Twijfelaars!! Wel of toch nog even niet stoppen met de pil???

Onwerkelijk, ja dat is het goede woord.
Ik ben wel heel blij dat hij het goed vond dat ik nu al stop met de pil. Kan die rotzooi na 19 jaar lekker uitwerken. Al ben ik 1 keer gestopt voor een half jaar en nam mijn lichaam het meteen weer zelf over, gelukkig.
Maar ja, nu probeer er de hele tijd achter te komen hoe ik hem aan het idee van een kindje kan laten wennen. Ik wil niets forceren, hij moet net zo staan te jubelen als ik. Maar of dat ooit gebeurt, ik weet het niet. Onzeker word ik ervan.

Hey meiden!

Afgelopen vrijdag heb ik dus mijn beoordelingsgesprek gehad. En nu heb ik een verlenging van mijn contract weer voor een half jaar. Als het even mee zit heb ik dus per 1 maart '08 een vaste aanstelling. Tenminste, als ze me er niet vanwege een zwangerschap uit proberen te werken... Al denk ik dat het wel meevalt!
Dat betekend dus dat wij onze twijfels overboord hebben gegooid en ik ben met de pil gestopt!! Vrijdag de 6e was de laatste. Nu wachten op mijn ongi en hopen dat ik weer net zo snel een regelmatige cyclus van 28 dagen heb als in maart.
Het voelt heel spannend om er nu toch voor te gaan! Al mijn twijfels w.b.t. kwaaltjes, financien en of we het wel aankunnen enzo wegen toch lang niet zoveel als onze wens om ouders te worden...

Nou, dit was het even. Wilde jullie even op de hoogte brengen!!

Liefs,
Marientje

@ marientje: lekker hoor een vast contract!! Gefeliciteerd!! En nu er lekker op los ''klussen"  !

@ freesia : balen dat je er niet achter komt wanneer vriendlief wil. Tis dan wel heel wat dat je gestopt bent met de pil. Wij hebben de afspraak om over 3 maanden te stoppen, ben benieuwd hoe mijn vriendlief er dan tegen aan kijkt.
Forceren werkt alleen maar tegen, heb ik al ondervonden. Maar wil hij helemaal geen kinderen of is hij bang dat hij z`n totale vrijheid kwijt is??
Hoop voor je dat hij snel ombuigt!!

En als je je hart wilt luchten, zet t maar neer hoor!!

Liefs

@ Marientje, g
efeliciteerd! Heerlijk dat je gestopt bent met de pil! Kunnen jullie lekker aan de slag :)

@ Mischa84, bedankt :)
Mijn lief wil dus wel kinderen, daar is hij gelukkig al uit :) Maar hij heeft nog wat tijd nodig. Tijd die ik naar mijn gevoel niet heb, ik ben al 35. Waarom kan hij nou niet wennen terwijl we bezig zijn? ;-)  Kan zomaar een jaar of langer duren ;-)

@Freesia: lekker dat je iig nu wel weet dat hij wel kinderen wilt..
Tsja en omdat je al iets ouder bent, kan t wat langer duren voordat je zwanger raakt.
Heb je hem dat al uitgelegd? Dat je niet meteen zwanger bent en dat t echt wel even kan duren? Als jullie voor het eggie gaan dan kan hij ondertussen aan het idee wennen. En stel dat je binnen 2,3 maanden zwanger raakt, dan heb je nog 9 maanden. Dan ben je onderhand weer een jaar verder voordat er echt een wondertje is...

Mijn vriendlief denkt namelijk dat het binnen een maand raak is... Echt een mannenhersenspinsel ... Hij hoeft er maar naar te kijken en ik ben zwanger.. ja hoor!!! Hahahah..

Ik heb mijn lief gisteren wat mailtjes gestuurd met quotes van een zwanger worden site. Over de risico's voor vrouwen boven de 35 en dat het langer kan duren, ook omdat ik zo lang aan de pil ben geweest. Dat ik nu nog maar half zo vruchtbaar ben dan 10 jaar terug :-(

Hij was daar erg blij mee en zei dat het hem echt aan het denken zet.
Mijn idee is nu dat ik straks na mijn ongi echt geen condooms ga gebruiken hoor! Wie weet hoe lang het nog gaat duren inderdaad.
Och, een vrouw heeft toch zo haar technieken om  een man alles te doen vergeten, zelfs condooms hahaha!

Hoi Freesia, welke site was dat? Misschien moet ik het ook eens zo gaan proberen en werkt dat beter dan alleen  gewoon erover praten. Ik ben al 40 namelijk, hoewel ik me slechts 36 voel. Maar ik heb geen eeuwen meer... :(                 Monika.

Hoi meiden,

Hier weer even een berichtje van mij.
Kan me zo vinden in dingen die ik hier lees.
Wel kinderen, geen kinderen ivm huidige baan.
Dat wikken en wegen zat vooral bij mij, mijn vriend wist zo'n 3 jaar geleden al dat hij met kinderen wilde beginnen.
Nu ben ik ook om en ga deze maand voor rond 1.
@Frees: Goed van je dat je je vriend wat sites/uitspraken gemaild hebt. Hij heeft er positief op gereageerd, dus dat is een goed teken. Wat is zijn leeftijd als ik vragen mag.
Kan me heel goed voorstellen dat je op korte termijn wil beginnen. Ik help je hopen dat je vriend snel "om" is! Heel veel succes!

Ik wens iedereen heel veel succes en ik blijf jullie zeker volgen!

Dikke xx voor jullie allemaal
Fabienne

Terug
Bovenaan