Borstvoeding geven vereist om het succesvol te laten zijn andere dingen zoals goed laten/leren aanhappen, ervoor zorgen dat je melkproductie goed op gang komt, de tijd en rust vinden om door te gaan, ook als het even niet gaat.. als je een redelijke tepel hebt en alles werkt zoals het zou moeten, dan is het goed mogelijk. Wees dus absoluut niet onzeker over de grootte van je borsten, want dat zegt echt niets. Ik zou daarom echt de moeite nemen om een borstvoedingscursus te doen opdat je de basisinformatie leert. Je kunt altijd daarna beslissen of en hoe.
Ik ervaar zelf moeite met alles eromheen. M’n dochter heb ik eerst aangeleerd om op schoot te voeden maar kreeg rugklachten, dus ben ik overgestapt op liggend voeden met als gevolg dat ze niet meer op schoot gevoed wil worden. Het is altijd zo’n gedoe om het in goede banen te leiden, terwijl met flesvoeding je veel beter een vaste voedings- en slaapschema kunt aanleren, is mijn ervaring. Maar ik weet ook dat er moeders zijn die dit weer heel goed lunnen dus het is ook erg afhankelijk van hoe je baby is en hoe je zelf bent. Kijk gewoon wat bij je past.
Ik ervaar zelf moeite met alles eromheen. M’n dochter heb ik eerst aangeleerd om op schoot te voeden maar kreeg rugklachten, dus ben ik overgestapt op liggend voeden met als gevolg dat ze niet meer op schoot gevoed wil worden. Het is altijd zo’n gedoe om het in goede banen te leiden, terwijl met flesvoeding je veel beter een vaste voedings- en slaapschema kunt aanleren, is mijn ervaring. Maar ik weet ook dat er moeders zijn die dit weer heel goed lunnen dus het is ook erg afhankelijk van hoe je baby is en hoe je zelf bent. Kijk gewoon wat bij je past.