Twijfelaars!! Wel of toch nog even niet stoppen met de pil???

Heey!

Deze topic is voor iedereen die twijfelt of   ze zal stoppen of toch nog even niet met de pil. Ook voor onze eega`s die vaak beren op en kuilen in de weg zien!!!

Zal even snel vertellen wie en hoe en wat over mijzelf..

Ben Kim, 23, grote kinderwens en wil graag stoppen met de pil, maar doordat er wat obstakels zijn geweest in het werkleven, heb ik samen met partner besloten om over 3 maanden te stoppen met de pil.
Ben namelijk net begonnen bij een nieuwe baan en sta komende tijd onder contract bij een uitzendbureau. Als ik een contract krijg bij m`n huidige baan, dan gaan we voor t eggie. Kan niet wachten!

Eigenlijk ben ik ook teveel bezig met alles wat rondom een baby afspeelt, heb al namen in m`n hoofd, weet al welke kinderwagen ik wil, hoe ik de kinderkamer wil (partner weet dit ook hoor, maar kan alles makkelijker van zich af zetten, beslis dus niet alles alleen... )

Maar goed, dit is voor iedereen die twijfelt of goede raad heeft of gewoon even z`n verhaal kwijt wilt!!

Liefs, Kim

Hallo!
Ook wij zijn aan 't twijfelen (niet voor ons eerste maar voor derde kindje). Ik heb net zoals jij een nieuwe baan en wil dus ook nog even wachten om niet direct met de pil te stoppen. Ook wel omwille van andere twijfels hoor! Maar ik begrijp je heel goed. De meesten zeggen dat privé privé is en je daar dus met je werk geen rekening mag houden maar 't is toch ook een belangrijk deel van je leven hé!
En ja, natuurlijk dat je er veel mee bezig bent! Da's een goed teken vind ik! Dan zal je er superklaar voor zijn eens het zover is. En mannen kunnen dat nu blijkbaar makkelijker van zich af zetten. Dat is wel typisch denk ik.
In elk geval veeeeeeeel succes als het zover is en nu nog effe dromen mag wel... en genieten van jullie tweetjes!
Febe78

Hoihoi!!

Wat herkenbaar zeg!! Mijn man en ik zijn in maart al een maandje van de pil af geweest, maar toen weer begonnen omdat het op mijn werk ff niet lekker zat en mijn man net een eigen bedrijfje is gestart. Nu heeft hij al meer zekerheid van klanten dus dat is een goed teken! Morgen heb ik mijn beoordelingsgesprek op mijn werk, waarin wordt besloten of ik voorlopig nog mag blijven. Normaal gesproken krijg je na een jaar een vaste aanstelling, maar die krijg ik niet omdat ik halverwege het jaar ben overgestapt naar een andere functie... Dus zit het erin dat mijn contract eerst  met 6 maanden verlengd wordt. Als  dat gebeurd, gaan wij waarschijnlijk na onze vakantie (over een paar weken) de gok wagen. Spannend! Toch blijf ik wel twijfelen hoor... Ik vind het lastig om te moeten afwachten vanwege het werk. Ik werk om te leven, leef niet om te werken, toch?

Maar goed, herkenbare gevoelens dus... (m'n gesprek van morgen maar  even afwachten)

Groetjes, en succes met  het maken van jullie keuze!!

Hoi Kim,

Kan me jouw twijfels erg goed voorstellen. Ben zelf net zo'n twijfelaar en eigenlijk nog steeds hoor. Heb altijd mijn werk voorop gesteld, maar kom steeds vaker tot het besef dat jijzelf de regie in handen moet nemen. Jij bent de hoofdrolspeler in je leven. Ik snap dat je wil wachten tot je zekerheid in je nieuwe baan hebt. Ik heb twee weken geleden besloten om met de pil te stoppen. We zijn nog niet bezig voor het eggie, maar ik leef er wel steeds meer naar toe.

Ga je gevoel achterna

x Fabienne

Ik ga over 3 maanden er wel gewoon voor, ik zie wel hoe t oopt.
en idd je werkt om te leven niet andersom.
Wil niet dat alles om m`n werk draait, heb al zo`n periode met een baan gehad en dat wil ik niet meer.

Het gaat om onze toekomst en kids zijn de toekomst..

Ben van nature al een onzerke twijfelaar, twijfel over alles, maar hier ben ik wel zeker over en kan ook echt niet wachten totdat de 3 maanden om zijn..
Ben al een beetje aan t vissen om eerder te stoppen maar nu wordt er gezegd dat we nog even moeten wachten..
Ach over een maandje maar weer even praten...

En denk dat t meneer z`n geduld ook flink op de proef wordt gesteld... We zullen zien!!

Ik heb in mijn vorige baan, te weinig naar mezelf geluisterd. Alles stond in het teken van anderen, mijn werkzaamheden, mijn frustraties etc.
Daarom vind ik het ook geen reden meer om voor mijn werk rekening te houden met mijn wensen. Dat heb ook ik teveel gedaan!

Ha meiden,

Ik ben gestopt zodra ik een nieuwe baan had. Heb nu een contract voor een jaar. Ik ging er vanuit toch niet gelijk zwanger te zijn, dus dan heb ik dat jaartje weer gehad en dan zien we wel verder.
Mijn vriend wilde eerst ook wachten tot ik een vaste aanstelling had, maar hebben besloten dat risico maar te nemen. Kinderwens is toch groter haha.

En ik was nog niet koud een mand aan het werk en een collega vertelde dat ze zwanger was. Haar proeftijd is voorbij zonder haar eruit te knikkeren, dus ik denk dat het bij ons wel meevalt.
En zo niet, dan niet. Dan geniet ik van onze kleine en dan zie ik wel verder.

Sterkte met keuze maken.

Liefs

Hoi,

wij (mijn man en ik) zijn ook al een aantal maanden aan het twijfelen. We hebben nu besloten om er vanaf december voor te gaan. Ik heb dan een vast contract en alle andere redenen die onze beslissing steeds verschoven zijn dan ook allemaal minder belangrijk. Soms heb ik de neiging de pilstrip gewoon weg te gooien en dan zien we wel, maar ik kan mij tot nu toe nog steeds beheersen.

Groetjes!

Terug
Bovenaan