Ik zou zeker een borstvoedingscursus of consult (lactatiekundige) zoeken in je omgeving. Heb ik ook gedaan. Werd nog vergoed ook!
Het zou een heel logisch en natuurlijk iets moeten zijn, maar we zijn toch n beetje verwijderd geraakt denk ik (er ligt wat meer druk op dan vroeger, er is (te)veel informatie, en de kraamhulp is alweer weg voordat het lekker loopt, help!).
Als je goed voorgelicht bent, zal je straks een rustigere afweging kunnen maken mocht het bv tegenzitten. Er blijken heel veel oplossingen voor bekende problemen die vrouwen kunnen ondervinden. En als je dat probleem + oplossing van tevoren had geweten, had je misschien niet na 2 weken gestopt, bijvoorbeeld.
Ik ben blij dat ik 3 uur een lactatiekundige heb gehoord. Voor mij is de druk eraf omdat ik nu weet dat mogelijke uitdagingen niet mijn falen zijn, en bovendien op te lossen zijn.
En juist dat ik weet dat het heus niet zo vanzelfsprekend is dat het meteen lukt, op gang komt, rozengeur is, ben ik meer in staat om mezelf + Baby weken de tijd te gunnen en evt een lactatiekundige in te roepen. Het is iets wat je nog nooit hebt gedaan! Dus dan mag je dat toch rustig leren?
Als je dan toch over gaat op kunstvoeding zal je er ook veel relaxter bij zijn.