Twijfelaars!! Wel of toch nog even niet stoppen met de pil???

hai,
ben mirell 32 jaar en gisteren gestopt met de pil.
wil een maand of 3 mijn lichaam zonder pil zijn werk laten doen.
dan begin ik aan de foliumzuur   en na 4 weken gaan we er dan voor.
ik schrijf het zo makkelijk op maar ik heb een heel raar gevoel van binnen.
ik heb altijd gedacht geen kinderen te willen voor onszelf maar laatste tijd doet de klok aardig zijn werk.
ik ben gek op kinderen van een ander maar dacht altijd aghhh niets voor mij.
dus mijn eerste stap stoppen met de pil is gemaakt voorderest zien we wel.
we kunnen altijd nog terug.

Hee Monika, dat was site http://www.zwangerstraks.nl/  Heel interessant.

Ik heb ook het gevoel dat de tijd echt begint te dringen. En dan een lief hebben die er uitgebreid de tijd voor wil nemen, grrr...

@ Fabienne, ik hoop het ook! Hij is trouwens bijna 37, ook niet meer 1 van de jongste ;-) Jij ook heel veel succes en xxx

@ Mirell, ongelofelijk hè, wat de biologische klok en de juiste omstandigheden met je doen! Hopelijk wen je snel aan het idee. Ik ben daar nog volop mee bezig, 4 juli met de pil gestopt. Jij ook veel succes!

Hoi,

erg herkenbaar allemaal. Wij hebben ook heel lang getwijfeld en ik kan haast niet geloven dat we er nu echt allebei achter staan. Dan had mijn vriend twijfels, omdat hij pas een nieuwe baan had of omdat hij er nog niet aan toe was. Dan twijfelde ik weer, want wat als mijn tijdelijk contract niet verlengd zou worden en zou ik wel een geschikte moeder zijn. Maar nu is het echt bijna zover. Ik weet niet of  we (ik) het vol kan houden om nog een paar  rondes de pil te slikken. En ik geloof dat mijn vriend (o nee inmiddels man)  daar niet  zo negatief daar inmiddels niet meer negatief tegenover staat. Ik ga de komende weken mijn charmes maar eens in de strijd gooien.

Ik wens jullie allemaal toe dat jullie er ook snel samen uitkomen. En voor degene die er nu (of binnenkort) net als ons voor gaan, heel veel succes!

Groetjes Wendy

@gouk   ik vind het ook een raar idee hoor na al mijn jaren heel hard nee roeppen dan toch er voor gaan.
het idee doet me de hele dag een vreemd gevoel in mijn buik bezorgen is dit nu wel de juiste keus ben ik wel een goede moeder kan ik het wel aan?????
argggggggg om gek van te worden.
maar ga er weer een nachtje over slapen mirell

@ Monika, laat even weten hoe hij reageerde hoor! :)
Net weer een mailwisseling gehad met mijn lief (hij op zijn werk, ikke thuis).
Ik zal hem echt de tijd moeten geven, hij is toch huiverig voor de impact van zo'n kleintje...

Hoi Allemaal,

Ik snap je twijfel. Die hebben wij (mijn vriend en ik) ook een hele tijd gehad.
Ik had een halfjaar contract en we wilde afwachten totdat dit omgezet ging worden in een vastdienstverband. Nu heb ik vorige maand een auto ongeluk gehad en zit ik thuis met een whiplash. Mijn contract wordt niet verlengd dus zit ik aan het einde van deze maand zonder werk. Door het ongeluk hebben mijn vriend en ik eigenlijk besloten om er maar gewoon voor te gaan. De kinderwens is groter als al het andere.
Je moet doen wat je hart je verteld.

Heel veel sterkte met je besluit.

Gr Sandra

Het gekke is dat het bij ons niet gaat om onzekerheden rondom werk etc. Zijn werk is heel stabiel, we hebben een prima huis. Ik ben eigen baas en dan krijg je weliswaar geen uitkering tijdens de zwangerschap, maar ik heb nog wat reserves en een arbeidsongeschiktheidsverzekering (waarvan ik nog moet checken of zij  evt uitkeren bij zwangerschap). Het zijn argumenten van hem  als 'weet het niet, het is niet allemaal leuk, dan raak ik mijn vrijheid kwijt, etc'. Ik vind het lastig om daar iets tegenover te zetten en te overtuigen. Het is het gevoel en hoe verander je dat...????????? Nou zit ik weer te dubben, wanneer ik dan zal mailen, etc.........   Monika

Terug
Bovenaan