Twijfels borstvoeding

@ marloes ma,
Van mijn werk is het opzich best jammer, maar ik werk nu fulltime in een 2 ploegendienst. Partner is ook vaak voor 6 uur weg. Dus dan zou het best een probleem worden om voor 5 uur smorgens opvang te regelen. Minder dagen was geen optie, dus het was best een opluchting dat ze mijn tijdelijke contract niet wilde voortzetten. Anders had ik weer een nieuwe stress factor, hoe we alles zouden moeten doen. Al met al, geeft het dus toch wat rust. En met de tijd gewoon opzoek naar een parttime baantje in dagdienst.
En ik heb er ook aan zitten denken om mijzelf volgend jaar ofzo een borstverkleining te geven. Want k vind dit veel te veel

Ik snap je helemaal! 
Ik zelf heb ook maar hele kleine borsten en ben er zelf ook niet blij mee. 
Bij de eerste heb ik ook gekozen voor borstvoeding en dit is mij heel goed bevallen. Voor mijn bevalling geen last gehad van opgezette borsten ofzo dit kwam ook pas toen hij eraan ging. 
Had goede melkproductie want meneer groeide goed. Toen was ik met 8 weken echt leeg gedronken. 
Voordeel is dan aan kleine borsten vind ik persoonlijk dat je niet ziet dat het ooit is gebeurd terwijl ik sommige met grote wel hoor dat het allemaal is gaan hangen. 
Nu zwanger van nr 2 en mijn borsten zijn zowaar al gegroeid en ben nu in mijn 18e week, ik hoop straks gewoon weer borstvoeding te kunnen geven en hoop dat het deze keer langer duurt dan 8 weken. 
Je 'moet' voor jezelf een lijstje maken met voor en nadelen die jij denkt te krijgen ervan. 
Je kan eventueel naar cursus gaan en dat bij je afweging mee nemen. 
En je kan tot op het laatste moment besluiten wat je wilt doen die keuze is vrij aan jou zelf en aan niemand anders. 
Persoonlijk vind ik het wel een hele mooie opbouwende band met je kindje dat niemand je ooit kan 'afpakken'. 

Succes met je keuze. 
En zoals mijn man altijd zegt ze kijken me naar jaren nog steeds aan en niet naar me knieën  ??

Terug
Bovenaan