Uitgerekend april 2019

<p>Hallo lieve dames die ook uitgerekend zijn in april,</p><p>ik weet dat er al een aantal keer een nieuw topic geopend is maar dat dit niet echt liep omdat er ook aan Facebook groep is. Nu de uitgerekende maand dichterbij komt ben ik toch benieuwd hoe het met jullie gaat... zijn er al april mama’s bevallen of voortekenen van een naderende bevalling?</p><p>Zelf ben ik op 9 april uitgerekend (morgen 38 weken) van ons eerste kindje, een meisje. Ik merk toch dat ik nu al steeds ongeduldiger word. Veel krampen, harde buiken, steken, maar niks wat echt door wil zetten nog. Het komt vooral in de nacht waardoor ik ook slecht slaap. De dagen duren laaaaang. Herkenbaar? </p>

Hoi rolo
Hier ook uitgerekend in april de 13e om precies te zijn :) hier ook veel krampen en harde buiken. Ben benieuwd wanneer de kleine zich gaat melden. Hier is het ook ons eerste kindje en wij verwachten ook een kleine meid:) Woensdag weer naar de verloskundige zal vanaf dan wel elke week moeten komen maar ook dat wachten we rustig af. Het slechte slapen is heel herkenbaar! Heb altijd goed kunnen slapen maar door het rommelen gaat dat even wat minder maar ook doordat het omdraaien niet meer zo makkelijk gaat is slaap vatten wat lastiger ik probeer in de middag dan ook vaak nog even een dutje te doen als ik me zo moe voel :) 

@Bambi: wat leuk! We zijn kort na elkaar uitgerekend.... spannend he al die voortekenen? Voel jij je verder nog goed en heb je een goede zwangerschap gehad tot nu toe?
Ik vind het best lastig dat het elk moment kan gebeuren maar ook zomaar nog 4 weken... geduld houden is best moeilijk! Vannacht weer maar 4 uurtjes geslapen en dat breekt wel op... Ik slaap vaak uit nu maar dat gaat vandaag helaas niet. Jammer dat het zo stil is met andere april mama’s...

Al die voortekenen zijn inderdaad best wel spannend je weet ook gewoon niet wat je kan gaan verwachten straks en wanneer het daadwerkelijk door gaat zetten;) ik heb een prachtige zwangerschap gehad vrijwel nergens echt last van gehad maar ik merk nu ik niet meer aan het werk ben dat ik toe ben gaan geven aan kwaaltjes mijn rug heeft het nu erg zwaar maarja nog even volhouden als het goed is is dat straks ook weer over:) hoe voel jij je en hoe heb jij je zwangerschap ervaren? 
Wel een vreemd idee vind je ook niet dat het elk moment zo kan zijn maar je ook nog heel lang kan wachten erop. Wil jij trouwens in het ziekenhuis of thuis bevallen? 
Ik vind het ook jammer dat op dit forum weinig april mamas zijn. Ik zit wel op een ander forum waar even wat meer aanspraak is daar zijn er ondertussen al 3 bevallen :) 

Hoi hoi!
Hier nog iemand waar de dagen enorm lang duren, ik ben uitgerekend voor 14 april. Mijn zwangerschap verliep heel vlot, en nog steeds geen kwaaltjes eigenlijk, tot er bij de 32 weken wat korte ledematen werden vastgesteld bij ons jongentje.. We werden doorgestuurd om dwerggroei uit te sluiten (en wat ze uiteindelijk ook hebben uitgesloten).. Maar sindsdien is het mentaal enorm zwaar vind ik en ga ik pas gerust zijn als ons mannetje er is ?

@Bambi, wat fijn dat je zo’n goede zwangerschap gehad hebt... hier helaas wat minder vanwege misselijkheid en tot 2 weken geleden nog overgeven ‘s ochtends. Wij willen in het ziekenhuis gaan bevallen als het eenmaal zover is. Verder geen medische indicatie omdat de kleine het wel de hele zwangerschap al volgens het boekje doet. Alleen tijdens de laatste groeiecho liep haar buikje 4 weken voor op de groei waardoor ik wel wat huiverig ben voor de bevalling maar ze zeggen dat vooral de omvang van het hoofdje belangrijk is daarbij.. doet jullie kindje het goed? En willen jullie ook in het ziekenhuis bevallen?
@Sien: wat leuk dat je ook bijna uitgerekend bent en dat dwerggroei uitgesloten is... maar ik kan me voorstellen dat je er pas gerust op bent als je de kleine in je armen hebt... ga jij in het ziekenhuis bevallen? Heb je nog extra controles of wordt de kleine nog eerder gehaald?
hier rommelt het ‘s nachts steeds meer... vannacht heb ik maar 1 uurtje kunnen slapen met een paracetamol en kruik. Hevige krampen in mijn onderbuik en rug en ook steken bovenin. Maar het zet maar niet door... ik hoop vandaag overdag wat te kunnen slapen want het is nu weer wat gezakt. Al blijven vooral de krampen aanwezig. Sinds gisteravond ook weer misselijk en overgeven. Hebben jullie ook dit soort nachten? Ik denk dat het voorweeen zijn, want er zit totaal geen regelmaat in. Het is meer continu aanwezig en wordt dan bij vlagen wel wat heftiger maar denk nog niet het echte werk... vooral irritant dus ;-).

Ik ga sowieso in het ziekenhuis bevallen. Wij moeten vrijdag naar de gynaecologe, dan ben ik ongeveer 38 weken. Ik heb de indruk dat ze hier in België wat andere gewoontes hebben ivm controles, jullie hebben vooral een verloskundige die jullie opvolgt denk ik hé?
Bij mij valt het nog wel mee ‘s nachts, buiten dat ik ongeveer 6 keer op een nacht moet gaan plassen kan ik de slaap nog wel vatten. Ik heb ook al wel last gehad van voorweeën maar gaan meestal wel snel over, net als de harde buiken. Ik denk dus dat ik nog een tijdje geduld ga moeten hebben ?

@sien wat fijn dat dwerggroei uitgesloten is! Snap dat dat mentaal wel even een dikke dreun is geweest hopelijk heb je snel je kindje in je armen we lopen bijna gelijk ik 13 jij 14 april uitgerekend dus ben benieuwd wanneer de kleintjes zich melden :) 
@rolo wat vervelend dat je zo ziek geweest bent de hele zwangerschap! Snap heel goed dat je er dan wel helemaal klaar mee bent nou ben je natuurlijk ook nieuwsgierig en dat wachten helpt niet echt mee haha :) 4 weken voorlopen is inderdaad best wel veel moet je daarom ook nog op extra controle of dat niet?
Wij gaan voor een thuis bevalling en als we toch nog naar het ziekenhuis moeten dan is dat maar zo hou me nergens aan vast heb ook bewust niet gekozen om een bevalplan te maken omdat het toch niet te plannen is :)
Vandaag weer naar de verloskundige geweest en madame is ingedaald waarschijnlijk daarom meer last overal van. Vannacht ook weer veel krampen en veel steken. Ben benieuwd wanneer het door gaat zetten en we ons meisje kunnen vast houden 

Terug
Bovenaan