Ik weet niet zo goed hoe ik zal beginnen. Zal maar beginnen met me voor te stellen. Ik ben 35 jaar en moeder van 2 dochters (1 van 4 jaar en 1 van bijna 3 jaar). Ik heb altijd 2 kinderen gewild. Dat was genoeg in mijn ogen. Ik heb nooit gedacht dat het weer zou gaan kriebelen. Om toch, nog 1 keer, en dan echt de laatste...... Mijn man wou altijd meer kinderen. Hij wou altijd al 3 kinderen. Waarom dan toch die twijfel van mijn kant? Nou mijn 2e zwangerschap was VRESELIJK. In de 11e week bleek, na hevige bloedingen en krampen, dat ik zwanger was geweest van een tweeling waarvan eentje niet goed ging. Ik heb dus een miskraam gehad van eentje en gelukkig dat de andere bleef zitten maar de zwangerschap was dus heel onzeker. Plus dat ik enorme bekkeninstabilieit heb gehad dat ik amper nog kon lopen. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de bevalling (vrouw met vaginismegeschiedenis!!). Ook vind ik het best wel druk met die 2 meiden en vraag ik mezelf af of ik het wel aan kan, een derde kindje. Nu is het toch wel anders dan als ze nog zo klein zijn en met die gebroken nachten. Als ik denk om weer opnieuw te beginnen (gebroken nachten, nachtvoedingen, flesvoedingen, totaal van je afhankelijk, drukte etc) begin ik toch wel te twijfelen. Ja, over niet al te lange tijd gaat mijn tweede ook naar school en krijg je toch weer wat meer vrije tijd terug. Maar aan de andere kant vind ik het ook heel gezellig dat ik in ieder geval haar nog bij me heb. De oudste gaat sinds dit jaar al alle ochtenden naar school maar de jongste heb ik in ieder geval nog thuis. En dan mijn leeftijd. Ben al 35 jaar. Dus qua leeftijd wordt het ook kielekiele. Ja, als je leest over al die risico's die je loopt als je boven de 35 bent. Maarja, die kriebels he! Om alles nog eens mee te maken en dan echt voor de laatste keer. Dus twijfel twijfel en dat al een hele poos. Dat ik echt niet weet wat te doen. Mijn man weet het wel, die wil wel. Misschien dat er vrouwen in hetzelfde schuitje zitten als ik? Ik wacht af.