tv kijken

Hoi,

mijn dochter is net 3 mnd. en zo bijderhand.
Ze kijkt af en toe naar de tweenies, en reageert ook echt op wat ze doen.
Tv kijken met mate ..... niks mis mee.

Kijk gewoon naar je kind.

Tv. is hier thuis ook voor ontspanning, mijn oudste is 7 en als die oud school komt, gaat ze even rustig tv kijken. dan hoeft er ook even niks.Ze heeft het dan ook druk op schoo gehad.
 
hoi,

bij ons mag de tv aan als het te slecht weer is om buiten te spelen, en ik rust wil hebben om te koken.
dit houdt in dat als mijn zoontje van 2 jaar met regelmaat de keuken in loopt terwijl de pannen op het vuur staan. dan gaat de tv op kro kindertijd en sesamstraat daarna. want ik heb een open keuken, en ben als de dood dat hij een pan pakt, of spetters vet of dergelijke (je weet maar nooit) op hem krijgt. als hij lekker aan het spelen is in huis dan gaat de tv niet eens aan.

3 jaar geleden had ik het nooit van mijzelf verwacht. toen ik nog geen kinderen had en ik was een dag vrij, dan stond de hele dag dat ding aan. en nu 's avonds als de kids op bed liggen en mijn man zet de tv aan denk ik: "gatver, weer heel de avond naar dat kastje kijken". al  geef ik wel eerlijk toe, er zijn een paar programma's 's avonds die ik graag kijk (als ik het niet vergeet).

ik hou ervan als kinderen hun fantasie gebruiken ipv naar de tv staren.

groetjes monique.
 
Hallo
De tv gaat bij ons aan als ons mannetje nog wat drinkt voor het naar bed gaan, zo rond 19.00 uur. Het is de afsluiting van  zijn dag en hoort bij  het bedritueel. Hij is helemaal wild van een videoband van tiktak. Hij vraagt er dan ook om en  samen zetten we de video aan en kijkt hij 5 minuten. Daarna is het genoeg. Heel af en toe  kijkt hij een een kort filmpje van kabouter Plop en ook daar is hij na 5 minuten op uitgekeken.  Persoonlijk vind ik dit meer dan genoeg. De rest van de dag wordt gevuld  met spelen (thuis of op KDV), fietsen, speeltuintje, boerderij noem maar op.  
Zelf kijken we ook niet zoveel tv, vind het vaak zonde van mijn tijd.
Groetjes
 Jeanette  
 
Kyna (net 3) kijkt soms 's ochtends of 's middags bij het drinken ook tv, even een rustmoment. 's Middags om half 4 meestal Ketnet, dan komen er peuterprogramma's. Nu met de vakantie lijkt het of er op Nickelodeon geen peuterprogramma's meer zijn (of ik mis ze steeds). Ik let er dus wel op dat het 'geschikte' programma's zijn: gericht op peuters of een natuurdocumentaire. Kyna is het meestal wel eens met mijn keus. Ook als ik haar laat zappen, kiest ze voor de programma's die ik ook zou kiezen voor haar (of is dit gewoon aangeleerd...?)
 
hoi, even reageren over nick.jr.....inderdaat in de vakantie doen de peuters niet meer mee.(behalve op onmogenlijke tijden zoals belachelijk vroeg in de ochtend..) er zijn dan alleen programma's op voor grotere kinderen. en ik vind die niet echt geschikt voor mijn peutertje, let dus ook wel op watr hij kijkt. en laat de tv ook rustig een dag uit...
 
Hoi,

Onze tv staat bijna niet aan. We kijken zelf alleen het ontbijt nieuws voor de files.
Op zaterdag ochtend kijkt mijn dochter van ruim 2 jaar soms naar zandkasteel. Dit vind ze 3 minuten leuk en is dan al weer afgeleid.
Onze dochter is n.m.l. geen stil zitter.
Als ze ziek is en op de bank mag liggen vraagt ze om de televisie. Helaas is er dan niets op...
Ik moet nu toch maar eens een kinder dvd kopen voor die momenten.

groetjes,
Ikky
 
Hoi

Ik merk aan alle reacties dat het bij ons thuis er wel wat strenger aan toe gaat wat betreft tv kijken.
In principe komt overdag bij ons de tv niet aan alleen sávonds voor het slapen gaan plus minus een half uurtje. We hebben dan wel dvds,want wij vinden verantwoorde tekenfilms wel belangrijk. Zoals bob de bouwer en dora of de kleine rode tractor vind ik leuke programma ´s en ook verantwoord. Tegenwoordig zit er in tekenfilms veel geweld vind ik niet   in alles hoor natuurlijk.
Ik vind het belangrijk dat kinderen lekker buiten spelen of binnen met hun speelgoed, we hebben altijd de radio aan, niet dat ik tv kijken afkuur hoor ik vind ook ieder moet het voor zich ook weten ik heb het liever niet.
Vind het gewoon niet nodig. ben wel benieuwd naar anderen hoe die over mijn mening denken.
groetjes petra
 
Bij ons staat eigenlijk de tv altijd aan als we thuis zijn, behalve tijdens het avond eten.
Ons manneke (3,5 jr) kijkt praktisch altijd dvd's.
Maar smorgens zet ik vaak  nederland 3 op, of de Bels (België).
Echte peuter tv dus.
Ook kijken we geregeld naar National Geografic Chanel, dat is erg leerzaam.

Er zullen er zat zijn die dit niet  allemaal verantwoord vinden maar we doen ook nog zát andere dingen hoor.
Ik voel me er dan ook helemaal niet schuldig over.
Voor ons is belangrijk dat er geen moord en doodslag in voorkomt behalve dan op NGC maar zo gaat het leven.

 
Terug
Bovenaan