Twijfel over 3e kindje, nu of nooit.

Hhahaha   Sproet! Nee ik lach je niet uit! Maar meid! Je zal vast wel een goede moeder zijn! er zijn er weinig die perfect zijn hoor!
En ruzie maken onderling?! geloof me dat hoort er ook bij! Gaat pas over als ze lang en breed de deur uit zijn
Ok ok er zijn moeders die elle lang geduld hebben (ikke ook niet hihi) en er zijn kinderen die altijd heeerlijk samen kunnen spelen.. Daar kan ik niks over zeggen want ik heb nog geen 2de!
Ik kom wel uit een gezin van drie.. en idd berg je waarde volle spullen hooog op want die kunnen sneuvelen.

Meid geniet ervan! En ik hoop dat alles op zijn pootjes terecht komt!
Geniet van het feit dat je in de gaten gehouden wordt..

Liefs Jazzie

Hoi Sproet,
Ik had hier al eerder gereageerd..
Las jouw stukje over dat je jezelf geen goede moeder vind...
Maar wat is een goede moeder???
Één die alles maar goed vind, en geen regels stelt??
Ik zie mezelf ook terug in jou stukje..haha
Ik ben soms ook snel boos...maarja..als je de zoveelste ochtend op rij de kids moet aansporen om op te schieten..dan kun je het soms gewoon niet opbrengen om aardig te doen..
Ik leg het ze dan vaak uit..
Voel me er ook wel eens rot bij, maarja.
Je hoeft ook niet hun vriendin te zijn he!
Je bent hun moeder, en ze moeten weten wat ze aan je hebben.
De oudste twee hier maken ook vaak bonjé..de oudste commandeert de tweede vreselijk..en wil nooit te laat komen, dus als hij loopt te teuten schreeuwt ze naar hem..
Ik zeg ook altijd; Kinderen hebben is leuk, maar niet alleen maar leuk..
Sommige moeders doen ofdat er nooit iets scheef loopt, maar ik denk dat die niet eerlijk zijn, en zichzelf voor de gek houden..
Ik heb alleen maar vrouwelijke collega's met kids..en hoor vaak genoeg dat dingen thuis niet goed gaan..
We zijn dus gelukkig niet de enige!
Ik vind mezelf vooral perfectionisctisch..wil alles graag goed doen, in huis en voor de kids..
Dat herken jij vast ook..???
Gr Rina, mama van 3..

Een tip voor twijfelaars....
Na een vervelende bevalling van de oudste nu vijf jaar had ik het wel even gehad met bevallen. We namen de tijd zoals die kwam. Wij hadden lange tijd geen beghoefte aan een tweede maar bij tijden twijfelden we toch wel erg. Willen we nog een kindje of niet? We bleven hier niet te veel bij stil staan. Zolang het verlangen niet overtuigend is...   mijn tip, niet doen! En enig kind vinden wij niet zielig, vrienden genoeg in de straat en op school. Na drie jaar is de tweede geboren en nu hebben we weer hetzelfde...
Het is goed zo en krijgen we weer een verlangen voor nog een kindje en is dat wederzijds.. dan zullen we dat overwegen. Zolang die niet bij beiden er is.... neem het leven zoals het is... dat geeft rust en kun je genieten van je gezin.

even een reactie...
Ben mama van 2 prachtige dochters van 9 en 13. Deze kindjes komen van mijn eerste huwlijk. Nu sinds een jaar heb ik een nieuwe vriend die iets jonger is dan mij ik ben 35 hij is 32. Hij gaf 2 maanden geleden aan dat hij ook wel graag papa wilde worden van een derde kindje.. De eerste gedachten was leuk...heerlijk een keer zwanger zijn maar dan ook echt met zijn tweeen, de laatste van 9 heb ik alleen moeten doen vanaf dag 1 omdat mijn man besloot om weg te gaan had hij het 4 weken eerder gezegd dan had ik gewoon weer aan de pil gegaan(hij wilde toen wel).Toen zei ik dit nooit meer en geen kinderen meer voor mij... Nu slaat de twijfel toe ik wil het graag maar dan...de vrijheid die we nu hebben is heerlijk de dames zijn al groot en dan mijn leeftijd ik ben pas 35 geworden alle testen en ik ben bang dat ik weer alle vrijheid moet inleveren, maar zon kleintje zwanger zijn en alles erom heen ook heerlijk....Toch nog een paar jaar wachten....maar dan heb denk ik dan moet ik echt helemaal overnieuw beginnen met 2 pubers en een baby...doodeng...mijn gedachten gaan van het ene uiterste naar het andere..word er gek van. Ondertussen ben ik al 2 maanden gestopt met de pil en zo zeker als ik was zoveel twijfels heb ik nu....Me vriend is een schat en zei ga aan de pil we wachten gewoon als je dat wilt...pfff ik vind het zo verwarrend. Wie kan mij een lichtje schenken tussen alle blijheid angsten...etc.
Veel liefs kleintje

Hallo allemaal!

4 a 5 maanden geleden stond ik voor dezelfde twijfel.
Ik heb 1 kind van 7 uit een vorige relatie, en 1 kind van 2,5 van mijn huidige relatie.
Mijn vriend wilde altijd al 3 kinderen. Ik vond 2 heel mooi, wilde altijd 2 kinderen.
Maar alsof het biologische klokje gaat tikken, niets met mn leeftijd te maken, wordt volgende maand 28, maar het leeftijdsverschil tussen de middelste en jongste wil ik niet te hoog hebben. Nu ze 2, 5 is heb ik dus ook NU OF NOOIT.
Ik heb heel erg getwijfelt omdat alles nu steeds makkelijker word, en dan begin je weer van voor af aan.
Ik heb zelf een verborgen open ruggetje wat risico`s met zich mee brengt, ik heb een suikerbaby gehad, een postnale depressie en angst voor een nieuwe bevalling.
Toch hebben we besloten om voor een derde te gaan. 3 maanden geleden ben ik met de pil gestopt.
Ik ben er van overtuigt dat een PND te voorkomen om te minimaliseren is. Voor mn open rug slik ik nu het 10 voudige foliumzuur. en wat betreft de bevalling, ik hou me maar vast aan een dag met verschrikkelijk veel pijn en ik weet dat het over gaat. Wel wil ik dit keer kijken naar pijnbestrijding.
Maar nog een kindje erbij lijkt ons erg leuk, maakt het completer omdat de eerste niet van mijn vriend is.
ik hoop dat ik snel zwanger wordt, anders is het leeftijdverschil nog groot. We hebben het 6 maanden gegeven, als ik dan nog niet zwanger ben, ga ik weer aan de pil en blijven we met zn vieren. We hebben tenslotte al 2 prachtige meiden.

Hallo allemaal,
Hier weer een berichtje van mij. Mijn spiraaltje is er nu dus uit en het wachten is op mijn eerste spiraalloze ongesteldheid (hihi). Het vreemde is alleen dat deze niet komt. Als ik reken vanaf mijn vorige ongesteldheid (toen nog met spiraal) dan was gister de 28ste dag. Voorheen was ik altijd regelmatig.  Wel heb ik drie dagen behoorlijk bloedverlies gehad dat was 2 dagen nadat het spiraaltje eruit is gehaald. Maar goed we wachten nog maar even af. Verder blijf je twijfelen en ik denk dat dat ook zo blijft totdat je zwanger bent. Nou wordt vervolgd.

Hallo,
Wat zijn al die twijfels herkenbaar!!!!! Wij hebben ook erg lang getwijfeld, maar zijn inmiddels de trotse ouders van een prachtig mannetje na twee dochters (van nu 5 en 3,5 jaar oud).
En een ding weet ik nu zeker: nooit meer!!!!! We zijn heel blij met ons derde kindje, maar ons gezin is nu echt compleet. Ik wil nooit meer zwanger worden, zwanger zijn, bevallen en zo'n baby'tje is leuk, maar ook wel weer erg gecompliceerd.
Lucas is nu ruim 4 maanden en ik heb tot 2 weken geleden volledig borstvoeding gegeven. Ben uiteindelijk gestopt omdat het niet meer ging, want drie kids is wel vreselijk DRUK. Met halen en brengen naar school en peuterspeelzaal, voedingen, slaapjes, enz. enz.
En die gebroken nachten in het begin is wel weer wennen.

Maar, ik kan oprecht zeggen dat ik nu een prachtgezin heb met 2 dochters en 1 zoon en het was /is zeker alle moeite waard.

Dus: go for it!!!!!!!!!!!

Sproet.. ik wordt nu wel heel nieuwschierig of je al ongi ben.
ik heb namelijk vaak gehoord dat je na een spiraal gelijk vruchtbaar ben..
Maar ook niet zo ontregeld als met de pil.

Liefs Jazzie

Terug
Bovenaan