Twijfels thuis of in het ziekenhuis bevallen en combinatie werken in de zorg en

Ik had ook gezegd dat ik in het ziekenhuis wilde bevallen, alleen ging de bevalling zo snel dat dat hem niet ging worden (binnen een uur van 2cm naar volledige ontsluiting) echter ging de hartslag van de baby zo snel achteruit dat ik alsnog met spoed naar het ziekenhuis moest.
Je kan op het laatste moment nog beslissen wat je wilt, als je er maar rekening mee houdt dat het of thuis gaat gebeuren (kraampakket) of dat je halsoverkop toch naar het ziekenhuis moet/wilt ( vluchttas).

Ziekenhuis! Altijd! Het is inmiddels bijna 30 jaar geleden maar als mijn moeder niet in het ziekenhuis was bevallen was ze er toen niet meer geweest. En ik misschien ook niet!

Hoi, 
ik had hier gekozen voor in het ziekenhuis. En uiteindelijk ben ik daar echt blij mee. 
Ten eerste was ik echt blij met mijn ruggenprik. Ik stond vrij nuchter in het hele 'bevallingsproces' en dacht dat doe ik wel even. Bleek toch wel pijn te doen uiteindelijk haha. Ik hield het niet meer ik heb nog nooit zoveel pijn gehad. En ik heb echt een hoge pijngrens. Nu 5 weken geleden dus nog vers in het geheugen haha. 
Verder wil ik niet weten hoe het was als ik thuis was bevallen, ik ben mega veel bloed verloren en daarna moest er snel ingegrepen worden. Aardig wat in mijn lijf gekregen om weer beetje bijzinnen te komen. 

Ik heb altijd thuis willen bevallen. Helaas mocht ik niet thuis bevallen, vanwege mijm gewicht. Dat was achteraf goed. Beide keren was er in het vruchtwater gepoept en de oudste zat vast tijdens de bevalling. De tweede dreigde ook vast te zitten.

Hoi Shelby, doe waar je jezelf goed bijvoelt!
Ik ben thuis bevallen en wil dat de volgende keer weer.... Heerlijk in je eigen omgeving, doen gaan en staan waar je wilt, geen weeen wegpuffen in de auto, enz. Na de bevalling ben je lekker thuis! 

Terug
Bovenaan