Twijfels 22 weken prik

Ik zou het altijd doen. Er is helemaal niet weinig over bekend, aangezien het de vaccinatie is die je (als het goed is) zelf al krijgt van jongs af aan. Je bespaart je kleintje zoooveel ellende mocht die kinkhoest krijgen. 
Ik heb hem ook gehaald en nergens last van gehad. Toen ik hem haalde moest je het nog zelf betalen (30 euro ofzo) maar liever dat dan bewust risico te lopen dat m'n kindje ernstig ziek zou worden.
Inmiddels wordt het vergoed! En verder heb ik de negatieve verhalen erover nog nooit gehoord, dus ben wel benieuwd welke je bedoelt.

Ik heb de prik wel laten zetten. Met als reden dat de kleine meid straks meteen is beschermd tegen kinkhoest, vooral ook omdat we in een regio wonen waar het inentingspercentage laag ligt. En het scheelt ook dat ze daardoor zelf een maandje later pas ingeënt hoeft te worden. 
Overigens heb ik wel een paar dagen flink last gehad van mijn arm, kon er bijvoorbeeld niet op liggen. Maar daarbij denk ik ook weer dat ik liever die klacht heb dan dat kleine meisje. 

Ook ik heb de prik gehad. Daar heb ik geen enkele bijwerkingen van gehad, zelfs geen spierpijn :) Mijn overweging om de prik wel te nemen was dat ik vreselijke verhalen over kinkhoest bij baby's heb gehoord. Elke kans die ik zou hebben om dit te voorkomen grijp ik aan. Ik heb vertrouwen in het Nederlandse vaccinatiebeleid en ben ervan overtuigd dat ik hiermee meer goed doe dan slecht. 

Ik heb hem ook gehaald. Heb wel een week spierpijn gehad in m'n arm en kon er een aantal dagen niet op liggen. Maar dat had ik er wel voor over. Moet er niet aan denken dat m'n baby straks kinkhoest krijgt in die eerste weken en dat ik het dan had kunnen voorkomen door me te laten inenten maar niet gedaan had. 
Wat zijn de negatieve verhalen die je hebt gehoord? Als het schadelijk zou zijn ofzo dan bieden ze deze prik ook niet aan. Is echt wel goed onderzoek naar gedaan. 

Dankje voor de reactie ben wat meer gerust. Hoor vooral lichaamlijke klachten en dat niet genoeg bekend is over de prik. Neemt niet weg dat ik ook van alles voor over heb voor mijn kind! 

Misschien krijg je nu een wat eenzijdig beeld omdat het merendeel van de reacties de moeders zijn die de prik hebben gehaald. 
Ik heb ook de prik gehad. Mijn overwegingen waren ook dat ik m'n kleine baby graag voor kinkhoest bescherm en dat het mooi meegenomen is dat de vaccinatie van je baby dan pas bij z'n 3e maand start ipv al bij 2 maanden oud. 
Ik heb er qua gezondheid niets van gemerkt, geen koorts, grieperig gevoel of iets dergelijks. De spierpijn waar je eventueel last van kan krijgen heeft er ook mee te maken hoe goed de verpleegkundige prikt, als ze precies een spier raakt, kun je inderdaad forse spierpijn voelen.
Succes met je keuze! 

Bekijk het eens van de andere kant: ga je straks je kindje het hele vaccinatieprogramma geven? 

zo ja, dan neem je dus al 1 inenting weg door de 22 weken prik. En is je kind meteen vanaf de geboorte ingeënt tegen kinkhoest. Keerzijde van deze prik is dat jij als mama je er even ongemakkelijk door voelt. In het ergste geval voel je jezelf een weekje verkouden. 
zo nee, welke vaccinaties wil je wel en past de 22 weken prik daarbij?

Deze prik wordt in landen om ons heen al jaren gegeven dus er is echt genoeg over bekend! Ik heb 'm vorige ook gehaald (betaald) en met deze zwangerschap twijfel ik er niet over, uiteraard haal ik de vaccinatie weer. Enige ongemak was een beetje spierpijn maar dat is peanuts in verhouding tot een klein kind met kinkhoest. Moet er niet aan denken. 

Terug
Bovenaan