Uitgerekend april 2019

@Rolo
Gefeliciteerd met jullie dochter! Wat fijn dat het achter de rug is ? Mag ik vragen hoe je de bevalling hebt ervaren qua pijn, weeen e.d. We hebben het er in een ander topic laatst over gehad, dat de bevalling dichterbij kwam en hoe alles zou verlopen. Nu ben ik wel heeeeel benieuwd naar jou ervaringen ? Geniet van jullie kleine ?

Ja hoor dat wil ik wel delen :). Ik kreeg na het strippen en de katheter direct rugweeen, maar waren niet heel pijnlijk en frequent nog tot de eerste 5cm ontsluiting. Daarna werd de pijn wel steeds heftiger. Ik wilde alleen stil op een bal zitten zonder afleiding en niet aangeraakt worden (sommige vinden tegendruk fijn bij rugweeen). Warmte hielp mij wel heel erg (ik kreeg een warme deken) maar ik mocht niet meer in bad en dat vond ik wel enorm balen. Ik heb daarom 

De laatste cm waren bij mij het pijnlijkst omdat ik al persdrang had en dit ook nog bij volledige ontsluiting ruim een uur moest ophouden omdat ze verder moest zakken en er precies een wisseling van diensten was. Ik ben toen helemaal in mezelf gekeerd en heb het zo vol kunnen houden. Het persen zelf ging ook erg moeizaam en ze is na 2 uur persen met een knip geboren. Gelukkig deed ze het super goed waardoor ik lang heb mogen persen. Al met al is het wel voorspoedig gegaan maar ik kijk er niet heel positief op terug. Dat komt vooral doordat ik mijn eigen verloskundige heel erg miste omdat ik vanwege de ballonkatheter medisch geworden was. Al die mensen die in en uit liepen, veel wisselingen, geen keuzevrijheid of bewegingsvrijheid voor mijn gevoel, lang moeten wachten tussen controles van ontsluiting, niemand die je van het begin tot einde coacht. Vooral omdat ik uiteindelijk niet echt ingeleid ben na de katheter. Mijn verloskundige kwam plots binnen na de bevalling en zei “waarom heb je ons niet gebeld”. Toen kon ik wel even huilen. Maar officieel viel ik onder verantwoordelijkheid van het ziekenhuis vanwege de ballon. Maar goed, ik ben oké, baby is oké en ben nu wel echt aan het genieten! Alle clichés zijn waar. Ik ben de echte pijn van de weeen alweer vergeten, gek op onze dochter. Doodop maar zo gelukkig! En gisteren moest ik stiekem zelfs al denken aan ooit een tweede terwijl ik de hele zwangerschap geroepen heb dat echt niet meer te willen na deze 9 maanden?. 
de misselijkheid van tijdens de zwangerschap is trouwens direct na de bevalling verdwenen en de sushi smaakte geweldig!

hoe gaat het met de andere april mama’s? Wie zijn er nog meer bevallen?

Ik zie dat er iets is weggevallen “ik heb daarom toch gekozen voor pijnstilling met het morfine pompje terwijl ik dit van tevoren niet van plan was. Die hielp mij wel enorm om tussen de weeen door te ontspannen. De pijn tijdens de weeen was er nog wel gewoon. 

Ik heb even niets van me laten horen, omdat ik vorige week maandag met 38 weken en 4 dagen ben bevallen. Ik ging er eigenlijk vanuit overtijd te gaan, maar niet dus. 
Zondagavond werd ik wakker in een plas helder vruchtwater. Een uur later begon ik wat last te krijgen van krampen, die steeds wat pijnlijker werden en steeds regelmatiger kwamen. Rond 7.00 uur kwam de verloskundige, toen had ik 4 cm en mocht rustig naar het ziekenhuis. Daar bleef ik vervolgens hangen op 5 cm, waardoor we rond 14.00 uur besloten een infuus met weeenopwekkers aan te hangen. Toen de gynaecoloog na amper een half uur ging voelen had ik 9,5 cm en mocht ik al voorzichtig iets meegeven. Even later mocht ik echt gaan persen, maar mijn weeen zwakten wat af waardoor ik vooral op eigen kracht moest persen. Uiteindelijk is onze dochter na een uur persen met de vacuum en een knip geboren. Een beetje jammer dat ik, ondanks de knip, ook nog een totaalruptuur heb opgelopen en gehecht moest worden op de OK. 
We genieten volop van elkaar en zitten heerlijk in een 'bubbel'. De rest van de wereld gaat een beetje langs me heen. 

Gefeliciteerd allemaal!!
hoop dat jullie net zo kunnen genieten als wij doen. Ik ben vrijdag 19e bevallen van een dochter. Ze doet het super goed en ik voel mij stukken beter. Madam is gewoon alweer een week oud, wat gaat dat snel en alsof ze er altijd al is geweest.
de bevalling was zeer pittig. Ontsluiting schoot niet op en de pijn + enorme vermoeidheid namen toe, dus uit eindelijk toch een ruggenprik gekregen. Later weer enorme weeen storm en ben ik ineens in twee uur van drie naar volledige ontsluiting gevlogen. 
Maar nu zo fijn genieten. 

Gefeliciteerd ook Spruit D en Terz! Geniet van jullie kleintjes... en inderdaad... wat gaat de tijd nu snel... Alle clichés zijn hier waar!

Terug
Bovenaan