tv kijken

Onze dochter is bijna 3   kijkt amper televisie. Overdag blijft hij uit en dat weet ze ook, de tv mag pas aan als het donker wordt. Ze heeft er ook weinig interesse voor, alleen nijntje vind ze leuk en soms bob de bouwer of sesamstraat. Meestal kjikt ze een paar minuutjes en gaat dan verder spelen. Alleen als ze erg moe is aan het eind van de dag gaat ze op de bank hangen en lekker kijken.
Van DVD';s kent ze het hele bestaan nog niet, en dat gaan we voorlopig ook nog maar zo houden.

groetjes
Melanie
 
Mijn zoontje is bijna 2 (donderdag). Hij kijkt 's morgens meestal naar de Teletubbies en Het zandkasteel/Tweenies. 's middags soms naar KRO's kindertijd op 3. dat is van 17.10 tot 17.30 en dan komt Sesamstraat. Sesamstraat vind ie nog niet echt leuk. Verder is hij gek van Bob de Bouwer (hebben 2 dvd's) en de Kleine IJsbeer en Tractor Tom vindt hij ook leuk. Engy Bengy is nu niet meer in Kindertijd maar daar keek hij ook heel graag naar. Hij kijkt gemiddeld 1 uurtje per dag tv. Na het eten staat altijd het Journaal aan maar daar kijkt ie niet echt naar. Wat ie helemaal te gek vond was Dancing with the Stars en ook Idols vindt ie leuk.Het gaat dan om de muziek vooral. Dan klapt ie echt mee en zit dan zo mee te deinen, leuk hoor! Ook concerten op dvd (kijken we wel eens op zondag) vindt ie erg leuk.
 
Hallo iedereen,

Mijn zoontje is ondertussen 2 jaar, en eigenlijk kijkt het weinig tot geen tv, het enige waar hij echt naar kijkt zijn de teletubbies en die komen s'morgens rond half 10, daarna gaat de tv uit, en komt niet meer aan. Het is gewoon een druk baasje en als ik dan ff rust wil met koken bijvoorbeeld dan zet ik een video aan met teletubbies. voor de rest speelt en knutseld hij graag, dus waarom dan een tv aan zetten als hij toch niet kijkt.
Misschien een beetje streng, maar hij kan nog genoeg tv kijken later als hij groter is.

Groetjes Wendy
 
Hallo,

Die van ons (23mnd) kijkt smorgens naar teletubbies om 0930 en dan pas weer naar sesamstraat (wel handig want dan kook ik) heel af en toe mag hij smiddag de teletubbies kijken op de dvd. Wat mij betreft kunnen ze inderdaad ook nog lang genoeg tv kijken en vind ik het zo meer dan voldoende.

groeten
 
Mijn zoontje is ook net 2 geworden, en kijkt graag televisie. Dan vooral de Teletubbies, Zandkasteel, Bob de Bouwer en Sesamestraat.
We hebben wel veel dvdjes voor hem, maar na zo'n 10 minuten gekeken te hebben, gaat ie rustig ergens zitten spelen en boeit het hem totaal niet meer.
Zodra ik echter de tv uitzet, dan moet ie gelijk weer aan.
Waarschijnlijk vind hij het gewoon gezellig als ie aanstaat.
Over de hele dag gezien is het misschien een kwartier of 3 dat hij bewust tv kijkt.

Groetjes
 
Hallo, ik ben moeder van een zoontje die 2jaar is en hij mag op gezetten tijden t.v kijken. Meestal is dat 'smorgens om 7.00uur, ned.3.Dan 'smiddags met broodje eten. Meestal zetten we dan een dvd op, en 'savonds naar KRO kindertijd. Na sesamstraat gaat de t.v uit dan gaan we aan tafel. Na het eten gaat de t.v. ook niet meer aan.
 
Wat ik ook een aanrader vind om naar te kijken voor die kleintjes is tiktak. Een van oorsprong belgisch programma met korte afleveringen en rustige beelden. Mijn zoontje van 2 is er gek op. Ik weet niet of het nog uitgezonden word, maar er zijn wel videobanden en dvd's van te koop.
 
Mijn oudste zoon keek ook vaak programma's de hele dag, maar echt leuk vond hij het niet. Enkele programma's zoals rocket power en spongebob vond hij wel leuk, maar nu geeft hij aan dat hij dat laatste niks meer vindt. Er wordt veel in gescholden de laatste tijd en dat vindt hij niet leuk. Hij zet dat dus af!!!!
Mijn dochter laat ik wat meer selectiever kijken ( wordt 4) dora en blueclue, maar totally spies vindt ze soms ook leuk, maar dat is het ook. zo gauw spongebob begint te mopperen gaat die zender af.
ze kijken graag een DVD of spelen buiten.
 
Terug
Bovenaan