Twijfels thuis of in het ziekenhuis bevallen en combinatie werken in de zorg en

Hey ik heb twee vragen die op dit moment mij erg bezig houden. Toen ik 8 weken zwanger was en ik de eerste afspraak had werd er ook aan mij gevraagd wil je in het ziekenhuis of thuis bevallen. Ik zei gelijk ziekenhuis alleen nu begin ik te twijfelen.

Ik zou aan de eene kant thuis willen bevallen omdat het vertrouwd is. En je bent in je eigen omgeving. Dat zou mij erg fijn lijken.

Aan de andere kant we zitten nog in een hele grote verbouwing en weet niet of het allemaal op tijd af is.. helaas dus het huis moet het wel toelaten om thuis te bevallen als het huis op tijd af is. En ik kan alles goed voor bereiden. Zou ik denk ik wel voor een thuisbevalling gaan. Ik heb dus nog een hoop twijfels over waar bevallen het geeft wel een veilig gevoel om het in ziekenhuis te bevallen mocht er iets niet goed gaan..waar hebben jullie voor gekozen en waarom?

En dan had ik nog een vraagje hoe combineren jullie werken in de zorg en je kleintje ik werk met veel plezier in de zorg alleen ik wil mijn kleintje niet de hele dag op een ander is. Sorry voor de hoop vragen alleen het spookt door mijn hoofd

Hoi,
Hier 2x in ZH bevallen. Op medische indicatie maar anders had ik het ook gedaan. Alles bij de hand, veilig gevoel, geen rommel in je bed, voor eten en drinken wordt gezorgd. En als je weer op de been bent, lekker naar huis. 
Succes! 

Hoihoi ik ben nu 22 week zwanger en wil ook graag in het ziekenhuis bevallen. Dit omdat het ons 1ste kindje is en alles is nieuw .. daar weten ze wat ze doen en voel ik me net wat veiliger stel er gebeurd wat moet ik alsnog naar het ziekenhuis. En tegenwoordig kun je je ziekenhuis kamer ook leuk aankleden met slingers enzovoort zodat het wat gezelliger word.

Ik heb altijd meteen geroepen dat ik naar het ziekenhuis wilde. 3 maanden geleden is onze dochter geboren en ik was heel blij dat ik daar was.  Uiteindelijk wilde ze er niet goed uitkomen en is ze geholpen met een tang. Ondertussen kwamen er allemaal karretje binnen uit voorzorg. Ik moet er niet aan denken dat ik dan thuis was geweest. Nu waren mijn eigen verloskundige, de verloskundige uit het ziekenhuis en de gynaecoloog er direct bij. Na de bevalling wilde de placenta niet loslaten dus dan had ik alsnog naar het ziekenhuis gemoeten als ik thuis was geweest. Verder zoals hierboven al genoemd vond ik het heerlijk dat je daar goed verzorgd wordt en daarna lekker naar huis kan.

Ik heb altijd meteen geroepen dat ik naar het ziekenhuis wilde. 3 maanden geleden is onze dochter geboren en ik was heel blij dat ik daar was.  Uiteindelijk wilde ze er niet goed uitkomen en is ze geholpen met een tang. Ondertussen kwamen er allemaal karretje binnen uit voorzorg. Ik moet er niet aan denken dat ik dan thuis was geweest. Nu waren mijn eigen verloskundige, de verloskundige uit het ziekenhuis en de gynaecoloog er direct bij. Na de bevalling wilde de placenta niet loslaten dus dan had ik alsnog naar het ziekenhuis gemoeten als ik thuis was geweest. Verder zoals hierboven al genoemd vond ik het heerlijk dat je daar goed verzorgd wordt en daarna lekker naar huis kan.

Terug
Bovenaan