Tweede auto nodig?

Wij hebben er ook maar eentje en dat gaat ons prima af! Al lijkt het wel alsof we één van de weinigen zijn hier in de wijk. Jij woont zeker ook in een jonge wijk ;-)
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom veel mensen twee auto's "denken" nodig te hebben. Natuurlijk zijn er mensen die ze echt nodig hebben, maar als ik om mij heen kijk zie ik vooral dat de tweede auto veel stilstaat, of dat deze uit luxe wordt afgewisseld, maar niet dat er twee tegelijkertijd in gebruik zijn! 

Wij hebben 1 auto en nog nooit over nagedacht om een 2e aan te schaffen? Vindt het een grote kostenpost om voor een kindje een 2e auto aan te schaffen. Zodra ze goed kunnen zitten (ongeveer 9 maanden) kunnen ze mee op de fiets.
denk ook aan extra kosten zoals een autostoel☺️
Toen onze oudste werd geboren (hij is nu 21 maanden) liep ik overal naartoe (afstand 15/30min).
Zodra hij kon zitten pakte ik vaak de fiets.
Sinds de komst van ons 2e kindje (nu 9 maanden) hebben we een bakfiets aangeschaft en gebruiken deze als 2e auto?. Auto wordt alleen gebruikt voor lange afstanden verder alles op de fiets.

Wij hebben 2 auto's omdat we allebei een eindje moeten rijden naar het werk, ik 4 dagen per week een uur enkele reis en mijn man 4 dagen per week 30 min enkele reis.
In het weekend hebben we meestal maar 1 auto in gebruik. Al pak je ze soms tegelijk omdat ze er toch staan, je hoeft wat dat betreft dus geen rekening met elkaar te houden. Maar we hebben er dus voornamelijk 2 voor het werk, en in beide auto's 2 autostoelen. Dus het is wel een kostbaar grapje.

Terug
Bovenaan