna.

even een vraag,hoe laat geef je de laatste voeding nu dan en hoeveel doe je er dan in??ik moet mijn zoontje dus ook altijd uit een diepe slaap halen en dat wil ik dus ook niet meer!!

groetjes bianca

Hoi Bianca,

Wij hebben gewoon echt de late fles van 23.00 niet meer gegeven, en de rest van de voedingen gewoon gelaten zoals het was. Dus (ongeveer) 07.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00u.In de praktijk loopt het vaak wel wat uit, maar meestal krijgt Nika haar laatste fles tussen 19.00 en 19.30 uur. Daarna nog even lekker knuffelen en boertje laten, en dan naar bed; rond 20.00 uur is het hier bijna altijd stil in huis, heerlijk!

Veel succes ermee, en laat je nog even weten hoe het gegaan is?

Groetjes,
Myrna

Hallo Jessica

Geweldig hé, die schaterlachen van Nora,
Ik vind ze ook zo geweldig!!
Dan groeit mijn hart.

Ik wilde in eerste instantie ook gaan sporten, om de ontspanning, maar sinds dat de avond voeding eraf is en Noah om 8 uur in bed ligt, ben ik redelijk uitgerust!!
Maar ik wil echt snel wat gaan doen.
En dan kom ik op jouw vraag, van die oppas.
Ik vind het soms wel een beetje lastig.
Ik ben nogal close met Noah en ik heb er best wel moeite mee, als iemand anders dan mijn eigen moeder op noah moet passen. En eerlijk gezegd is dat ook nog niet voorgekomen. ( en dan heb ik toch vooral over mijn schoonouders, want die hebben een totaal andere opvoedings methode, dan ik )
Maar als ik even wil sporten ofzo vind ik dat dus wel weer lastig.
Eigenlijk wil ik best wel een oppas, maar ik weet niet zo goed hoe en of ik  die uberhaubt vertrouw met mijn kind. Ja ik weet het, erg hé!!

Het weekend weg was geweldig!
We hebben ons super vermaakt!!
Oh er is er  één wakker, ik schrijf een andere keer verder!!!
Hoest bij jouw???
Enne leuk dat je ook wel eens in Apeldoorn bent.

Groetjes Suus

Hoi Suus,

Fijn dat jullie het gezellig hebben gehad het weekend. Lekker hoor, een weekendje weg. Aan de ene kant zou ik dat ook wel willen maar aan de andere kant moet ik er niet aan denken. Ik ben al blij met een beetje ritme hier en als het goed loopt dan heb ik wat rust. Misschien later dit jaar of zo.

Over dat oppassen, ik was bij Koen veel makkelijker dan nu met Nora. Ik heb nog niet vaak iemand op haar laten passen want het sporten doe ik meestal als mijn man thuis komt van zijn werk. Dan pak ik gelijk m'n spullen en rij naar de sportschool zodat ik thuis ben voor het avondritueel van beide kinderen. Ik heb nu 1 keer mijn overbuurvrouw laten oppassen (die wil wel elke dag hahaha) maar zij heeft zelf drie gehandicapte kinderen en is niet bang voor 'moeilijke' baby's. Omdat ze oppasmoeder is, neemt ze vaak de 'huilbaby's' aan dus ik heb iets meer vertrouwen in haar. Ik begrijp  helemaal dat je moeite hebt om Noah bij iemand anders te laten, ook al is hij geen huilbaby natuurlijk maar gewoon, het gevoel dat je erbij hebt.

Het fijnste vind ik het als ik weet dat de kinderen gewoon thuis zijn bij mijn man. Hier gaat het wel beter, de ene dag is goed en dan wat minder. In ieder geval groeit Nora flink en doet echt kruippogingen. Ik ben er blij mee! Twee maanden geleden zag ze er nog heel anders uit en nu haalt ze alles in. De late voeding krijg ik er nog niet af maar dat komt vanzelf wel.

Hoe gaat het met Noah?

Groetjes, Jessica

Hallo Jessica,

Ik lees dat jij met jouw eerste wel makkelijk (of makkelijker) was dan met Nora.
Dat begrijp ik wel, want Nora is natuurlijk niet zo makkelijk om weg te brengen.
En misschien weet een ander best wel hoe ze er mee om moeten gaan, maar zelf weet je het toch beter en je kent ieder huiltje.
Maar  goed, jij bracht Koen toch makkelijker weg en ik Noah nog niet.
Het is niet iets waar ik trots op ben hoor, begrijp me niet  verkeerd!!!
Maar er gaat iets kronkelen in mijn buik  alleen al bij het idee, dat iemand anders op hem gaat passen. En stel dan dat hij huilt..... (erg hé)
Ik heb het niet met mijn moeder hoor en mijn vader gaat binnen kort alleen op hem passen, en dan moet hij Noah in bad doen en de laatste voeding + pap geven.
Ppppfff dat word zwaar voor...............MIJ. hahah
Nee hoor, dat gaat nog wel, maar mijn schoonouders hoeven het niet eens te vragen.
Ik weet het, ik moet daar iets aan veranderen, maar ze hebben zo ander idee van opvoeden! En ik heb eigenlijk ook geen zin om me er zo lang druk over te maken, (Doe ik al mijn hele zwangerschap en de rest) want voor je het weet is de kleine 1 jaar en dan mag hij daar natuurlijk slapen, want dan is hij van de bv af! En gelukkig maakt mijn man daar geen probleem van, want hij denk er zelf niet veel anders over.

Hoest bij jullie??
Is Koen eigenlijk erg blij met zijn zusje??
En hoe oud was hij?
Ik twijfel echt of ik een tweede wil.
Ik zou wel altijd zwanger willen zijn bij wijze van spreken, want dat vond ik heerlijk en totaal niet lastig of zwaar, ook niet de laatste dagen.
Maar we hebben het nu zo lekker!
Ik snap dat een tweede ook leuk is, maar toch wel druk.
Ik kan op de één of andere manier toch ook niet anders denken, dan dat bij de eerste ik geen ander kind had rond hupsen en dat je dan toch anders geniet. Alles is nieuw en spannend. Je kan gewoon op bed gaan liggen, als je dat wilt. ( heb ik nooit gedaan hoor, mij je zou het maar willen) En als de baby daar is, heb je alle tijd voor hem/haar.
Bij een tweede is het natuurlijk allemaal anders. Dan heb je een boefie, die blij is met de komst van een tweede. Als het goed is.
Maar dan lijk je me toch je aandacht te moeten verdelen en dan is dat anders als bij de eerste, snap je. Misschien denk ik er over een tijdje anders over, maar toch.
Aleen is ook zo alleen, toch?

Kruipen doet Noah nog niet, maar dat lijkt me ook zoooo leuk. Dan worden ze handenbindertjes!! Oh lachen.
Maar hij moet eerts nog omrollen op de buik, want dat vertikt hij nog steeds!
Twee tanden, maar rollen ho maar.

Groetjes Suus

Hoi Suus,

Koen is heel blij met z'n zusje, hij was 20 maanden toen Nora werd geboren. Het is inderdaad wel wennen aan twee kinderen en soms heb je handen te weinig maar het is ook erg leuk. Zeker nu Nora groter wordt en steviger, dan mag hij haar wel eens vasthouden. Dan voelt hij zich helemaal stoer. Ik denk dat je vanzelf wel voelt of je wel of niet nog een kindje erbij wilt. Ik denk dat alles voor- en nadelen heeft en dat je het zelf moet aanvoelen allemaal wat je wilt. In ieder geval had ik het van tevoren 'erger' ingeschat dan dat het blijkt te zijn. Heel veel dingen gaan vanzelf met een tweede, je 'weet' dan veel meer en kunt dingen automatisch doen of snel tussendoor. Bij Koen vond ik sommige dingen toch lastiger.

O en die schoonfamilie. Ja dat vind ik nog steeds moeilijk als mijn kinderen daar zijn. Ze zijn super lief voor ze maar ze doen alles vreselijk anders en Koen is ontzettend druk en over z'n toeren als hij bij hun is geweest. Zij laten hem bijvoorbeeld nooit even zelf wat spelen. Zodra meneertje piept dan staan ze er al en dus probeert hij thuis nogal wat uit, hahaha. Ik heb Koen het eerste jaar bijna alleen maar naar mijn vader of m'n moeder gedaan. Af en toe de schoonouders omdat het lastig te verkopen is dat je ze wel naar je eigen ouders brengt en niet naar je schoonouders maar gelukkig weten mijn schoonouders niet altijd hoe en wat. Begrijp je nog wat ik bedoel? haha, ik ben warrig vandaag. Het zal heus spannend zijn als je Noah voor het eerst 'achterlaat'. Komt wel goed!

O jee, ben ik vergeten wat je nog meer vroeg. Ik las iets over eenkennigheid, dat heeft Nora ook. Koen had het een beetje maar zij heeft het veel erger. Als haar opa's en oma's boven de maxicosi hangen dan vertrekt haar lipje en gaat ze brullen! Bij mij is ze het rustigst, ik krijg haar altijd stil. Ik hou haar dan zelf even vast tot ze rustig is en ga dan naast degene zitten die haar even wil vasthouden. Als ze nieuwsgierig gaat kijken na een minuutje of tien dan geef ik haar over. Als ze echt gaat huilen dan hou ik haar weer vast. het gekke is, dat ze het niet bij iedereen doet. Die fase gaat vanzelf over hoor. Niet dat ik Nora bij ieder kikje oppak want dan blijf ik bezig, zo moet ik haar bijvoorbeeld vijf minuutjes in slaap laten huilen (wat een uur lijkt...) maar als ze overstuur is van mensen of geluiden dan doe ik het wel.

Groetjes, Jessica

Hallo Jessica,

Ik was zo blij om te lezen, dat jij Koen het eerste jaar ook niet naar je schoonouders deed! Ik heb dan nog ff, hahah

Wat leuk trouwens dat Koen zo trots is op/met zijn kleine zusje.
Dat word later nog leuk, als ze een vriendje krijgt.
Oke, dat is nog wel heeeel ver weg.

Hoe is het met de kleine meid, gaat het al wat beter met het huilen?

Hier gaat alles erg goed. Ik ga vandaag met Noah terug naar de osteopaat.
Omdat Noah nog steeds niet op zijn buik wil liggen en zijn hoofdje op houden, denken wij, dat het met het kiss syndroom te maken heeft. Dus even laten nakijken, kan nooit geen kwaad, toch?
Heb jij trouwens ook het andere onderwerp gelezen, over die boswandeling?
Lijkt jouw dit ook niet leuk??
En trouwens ook voor de andere april mama's

Groetjes Suus

Hoi Suus,

Alles gaat hier eigenlijk super, Nora huilt bijna niet meer en slaapt goed en eet zelfs fruit nu. Eindelijk he. Ze is bijna zeven maanden dus ik zal toch ook over brood moeten gaan nadenken maar ja, ik ben al blij dat ze lekker fruit eet. Ze snapt dat lepeltje nog niet helemaal, dat komt nog wel.

Hoe was het met Noah bij de osteopaat? Had het iets met KISS te maken en kan hij nu wel op z'n buik? Ik moet zeggen dat Koen ook nooit op zijn buik wilde liggen en z'n hoofdje omhoog wilde huilen. Het consultatiebureau hamerde er erg op bij mij maar ja, hij wilde gewoon niet. Dit is vanzelf goedgekomen allemaal. Koen was gewoon lui denk ik, hahaha. Kruipen en lopen deed hij allebei in dezelfde maand, pas met 13 maanden.

Nora wil alleen maar op haar buik en ze doet echt kruippogingen. Ik weet niet wat me overkomt, na zo'n lange tijd van 'stilstaan' gaat ze als een speer. Echt leuk. Alleen die laatste fles krijg ik er niet af, misschien omdat ze nog weinig bijvoeding krijgt. Een paar lepels fruit per dag, verder alleen nog melk. Ze wordt elke avond tegen half 23 wakker voor een fles.

En ja, de schoonouders. Ik vind het zelfs nu nog niet fijn als de kinderen daar naartoe gaan. Het liefst laat ik ze bij mijn eigen ouders en ik probeer ook om zo min mogelijk mijn schoonouders te vragen voor oppas. Ze hebben gewoon andere ideeen dan ik. Hoe gaat dat nu met jou? Heb je Noah al eens 'achter' gelaten?

Ik heb het topic herfstwandeling gezien, maar het is niets voor mij.  Wanneer gaan jullie dat doen? Wandel je veel met Noah?

Groetjes, Jessica

Terug
Bovenaan