Tweede auto nodig?

Wij hebben er sinds ons zoontje is geboren 2. Maar dit vooral omdat mijn reistijd een uur was en nu dus een half uur.
Ook vond ik het een fijne gedachte dat ik meer vrijheid had als ik thuis was. Maar mijm vriend heeft dan ook altijd de auto mee naar zijn werk. Ook was ik blij met de extra auto toen ik laatst naar de huisartsenpost moest met de kleine en mijn vriend was werken ;)
Maar alleen daarvoor hoef je er geen te kopen haha

Ik en mijn man hebben geen rijbewijs en zijn nu bezig voor een 3de kindje en we zijn ook niet van plan om ons rijbewijs te gaan halen. Ik ben nu op zoek naar een bakfiets waar straks 3 kinderen in kunnen. Veel goedkoper dan 1 auto laat staan 2. 

Hier ook 1 auto, het is soms wel even onhandig als het regent en ik moet ons zoontje wegbrengen naar de KDV maar verder mis ik het niet. Ik vind het de extra kosten (verzekering, belasting) niet waard + fietsen en wandelen is gezond en niet belastend voor het milieu! 

Mijn zus heeft overigens helemaal geen auto en ook dat gaat prima met haar zoon (van inmiddels 5 jaar) ?

Bedankt voor jullie reacties. Dit geeft me weer een beetje meer zelfvertrouwen dat dit echt geen raar en uitzonderlijk idee is van ons haha. En inderdaad, het is maar net wat je gewend bent. Wij hadden eerst wel 2 auto's, maar dit kostte steeds zoveel aan onderhoud, reparaties en gewoon vaste lasten dat we ze allebei weg hebben gedaan en een lekker zuinig auto'tje hebben aangeschaft. Straks gaan we dan wel een grotere gezinsauto kopen, maar op zich vind ik fietsen naar mijn werk ook helemaal niet erg. Alhoewel ik soms met kei harde regen of storm wel even zit te vloeken op de fiets ;)  

Ligt écht aan je situatie! 

Hier kunnen we niet zonder twee auto's. Vriend is vaak week van huis en moet dan vertrekken op tijden dat ik niet drie kinderen uit bed kan halen om hem te brengen. Nummer vier is onderweg dus ik ga kijken voor een grotere auto en hij een kleinere. 

Mijn vriend heeft een kantoorbaan, dus heeft gewoon "normale" werktijden. Ik werk zelf in de kinderopvang dus moet 's ochtends rond 6.15 vertrekken thuis. Dan is het sowieso niet mogelijk dat ik ons kind wegbreng, dus dat zal hij moeten doen. 

In jullie situatie lijkt het me niet echt nuttig om 2 auto's aan te schaffen. Dan staat hij meer op de oprit dan dat je m gebruikt. Je zou het ook nog even kunnen afwachten met de Peugeot de eerste maanden hoe dit bevalt. Je kunt dan later alsnog kijken of je dan gaat voor 1 duurdere of 2 auto's. Jammer als je spijt krijgt.  Mijn zus heeft een baby van 5 mnd en 1 auto met haar vriend, hij fiets naar het werk, wonen op loopafstand van het dorps centrum (kunt daar alles krijgen). Ik denk dat het echt ligt aan waar je woont. Wij wonen zelf achteraf 5km om bij de supermarkt te komen, ouders op 20 min rijden, geen OV, ik zou mijn auto dus voor geen goud willen missen. 

Wij hebben 2 kinderen en 1 auto. Bewust de tweede auto weg gedaan. We gebruikten m zeer zelden. Mijn man fietst naar zijn werk. Ik gebruik de auto voor mijn werk, 2 dagen per week. Die dagen brengt mijn man de kinderen naar de gastouder met de bakfiets. Ik haal ze weer op met de auto.
Wij missen een tweede auto écht niet. Maar de bakfiets zijn we wel super blij, zeker met 2 kinderen. Misschien is dat nog een idee voor je? Maar ik zou lekker wachten tot de baby geboren is en dan merk je gauw genoeg of je een auto mist, ja of nee.
Een poosje hebben wij wel 2 auto's gehad maar ik vond het zo onhandig met de autostoeltjes steeds overtillen, of je moet dus extra autostoeltjes kopen.. heel onhandig!

Terug
Bovenaan