Tweede kindje snel of niet

Ik heb 2jongens zit bijna 1,5 jaar tussen ik persoonlijk vind het wel leuk ze hebben nu ze wat ouder zijn(9 en 10)veel aan elkaar  ik wilde er niet heel veel leeftijd verschil tussen maar we zijn op tijd begonnen omdat ze ook  zeggen dat het langer kan duren bij een tweede ook al gaat de eerste makkelijk zoals bij ons 

Hier een zoon van 14 maanden en 34 weken zwanger. Mijn zoon was geen makkelijke baby (eigenlijk nog niet echt) maar dat heeft ons niet van gedachten doen veranderen.
Ik heb niet het idee dat de oudste wat tekort gaat komen. Hij gaat zich ook niet meer herinneren dat hij alleen was en heeft straks hopelijk een maatje aan z'n broertje. Ookal weet je dat nooit van tevoren. Maar mijn man en ik zitten allebei kort op broers/zussen en hebben dat als heel fijn ervaren.
Tijd voor jezelf moet je inplannen. Zelfde als bij 1 kind, haha!
Maar ik moet wel zeggen dat ik deze zwangerschap echt zwaar vind. Heel erg zere bekken, met een zoon die nog niet loopt. Maar dat hoeft bij jou natuurlijk helemaal niet zo te zijn! 

[quote quote=10332211]Hier een zoon van 14 maanden en 34 weken zwanger. Mijn zoon was geen makkelijke baby (eigenlijk nog niet echt) maar dat heeft ons niet van gedachten doen veranderen. Ik heb niet het idee dat de oudste wat tekort gaat komen. Hij gaat zich ook niet meer herinneren dat hij alleen was en heeft straks hopelijk een maatje aan z’n broertje. Ookal weet je dat nooit van tevoren. Maar mijn man en ik zitten allebei kort op broers/zussen en hebben dat als heel fijn ervaren. Tijd voor jezelf moet je inplannen. Zelfde als bij 1 kind, haha! Maar ik moet wel zeggen dat ik deze zwangerschap echt zwaar vind. Heel erg zere bekken, met een zoon die nog niet loopt. Maar dat hoeft bij jou natuurlijk helemaal niet zo te zijn![/quote]
Bedankt voor je antwoord. Ja inderdaad dat zware van je zwangerschap heb ik ws niet in de zin van, mijn dochter gaat al bijna lopen en ik ben nog niet zwanger. Dus denk dat dat al iets scheelt als zij stukjes kan lopen. Ook slaapt dochterlief goed overdag. Hopelijk kan ik dan meedoen met die dutjes, haha. Maar ik zal noet onderschatten dat het zwaar wordt met twee kids! Daarom vind ik het ook gewoon weer zo spannend haha 

Ik ben nu zwanger van de 2de. 8 weken, mijn dochter is bijna 8 maanden. 
Het was een kleine verassing, maar zo welkom. Onze dochter is heel makkelijk en sliep al heel snel door. Dat scheelt wel denk ik.
Ben heel benieuwd hoe het gaat, het lijkt me wel erg leuk zo dicht op elkaar.

Hier 1.5 jaar tussen de 2 broertjes . 
Mijn oudste is dus iets  ouder dan 1.5 nu en mijn jongste 7 weken  .
Ik wilde ook heel  graag niet teveel leeftijdsverschil. 

Ik moet zeggen het  is echt flink pittig.  De aandacht die ze allebei vragen en nodig hebben. Het verdelen hiervan. 
Het is echt even een weg patroon en schema erin vinden .
Ik hoor van veel dat als je kleinste  de piek weken van krampen huilen etc voorbij zijn dat het dan makkelijker word dus   ik ben heel benieuwd..

Ook vond  ik de zwangerschap een heel stuk zwaarder.  Lichamelijk vooral . Ook omdat er niet zn lange tijd tussen zat tussen de zwangerschappen
En ook met zn kleine dreumes erbij. 
Maar het is ook ontzettend leuk zo 2 van die kleintjes  die met een niet te groot leeftijd verschil met mekaar opgroeien.   Ik hoop dat ze veel aan mekaar hebben ?

Tussen die van ons zit 12 maanden en een beetje. Zijn nu 16 en 28 mnd en inmiddels zwanger van nr 3. Als ik ben uitgerekend van nr 3 wordende andere kids 2 en 3. Nr 1 was makkelijke baby, nr 2 is nu nog steeds wel huilerig en veel lastiger en minder flexibel. Toch is het voor mij het meest geweldige wat er is. Ze spelen zo leuk samen en de ouste is nooit jaloers geweest omdat hij toen te jong was om het echt te beseffen. Nu met nr 3 op komst kan ik zeggen dat het misschien een beetke zwaar is maar ik denk dat het maar net is hoe je instelling is. Ik heb bv al 28 maanden gebroken nachten ivm borstvoeding maar nog steeds geef ik de jongste met veel liefde elke nacht de borst. Bij mij ging nr 1 doorslapen n maandjenadat nr 2 kwam. Nr 2 slaapt nog steeds niet door. Maar echt de kindjes hebben zoveeeeel aan elkaar. En op een gegeven moment vind je een ritme en als dat lekker loopt dan is het zo moooooii. Is het touwens ook zonder ritme maar je snapt me wel denk :)

[quote quote=10332175] Bedankt voor je reactie. Onze dochter is onwijs makkelijk en het is me werkelijk 100% meegevallen tot nu toe. Ik had persoonlijk niet gedacht, nu ik de wens voel, dat de keuze alsnog lastig zou voelen. Haha. Ik kan me een leven met 2 gewoon totaal nog niet voorstellen en dat maakt t spannend. Hoe doe je dat met je eigen tijd en vooral, doe ik de eerste niet tekort. Die tijd alleen met haar komt nooit meer terug[/quote]
Dat iemand te kort doen vond ik idd het lastigste, maar oudste kan ik aandacht geven in de ochtend en jongste in de middag als de anders steeds nog slaapt. En ook wel na een tijdje zoiets van ik doen best en meer kan ik niet doen. Eigen tijd is als ik aan het werk ben ? maar die heb ik momenteel weinig. Slapen nu 1 - 1,5u tegelijk in de middag maar dan ben ik ook vaak met huishouden bezig. Dus eigenlijk pas na 20u als ze allebei in bed liggen of in het weekend als vriend en ik samen thuis zijn. Boodschappen doen is ook even een rustmoment tegenwoordig, al doe ik dat ook graag samen met de oudste maar nu dat niet ‘mag’ ook wel lekker om ff alleen te doen.
Denk dat een tweede altijd zwaarder is en druk, maar nu ook weer relatief snel van alle drukke dingen als flesjes, hapjes en luiers af als ze over paar jaar allebei naar school zijn. En ze zijn nu al gek op elkaar dus hopelijk blijft dat zo ?

Ik ben nu zwanger van de tweede. Er zit straks 2 jaar en 4 maanden tussen. Wij wilden graag 2 jaar ertussen hebben, maar m'n man wilde ook graag gebruik kunnen maken van de 5 weken extra partnerverlof, daarom nu dus iets langer. Ik vind wel dat er veel verschil zit tussen een kindje van 1,5 of 2, maar is waarsch ook per kindje verschillend. Onze dochter is ook makkelijk, gaat makkelijk naar bed, slaapt door sinds 6 weken. Ik vind het vooral heel fijn dat ze nu goed kan praten zodat je weer wat er is. 

Terug
Bovenaan