tweeling

hallo dames en misschien een keer een heer,

ik ben nu 11 weken zwanger van een eeneiige tweeling, graag zou ik ervaringen delen met andere zwangere van een tweeling of misschien al moeder die al een tweeling heeft.

gr karlijn

Hallo,

Hier nog iemand zwanger van een tweeling. Hier is het nog niet helemaal duidelijk of het een of twee eiig is. Ben nu bijna 18 weken.

Kom je tot nu toe de zwangerschap een beetje ongeschonden door of heb je veel last van kwaaltjes?

Hier tot nog toe weinig te klagen. Momenteel wel redelijk wat hoofdpijn, waarschijnlijk hormonaal, maar verder mag ik niet echt klagen.

groetjes,

angelique

hoi angelique,

ik ben nu 11 weken, en erg veel last van extreme vermoeidheid... ik heb een kleine van 3 rondlopen en werk 3 dagen in de week. ik kan het soms gewoon ff niet meer aan zo moe dat ik ben!

heb je echt al een dikke buik?

Die vermoeidheid had ik ook last van, is nu wel minder. Met een kleintje die al rondloopt is wel anders ja. Hier nog geen kinderen, alleen een hond. Ik werk 28 uur gemiddeld in de week in de zorg.

Mijn buik is inmiddels al wel aardig gegroeid ja. Volgens zeggen loop je qua groei van je buik 6 weken voor op iemand die zwanger is van één kindje.

Hoe moeilijk ook probeer als de mogelijkheid er is wel toe te geven en je rust te pakken.

Gebruik je ook nog extra vitamines en foliumzuur?

ja ik gebruik davitamon mama compleet dus zit alles gewoon in en neem er ook 2, dus dat moet goed zitten.

ja ik heb gisteren van ellende me ouders op gebeld en gezegd dat de kleine van 3 daar maar moet slapen want ik zakte bijna door me benen zo slap en moe dat ik was... ik hoop dat het snel beter word want dit hou ik niet lang vol!

Ik slik op advies van de gynaecoloog foliumzuur  en mama complete vitamines  inderdaad. Moet dit ook heel de zwangerschap door slikken.

Vervelend dat je zo moe bent zeg. Hopelijk wordt het minder in je tweede trimester.

Heb je al enig idee wat je met de voeding wil?

Ik heb bij mijn eerste al borstvoeding geproben dat gong echt vreselijk dus wordt ju gelijk flesvoeding... jij?

Weet je al wat het wordt?

Terug
Bovenaan