Tweede auto nodig?

<p>Hoi hoi, </p><p> </p><p>Ik ben half september uitgerekend van ons eerste kindje. Momenteel hebben we 1 auto (een Peugeot 107). Deze willen we binnenkort verkopen en een grotere familieauto aanschaffen. Maar nou zitten we een beetje te twijfelen of we deze niet zullen houden en er gewoon een tweede auto bij zullen kopen. We vinden het allebei best een flinke kostenpost om 2 auto's te hebben en wanneer we er maar 1 aanschaffen en deze inruilen is ons budget groter en kunnen we een wat nieuwere auto kopen. Ook sparen we liever voor onze bruiloft volgend jaar. Ik fiets nu al iedere dag naar mijn werk, is een half uurtje fietsen enkele reis en het is ook nog eens goed voor mijn conditie en bekken. Ik denk zelf dat het wel kan 1 auto, ik ga straks 3 dagen werken en dan brengt mijn vriend ons kind naar het kdv en de oppasoma's. En de dagen dat ik vrij ben gaat hij met het ov en heb ik de auto zodat ik niet aan huis gebonden ben. Maar echt iedereen in mijn omgeving vindt dit heel raar en raad het ons af om maar 1 auto te nemen. Het is natuurlijk een luxeprobleem, maar toch ga ik nu ineens twijfelen hierdoor. </p><p>Nu vraag ik me af, zijn er mensen die een baby hebben en maar 1 auto en lopen jullie tegen bepaalde zaken aan waar je echt eigenlijk een tweede auto nodig hebt? </p><p>Het zal wel door de hormonen komen dat ik ineens zo beïnvloedbaar ben. Normaal heb ik daar geen last van. Nu krijg ik het verstikkende idee dat ik dalijk geen vrijheid meer heb als we maar 1 auto hebben. Ik voel me dan zo stom dat ik het me ineens zo aantrek wat andere mensen zeggen/denken. </p>

Wij hebben ook maar 1 auto. M'n man gaat op z'n scooter naar z'n werk. Als ik vrij ben en het is noodweer gaat hij wel met de auto, maar verder eigenlijk niet. Wij hadden eerst ook 2 auto's, waarvan er 1 voornamelijk stil stond. Nogal zonde van het geld vonden wij. Verder doe ik veel lopend of met de fiets en als ik ergens heen wil met de auto zorgen we ervoor dat m'n man niet met de auto gaat. Eigenlijk geen problemen of dingen waar we tegenaan lopen. Scheelt vooral veel geld dat we wel beter kunnen gebruiken. 

Haha, wij hebben helemaal geen auto en mis hem totaal niet. Dus het ligt heel erg aan de omgeving waarin je woont denk ik. 
Het is natuurlijk sowieso niet nodig. 

Wij hebben 1 auto. Mijn man fietst naar werk (25 minuten) en ik ga met de auto naar werk en zet onze dochter af. Ik vind 2 auto's echt onzin. Mijn man houdt van fietsen en we zijn nooit apart onderweg. In onze straat zijn wel meer jonge gezinnen met 1 auto.
We wonen trouwens in een groot dorp op zo'n 15km van Amsterdam, dus niet echt platteland, ook niet echt stad. 

Wij ook 1 (gezins)auto en fietsen voortaan allebei naar ons werk. 30 minuten  
Goed te doen en inderdaad maar net wat je gewend bent. Goede regenkleding scheelt al veel haha 

Wij hebben er ook 1. Wij zitten aan een elektrische bakfiets te denken om de auto nu meer te kunnen laten staan en toch gemakkelijk kinderen vervoeren. Misschien is dat ook wat voor jullie?

Ik heb geen rijbewijs, dus doe alles lopend of op de fiets en een enkele keer met het openbaar vervoer. Mis het soms als de regen met bakken uit de lucht komt vallen ;-) maar verder absoluut niet nodig! 

Terug
Bovenaan