tv kijken

hoi,

ik ben een moeder van twee  jongens 1 van ruim2 bas  en 1 van bijna 1 jaar thijs.
ik ben benieuwd hoe jullie over tv kijken denken???
bij ons staat de tv geregeld aan maar echt intressant vind hij het niet hij vind de wereld in mooi erg leuk met plop en piet piraat en k3 (ja zelfs jongens vind dat wat nooit gedacht hihi)
en op jetix (oude fox kids) tractor tom en bob de bouwer.

nou zou het leuk vind om jullie idee hier over te horen en wat jullie kids kijken.

groeten brigitte,bas en thijs
 
hoi

hier staat de tv ook best vaak aan. ik heb een zoontje van 2 jaar en die vind heel veel leuk: bob de bouwer, dora, de wereld is mooi en de rode tractor vind hij ook erg leuk. zelf hebben we ook aardig wat dvds die hij graag kijkt maar als het moet kan hij ook zonder de tv hoor dat doen we weleens een dagej bijvoorbeeld als het mooi weer is dan gaan we lekker naar buiten en naders heeft hij genoeg speelgoed waar hij mee kan spelen. maar ik vind het geen probleem als hij tv kijkt mits het natuurlijk niet uren achter elkaar is wna tdat lijkt me ook weer niet goed. maar dat moet ieder voor zich weten.

groetjes van yvonne
 
Hoi Birtgitte,
Hier ben ik weer.
Mijn zoontje van 2 kijkt ook wel tv maar dan vooral de kinderprogramma's van zeppelin en nick jr en jetix play.
Hij mag van mij tv kijken wanneer hij moe is. en soms ook gewoon even voor de rust.
Rick is een bewegelijk mannetje en soms vind mama het weleven lekker als hij tv kijkt.
Ook handig wanneer hij van alles wil doen maar ik Joost (12 wk0 moet voeden.
Wat ik ook een handige tijd vind is rond eten koken zo 16:30 dan kijkt hij vaak naar ketnet (belgiè)
Groeten Marieke
 
Hoi,

Onze zoon (bijna 3)  kijkt wel naar de teletubbies, zandkasteel, tweenies, bob de bouwer en traktor tom. We hebben ook diverse DVD's. Maar ik laat hem ook wel eens naar animal planet (via schotel) kijken. Daar zijn films/series op over dieren/natuur. Vaak is het zo dat hij vanzelf wegloopt en gaat spelen. Hij weet ook precies wanneer de tv weer uit gaat. En idd als ik aan het koken ben mag hij ook wel even tekenfilmpjes kijken.
Maar bij mooi weer gaat het ding echt niet aan! Dan gaan we naar buiten of andere dingen doen. En hij kan zich verder ook prima zelf vermaken. Ook bij slecht weer.

Groetjes, Kat
 
ook hier kijkt mijn zoontje regelmatig tv maar houd wel in de gaten hoelang. meestal zet ik de tv aan om zelf even rustig te zitten en dat hij even rustig zit. is ook erg druk kereltje. De hele dag druk in de weer.

Hij kijkt teletubies, tweenies, zandkasteel. bob de bouwer. en sesamstraat.
ook de wereld is mooi met k3 kabuter plop en pietpiraat.

Natuurlijk niet alles elke dag kies elke dag wat uit. smorgens even. smiddags. en sesamstraat. na het eten. elke keer maar half uur drie kwartier achter elkaar. en verder zet ik hem uit.   of staat er iets op wat ik kijk. en dan is hij weer lekekr spelen.

groetjes Jenny
 
hoi mijn dochter is drie jaar en 4 maanden en smorgens kijt ze atijd nickJR van 9:00 tot 12:00 is dat ze kijkt dan meestal bluesclues, dora ,pieter post,en meestal smiddags rond half 4 op ketnet meestal staat ie aan maar dan kijkt ze wel eens of niet
 
Persoonlijk vind ik dat lang van 9.00 tot 12.00 tv kijken voor een kind. Dat is mijn mening natuurlijk.
Zelf hebben we de televisie overdag helemaal niet aan, ook wel een beetje bewust.
Soms gaat de tv om half 6 aan, dan kijkt hij een half uurtje (met af en toe spelen tussendoor).
 
Hoi,
Mijn zoontje van ruim 2 is helemaal weg van Bassie en Adriaan (ik vind ze echt vreselijk!!!). Van ons mag hij 1 dvd per dag kijken (anders worden we zelf gek van die stomme clown). Deze dvd duurt hooguit een uurtje. Dan in de middag kijkt hij naar sesamstraat en vaak nog even naar wat er voor is. Ik vind dat lang genoeg voor een kind van zijn leeftijd. Een kind moet zich zelf ook kunnen vermaken met speelgoed of geknutsel.
Ikzal wel blij zijn als het weer voorjaar wordt. Kunnen we weer lekker naar buiten idd!

Groetjes Vetje
 
Terug
Bovenaan