Trotse mama wil zwanger worden..

A

Anoniem

Guest
Dag dames,

Regelmatig lees ik hier op het forum en schrijf ik mee met een topic. Het valt me op dat er vooral veel meiden schrijven die voor hun eerst kindje gaan. Dat deed ik toen ook al. Bij de tweede heb ik het ook gedaan en nu ga ik alweer voor een derde kindje. Ik vroeg me af hoeveel meiden hier ook voor een  volgend kindje  (tweede, derde of...) gaan? Ik hoop dat jullie hier eens willen krabbelen zodat we met elkaar mee kunnen leven in deze spannende tijd.

Liefs mij

Hoi Toppertje,

Wij zijn bezig voor onze tweede kindje. Onze dochter is in augustus 3 jaar geworden en we willen heel graag een broertje of zusje erbij maar helaas wil het deze keer niet zo vlotten. We zitten nu in ronde 8. Bij onze dochter waren we met zo'n drie maanden zwanger. En jij? Was jij snel zwanger met de eerste en tweede? En in welke ronde zit je nu?

Debbie

Hoi Debbie,

Leuk om gelijk al een berichtje te krijgen. Wij hebben hier net de pil laten staan en gaan volgende maand voor ronde 1. Eerst wachten op mijn OD. Bij mijn eerste was ik pas na een jaar zwanger en bij de tweede ook na drie maanden. Ben heel nieuwsgierig hoe dit nu allemaal weer zal gaan. Lees dat sommige vrouwen ovulatietesten gebruiken, doe jij dat ook? Ik ga het eerst gewoon zo proberen.  En dan maar zien hoe het gaat. Mijn oudste is ook ruim 3 jaar. Hij gaat in april naar de basisschool. De jongste is 16 maanden. Wel balen dat het dan zolang duurt he? Zijn jullie er nu ook heel erg bewust mee bezig? Wanneer heb jij je NOD?

Liefs mij

Wij gaan ook voor een tweede. We hebben een dochter van 15 maanden, die `zo gemaakt was ´.

Nu zijn we er wat meer mee bezig. Dit is de zesde maand, maar pas sinds deze maand een beetje gepland.

We zouden het super vinden om er een broertje of zusje bij te krijgen voor onze kleinde meid.... hopen dat het lukt.

Ovulatietesten gebruik ik niet. Heb het idee dat het dan zo ´n moetje wordt en dat werkt bij mij en mn man niet.

We doen het spontaan, maar gelukkig heb ik rond de eisprong altijd de meeste zin!!!!

Hopelijk hebben we er allemaal snel een nieuwe spruit bij!

Liefs, Juul

Hoi Juultje,

Leuk dat je ook komt schrijven. Bij de eerste van ons heeft het een jaar geduurd, maar hebben daar ook een hele lange tijd gewoon alleen geklust als we zin hadden. Toen dat op den duur niet echt ging werken zijn we echt om de dag gaan klussen...Werd wel wat minder leuk dan, maar was de tweede maand toen echt zwanger. Zo hebben we het bij ons tweede kindje ook gedaan in de derde maand en toen was ik gelijk zwanger in de derde maand.  Het is natuurlijk een stuk minder leuk omdat het zo gedwongen gaat. Het liefst word je zwanger op een ongedwongen manier, maar dat duurde bij ons op den duur gewoon iets te lang. Ben heel nieuwsgierig hoe het nu zal gaan. Lees overal ook van die berichten dat vrouwen de eerste twee keer snel zwanger raken en dat het bij de derde heel lang duurt....hmmmm. Ach ja we zien wel hoe het komt. Je kunt er toch niet heel veel aan veranderen. Als dat zo moet zijn, dan is dat maar zo.
Maaaaaar hoop natuurlijk dat wij hier snel iets te vieren hebben. Wanneer is je NOD?

Liefs mij

Hai!
Mijn NOD is 24 nov. dus moet nog anderhalver week geduld hebben....

Ik heb geen idee over of het bij een derde langer duurt. Wat je wel veel ziet is dat de derde vaak een nakomertje is. Maar ging er eigenlijk altijd vanuit dat dat zo gepland was.
Maar het zou goed kunnen dat je gelijk hebt.

Aan de andere kant kreeg mijn oma om het jaar een kind (in totaal 7!!!!)

Leuk om elkaar op de hoogte te houden!

Succes met wachten!

X

Hoi hoi,

Wij zijn bezig voor een 4de kindje.
Was onverwachts zwanger geraakt, maar heb in augustus een miskraam gehad. We wilden eigenlijk nog even wachten met een 4 de kindje, onze jongste is nu pas 13 maanden, maar na de miskraam is het wel heel erg gaan kriebelen.
Nu gaan we er dus voor.
Bij onze oudste dochter hebben we er 3 jaar overgedaan om zwanger te worden. De andere 2 waren we al met 3 maanden zwanger.
Fijn om moeders tegen te komen die al kindjes hebben.

groetjes

Hallo allemaal,

Het lijkt me leuk om op dit forum mee te gaan schrijven.
Wij zitten nu aan het begin van ronde 7 voor een tweede kindje. Ik heb een dochter van 28 maanden, dus we vinden het wel tijd worden voor een tweede. Van mijn dochter was ik na 4 maanden zwanger, dus het is nu afwachten hoe lang het nu gaat duren.Deze ronde hebben we weing hoop dat het gaat lukken omdat mijn man op het ogenblik  voor een week in het buitenland zit.  Ik schreef al een tijdje mee op het forum meistoppers maar daar is nu bijna iedereen zwanger en veel zwangerschapspraat dus voel me daar niet zo heel erg meer thuis.

Groetjes

Terug
Bovenaan