Tweede kindje snel of niet

<p>Lastige ideeën die al een tijdje door mijn hoofd spoken. Dochter is nu negen maanden. Tweede kindje is erg gewenst.</p><p>Nu de keuzes door mn hoofd spoken. Een tweede erbij (geboren/bevalling) als de oudste ruim 1,5 is of als ze ruim 2 is. </p><p>Hebben mensen ervaring met twee kindjes in deze leeftijd ong? Ben gewoon benieuwd naar of dit half jaar tussen beide situaties echt veel verschilt of hoe dat ervaren wordt. </p><p> Hopelijk zijn er meiden die dit willen delen met me!  </p><p> </p>

Hier 16 maanden tussen onze 2 kinderen en bevalt prima. Jongste nu 5 maanden en oudste 21 en is met momenten wel druk/zwaar maar dat is bij iedere leeftijd denk ik. 
Verder erg blij met het leeftijdsverschil, al hebben we ook twee erg makkelijke kindjes. 

[quote quote=10332165]Ik weet niet hoe lang het bij de eerste duurde voordat het raak was als het wat langer duurde dan zou ik wel weer op tijd beginnen[/quote]
Dat was binnen een maand raak. Vandaar dat ik merk dat ik dat nu (heel naïf ik weet het) ook stiekem in mn hoofd hou voor bij een tweede. Dat ik wel vind dat ik daar rekening mee moet houden. De keuze lijkt daardoor iets zwaarder, zo van, als we de knoop doorhakken gebeurd het. Zegmaar. 

[quote quote=10332164]Hier 16 maanden tussen onze 2 kinderen en bevalt prima. Jongste nu 5 maanden en oudste 21 en is met momenten wel druk/zwaar maar dat is bij iedere leeftijd denk ik. Verder erg blij met het leeftijdsverschil, al hebben we ook twee erg makkelijke kindjes.[/quote]
Bedankt voor je reactie. Onze dochter is onwijs makkelijk en het is me werkelijk 100% meegevallen tot nu toe. 
Ik had persoonlijk niet gedacht, nu ik de wens voel, dat de keuze alsnog lastig zou voelen. Haha. Ik kan me een leven met 2 gewoon totaal nog niet voorstellen en dat maakt t spannend. Hoe doe je dat met je eigen tijd en vooral, doe ik de eerste niet tekort. Die tijd alleen met haar komt nooit meer terug

Ik heb er zelf geen ervaring mee, mijn moeder heeft wel in 3 jaar 3 kinderen gebaard. Ze vond het zwaar dat ze in dezelfde periode 3 kinderen in de luiers had, maar de kleine leeftijdsverschil is ook wel heel fijn. Zodra de jongste uit de luiers is, ben je daar dan ook in eens van af. Ik zou er gewoon voor gaan, je weet namelijk niet hoe lang het duurt voordat je zwanger bent :) 

Mijn oudste 2 schelen 16 maanden. Het voordeel vond ik dat ze al snel met elkaar konden optrekken. Ze gaan samen naar de creche, daarna zit er maar 1-2 jaar tussen voordat ze allebei naar school gaan. 
ja het is natuurlijk wel pittig in het begin, maar mijn oudste sliep altijd goed overdag, dus dat scheelde wel. Dan kon ik ook even uitrusten. 

Terug
Bovenaan