Tweede kindje snel of niet

[quote quote=10335548]Zo’n keuze is zo persoonlijk, dus echt adviseren kan ik voor mijn gevoel niet. Wel mijn eigen verhaal vertellen. Vroeger de wens voor 1 of 2 kindjes gehad. Pittige zwangerschap en bevalling. Kindje op wat normale lastige periode na, als makkelijk te omschrijven. De financiële situatie is goed. Voor mij voelde het als ‘wachten’. Je weer dat je er nog een keer ‘tussenuit’ bent. 9 maanden niet drinken, onder invloed van hormonen, 4 maanden niet werken, de zwangerschaps klachten en de slapeloze nachten. Dit zijn natuurlijk de meer negatieve punten, maar voor mij voelde het dus alsof ik niet verder kon. Maar ik twijfelde, want 2 kindjes kort op elkaar is dan ook weer zwaar. Maand of 3 geleden ging ineens de knop op. Waarom nog langer wachten als ik toch weet dat ik het wil? Zwaar wordt het sowieso, een kindje nemen kost veel energie (en uiteindelijk geeeft het ook weer veel energie). Knop om en 3 weken later had ik een positieve test en dat voelde goed, dus wel een goede keus gemaakt! Nu 9 weken zwanger en mijn zoontje is bijna 14 maandn. Ze schelen dus zon 18-19 maanden als de baby geboren wordt. Ben heel benieuwd hoe het dan voelt, maar kijk er nu met vertrouwen naar.[/quote]
Super leuk om te lezen! 

Bedankt allemaal voor de reacties. Toch echt fijn om te lezen! 
Wij hebben de knoop doorgehakt. We gaan voor een tweede! Vanaf begin aug. Proberen. Onze eerste wordt eind aug. 1 jaar. 
Spannende tijd weer. Zo leuk :D

Hier een trotse moeder van 2 dochters :) ze verschillen 1 jaar en 9 maanden en ik vind het helemaal fantastisch! Tuurlijk is het soms vrij zwaar en lekker druk in huis maar ben heel blij met de keuze om ze vrij dicht op elkaar te hebben! 
veel geluk toegewenst! 

Mijn dochter is straks ruim 2 (25,5 maand).
Ik wilde ook graag weer snel voor een tweede. Maar had geen cyclus (borstvoeding) , toen ik die wel had duurde het 4 rondes. Nu vind ik het wel fijn dat er nog geen tweede is. Deze periode met onze kleine is ook wel erg gezellig, ze gaat nu nog bewuster met onze aandacht om. Ze is nu bijna 19 maanden.
Ze is wel erg makkelijk, dus denk wel dat het had gekund zonder problemen :)

Ik was ook een beetje op zoek naar zo'n topic. Onze zoon is bijna 7 maanden en het kriebelt (al) enorm bij mij. Waar ik ook over dacht; ons zoontje is ZO makkelijk, misschien is de tweede wel 'lastiger' en dan? Haha. Maargoed dat is geen reden want dat weet je nooit natuurlijk. Ons zoontje slaapt trouwens over t algemeen niet veel overdag, maar avond en nacht wel super.
Ik heb een nichtje en neefje die anderhalf jaar schelen en die gaan super goed met elkaar. Man scheelt zelf net geen 2 jaar met zijn broer en dat ging vroeger redelijk vaak mis (als in aardig wat ruzies etc); maar toen de een ruzie had met andere kinderen kwam de ander hem sowieso verdedigen. En nu hebben ze een hele goede band. 
De eerste weken vond ik heel heftig, als je me toen had verteld dat de wens nu alweer zo sterk zou zijn had ik je nooit geloofd haha. Bij man net zo, al ga ik het er vandaag met hem over hebben, want ik denk dat ik wel iets verder ben in m'n wens dan hij haha. Dus als hij wat langer wil wachten ook prima. Zelf vond ik altijd; pas met 1 jaar evt beginnen. Maar ik twijfel nu evt zelfs iets eerder beginnen proberen (afhankelijk van wat man wil natuurlijk). 

Los van dit alles moet het ook net mogen lukken wanneer je wilt natuurlijk. De eerste duurde 4 maanden bij ons.

Lang verhaal geworden. Hopelijk komen er nog meer (ervarings)verhalen, leuk om te lezen :) 

Terug
Bovenaan