Tweede auto nodig?

Wij hebben 2 kinderen en 1 auto. Bewust de tweede auto weg gedaan. We gebruikten m zeer zelden. Mijn man fietst naar zijn werk. Ik gebruik de auto voor mijn werk, 2 dagen per week. Die dagen brengt mijn man de kinderen naar de gastouder met de bakfiets. Ik haal ze weer op met de auto.
Wij missen een tweede auto écht niet. Maar de bakfiets zijn we wel super blij, zeker met 2 kinderen. Misschien is dat nog een idee voor je? Maar ik zou lekker wachten tot de baby geboren is en dan merk je gauw genoeg of je een auto mist, ja of nee.
Een poosje hebben wij wel 2 auto's gehad maar ik vond het zo onhandig met de autostoeltjes steeds overtillen, of je moet dus extra autostoeltjes kopen.. heel onhandig!

Ik denk dat het ook uitmaakt wat voor kindje het word. Wij hebben een kindje wat vaak naar het ziekenhuis/ huisarts moet. Dan ben je heel blij met twee auto’s. 

Je geeft zelf geen reden om een tweede auto te nemen. Wij hebben er zelf 1, en werkt voor ons prima. Ik werk drie dagen en heb dan de auto nodig. Mn man heeft een brommer voor zn werk. Verder naar opvang ed met de fiets. Sinds kort hebben we een bakfiets gekocht zodat ons baby’tje ook mee kan fietsend.

Wij hebben inmiddels 'maar' 1 auto. Als ik weg moet met onze dochter, dan pak ik de bakfiets. Door de speciale drager voor de maxi cosi kon ze al heel vroeg mee

Wij hebben 1 auto en wonen in een dorp zonder supermarkt. Beide grootouderparen op +/- 20 minuten rijden en de supermarkt op +/- 4 km afstand. Ik breng onze kleine met de auto naar de opvang en rij dan door naar m'n werk (werk nu thuis trouwens). Mijn man gaat met de bus en trein naar z'n werk (werkt nu ook thuis trouwens).
De kosten van 2 auto's staan voor ons niet in verhouding tot het 'gemak' dat je er van hebt. Dus voor ons is 1 wel voldoende. Maar hem helemaal missen dat nooit!

Hi! 
Wat je ook nog kunt doen is een tweede auto van hetzelfde formaat nemen. Je hoeft geen grote gezinsauto als je dat niet wil. 

Wij hebben na de geboorte van onze dochter wel een extra auto gekocht. Daarvoor hadden we 2 redenen. Mijn vriend zit voor zijn werk elke dag ergens anders kris kras door het land en hij heeft een bedrijfsbus, een tweezitter. Die aankoop hebben we wel gedaan met het oog op dat ik ook weer ging werken. Woon-werk is voor mij 28km rijden. In ons geval is het hebben van één auto dus niet heel praktisch. 

Wij hebben er 1. Zou echt nooit veel geld kunnen uitgeven aan een auto, vind het een totaal onbelangrijk ding maar natuurlijk wel handig met een kind (vooral met naar oma en opa brengen om te logeren etc). Verder altijd naar werk gefietst en mijn vriend ook. Wonen wel in de stad, dus het hebben van een tweede auto hier zou sowieso geen optie zijn omdat je die niet kunt (mag) parkeren (krijg je geen vergunning voor).
Zoals je aangeeft dat jullie bedacht hebben het te gaan doen klinkt eerlijk gezegd hartstikke goed. Maar als je zelf denkt dat je je geamputeerd voelt op een dag dat je de auto niet hebt kun je misschien wel over een tweede nadenken.

Wij hebben 2 auto's. 1 station diesel en een benzine auto. Beide zijn we een auto nodig voor het werk. In de familie auto staat een goede kinderstoel en de auro van mijn man staat een kinderstoel van een paar tientjes omdat mijn man alleen bij hoge uitzondering ons zoontje kan ophalen.
2 auto's geeft wel veel vrijheid. Als manlief aan het werk is kan ik mijn auto pakken om met e kleine en vriendinnen de stad in te gaan, of een playdate of naar de dierentuin te gaan wanneer ik wil.

Terug
Bovenaan