tv kijken

hallo,

mijn zoon kijkt ook regelmatig tv vooral s,ochtens.

wat hij echt leuk vind is:

teletubbes (faforiet)
dora
blues clues
en sommige tekenfilmpjes op jetix

maar van sommige tekenfilmpjes leren ze best heel veel.

groetjes
 
Mijn kleine is bijna 11 maanden en wat ze heel leuk vindt zijn;

Baby-tv; babykok, waar  is opa?, vegimer,  lois wereld en  tuli.
op jetix; totaly spies en de drieling.
nickelodeon JR; dora, blues clues, noddy, vivi en haar bloemenvrienen, Go diego Go.

De tv staat gewoon aan op haar fav zenders en verder speelt ze met haar speelgoed en als ze het temaliedje herkent van haar fav. programma gaat ze ervoor zitten en wenst zij niet gestoord te worden. heb speciaal voor haar babytv genomen en kijk er zelf ook naar samen met haar want ik wil weten waarnaar ze kijkt en het stimuleert haar. En verder houdt ze van boeken en bouwblokken.
 
Hoi. Mijn zoontje is eind januari 2 jaar geworden, en die heeft totaal geen interesse in de tv. Nou hebben we het, zeker toen hij kleiner was, nooit aangemoedigd omdat ik het voor een kindje beter vind om lekker buiten te spelen, maar nu zet ik hem zo wel eens aan, maar als hij dat een paar minuten (en dan is 3 minuten al veel) volhoudt is het lang...
Het enige waar hij weleens naar kijkt, is Sesamstraat, maar als Bert en Ernie wegzijn, dan is de interesse ook weer weg, en gaat ie weer verder met zijn auto's of gaat ie buiten spelen..
Gr. Anne-Marie
 
hai,
bij ons staat de tv ook bijna de hele dag aan.
zo staat bij de een de radio de hele dag aan bij ons dus de tv(en de radio nooit)

de kinderen kijken niet de hele dag tv, want naar het nieuws en programma's zoals
schatjes(opvoedkundigeprog.)
as the world turns kijken ze niet!

ze mogen naar ned.3 kijken en dora op nickelodion en op duitse netten en op engelse netten komen vaak leuke kinder filmpjes.
vooral de oudste (bijna 4 )
weet waar hij naar mag kijken en zegt zelf vaak deze film is niet leuk voor mij !
en dat betekend dat hij daar dan te jong voor is.
en verder kijkt hij dvd's met films zoals tarzan, jungle book, lars de kleine ijsbeer,
dombo en nog een lijst met disney films,
en plop films.

hij speelt verder ook genoeg met zijn speelgoed
maar hij speelt nu ook veel buiten!
hij mag een beetje alleen buiten spelen,ik zit dan in de voortuin
en loop een beetje rond zodat ik kan zien hoe het oversteken gaat(naar de speeltuin aan de overkant)
groetjes
 
ik vind dat de laatste tijd extreem veel tv wordt gekeken door kinderen. ik vind het een zwak excuus voor een ouder om 'ff de handen vrij te hebben' voor een half uurtje oke, maar soms zie en hoor je echt kinderen de hele dag aan dat ding zitten te klotsen.

ik ben moeder van meisje van 2 jaar en tweede op komst, en ik weet je kan ze er absoluut niet van afhouden net zo min als van snoep, maar ik en ook zij vind het veel leuker om iets te doen samen (boekje lezen, stoeien, meehelpen in huishouding) dan alleen voor de tv te hangen. er wordt alleen tv gekeken als we dat gezamenlijk doen en dan heeft ze nog de voorkeur aan een boek.

 
bij ons staat ook de hele dag de tv aan, ned.3 jetix, nickelodeon of ketnet. mijn zoon is 2 en hij kijkt niet vaak naar de tv, het  is meer voor achtergrond geluid, zoals sommige een radio aanzetten. mijn dochter is 3 en in duitsland gaan ze dan naar de kleuterschool, die mag 'savonds naar kika (duits) kijken van 18.30 tot 19.15 dan hebben net zo iets als sesamstraat maar dan in het duits. en om half 8 liggen ze allebei in bed en dan is de tv van mama

groetjes
 
Bij mijn zoon van 3 werkt de tv erg goed als hij niet helemaal lekker in zijn vel zit omdat hij moe is of omdat hij zich niet lekker voelt. Dan zet ik een filmpje voor hem aan en komt hij vaak helemaal tot rust. Ook op zondagochtend werkt het erg goed om hem een filmpje te laten kijken zodat wij nog even kunnen blijven liggen. Wel heb ik zelf een ruim assortiment aan films en dvd's, naar tv laten kijken ben ik wat huiveriger voor omdat ik niet elk programma even geschikt vind. Overdag speelt hij meestal gewoon en staat de tv uit.
 
Terug
Bovenaan