Twijfels thuis of in het ziekenhuis bevallen en combinatie werken in de zorg en

@rozemarijn mag ik vragen of je veel voorbereidingen hebt getroffen voor je bevalling en zo wat dan ja dat lijkt mij dus ook fiijn. Gewoon thuis zonder dat je in die auto moet of allemaal gedoe

@rozemarijn mag ik vragen of je veel voorbereidingen hebt getroffen voor je bevalling en zo wat dan ja dat lijkt mij dus ook fiijn. Gewoon thuis zonder dat je in die auto moet of allemaal gedoe. Dat is ook de rede van de twijfel maar ik vind echt super fijn om ook de andere kant te horen en dat het goed bevallen is 

Hier ook altijd gedacht ziekenhuis. Uiteindelijk is het thuis geworden, moest er niet meer aan denken met die weeën in de auto te zitten.  Ook de terugweg met hechtingen in de auto is mij bespaard gebleven:) de verloskundige zijn er echt heel kundig in en hebben bijna alles bij de hand mocht er wat mis gaan. Ik vond het heel fijn ook mijn zoontje is in een warm bed ter wereld gekomen en hoefde daarna niet in de maxi cosi de kou in. Ik kon ma de bevalling onder de douche en daarna een schoon bedje in! Qua voorbereiding niks gedaan (behalve kraampakket in huis) omdat het dus eigenlijk niet de bedoeling was.. Ik zou er nog eens een goed gesprek over hebben met je verloskundige misschien kan ze wat twijfel weg nemen. Daarnaast is het goed om te weten dat je op het laatste moment nog kan besluiten om thuis te blijven! Of toch niet... succes:)

Shelby, voor alle zekerheid had ik een vluchtkoffertje klaargezet, een extra waterdichte molton op het matras en een bij de bouwmarkt schildersplastic gehaald. De vk heeft dit, voordat de bevalling echt doorzette, onder het hoeslaken gelegd zodat zeker wist dat we niet ons matras zouden beschadigen. Dat was het.
Een uur na de bevalling ging ik douchen, ruimde de vk en kraamverzorgster alles op, verschoonde het bed. Dus ook geen last van rommel oid gehad.
Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust. :)

@rozemarijn dat klinkt super ik werk zelf in het ziekenhuis en soms zie ik weleens van ja wil ik dat wel. Soms is het zo druk op de verloskamers dat ze even moeten wachten tot we komen en thuis dan heb je gewoon de vaste mensen die bij jou zijn. Ik heb de.28ste een afspraak bij de vk en dan zal ik het eens overleggen. Wat mij ook wel fijn lijkt om gewoon onder je eigen douche te staan. Je eigen wc. Super fijn dat we een wc boven hebben.gemaakt en de badkamer ook.helemaal nieuw. Dus nog lekker fris 

Ik wilde bij mijn eerste kindje heel graag thuis bevallen. Het liefst alles zo natuurlijk mogelijk en in een fijne thuis omgeving zijn. Liever geen pijnbestrijding en gewoon met mijn eigen verloskundige. Het stond allemaal netjes in mijn geboorteplan, maar de realiteit was een stuk anders.
Thuis wel begonnen, duurde best lang. Ik werd overvallen door de heftigheid van de weeen. Uiteindelijk moesten we toch naar het zh omdat het vruchtwater meconiumhoudend was. Dus met 9 cm ontsluiting en gebroken vliezen in de auto. Niet tof. Omdat het nacht was stond ik over een prullebak heengevouwen mijn weeen op te vangen terwijl mijn vriend de portier gebaarde om de deur voor ons open te doen bij het zh. Ook niet zo tof. Uiteindelijk werd het bijna een vaccuumverlossing, had een subtotaal ruptuur en had mijn zoon ademhalingsproblemen. Ik was wat blij dat ik in het ziekenhuis was. 
Mocht er een volgende keer komen ga ik meteen naar het ZH. En jas er dan maar meteen een ruggeprik in.

Ik wilde heel graag thuis bevallen, qua voorbereiding hoef je niet zoveel te doen kraampakket indd en je bed goed beschermen.. 
ik heb thuis alles opgevangen heerlijk in bad geweest onder de douche en helemaal in m’n eigen cocon. Helaas duurde het te lang en had ik niet genoeg kracht, dus met 10 cm ontsluiting en persweeen in de auto, op dat moment maakte me dat echt niet uit, wilde gewoon dat ze geboren zou worden na 16 uur.. 
achteraf vond ik het heel fijn om de hele tijd thuis te zijn en zou de volgende x weer thuis willen bevallen, de verloskundige zien snel genoeg als het eventueel niet goed gaat en kan je altijd nog naar het zh.. 

Nog wel fijn om te vertellen, ze houden je bij een thuisbevalling ook goed in de gaten! Regelmatig bloeddruk meten en ook luisteren ze regelmatig naar het hartje van de baby! 
Veel succes met het maken van je keuze!

Terug
Bovenaan