Uitgerekend april 2019

Vandaag uitgerekend! Maar nog niks... wel harde buiken zo nu en dan inderdaad, heel veel krampen in zowel buik, rug als benen en soms wat voorweeen. Maar dat is nu al weken zo en zet helaas nog niet door. ☹️ afgelopen week was ik erg onrustig en ongeduldig maar inmiddels toch maar iets meer erbij neergelegd dat mevrouw nog lekker zit. Hierdoor vannacht ook wat beter geslapen namelijk 6 uur ipv 3 uur. Verder is de kleine dame in mijn buik ‘s nachts mega onrustig. Donderdag word ik gestript als dat lukt en er nog niks begonnen is en als dat nog niks doet moet ik maandag waarschijnlijk naar het ziekenhuis voor een extra check en word ik in die week waarschijnlijk ingeleid. Hopelijk niet nodig! Ik ben ook benieuwd hoe het met de andere april mama’s gaat?!

Hallotjes,

Hier ook een moeder van april. Onze kleine jolijn is 1 april geboren. Op de uitgerekende datum. Het is ons 1e kindje. En ze doet het zo goed! Ze is een klein poppetje. 48 cm en geboortegewicht 2624gram. Bevalling ging goed! 

@ Kelly Ouwerkerk: Gefeliciteerd met jullie dochter, heerlijk dat alles zo goed gaat! Heb je een fijne kraamtijd? 
Ik heb vandaag een drukke dag gehad en nu sinds een paar uur bijna non-stop harde buiken die gevoeliger zijn dan anders. Pijnlijk kan ik ze niet noemen. En af en toe een stekend gevoel 'beneden'. Ik kan me nu heel goed voorstellen dat je helemaal zat bent als dit dagen aanhoudt. Morgen ben ik 38 weken zwanger van de eerste. Ik zat vanmiddag nog te verkondigen dat ik toch echt over de 40 weken ga, maar nu ben ik daar ineens niet meer zo zeker van. 
Plannen jullie gewoon nog afspraken wat verder weg van huis? Dat begin ik nu een beetje lastig te vinden.

@kelly: gefeliciteerd met met jullie dochter! Wat fijn dat alles goed gaat en dat de bevalling ook goed verlopen is. Geniet van elkaar!

@Spruit: bij jou ook veel gerommel dus... spannend hoor! Ik ga nog wel van huis voor afleiding. Dinsdag met 40 weken nog lekker de stad in geweest om ergens te lunchen, auto wel dichtbij geparkeerd. Afspraken plan ik wel onder voorbehoud nu... maar kan me ook voorstellen dat je daar geen behoefte aan hebt. Dat heb ik ook. Ik bekijk het echt van dag tot dag.
Ik ben nu een halve week over de uitgerekende datum en hier gisteren gestript. Ik had 1-2 cm ontsluiting voordat ik gestript werd. Na het strippen wel regelmatige rugkrampen gekregen maar vannacht toch ook wel prima geslapen. Vanochtend vroeg wel mijn slijmprop verloren maar dat hoeft niks te betekenen natuurlijk... volgende week een afspraak in het ziekenhuis voor extra controle en evt inleiden al maar ergens wil ik mijn lichaam nog wel de tijd geven want het lijkt toch wel voor te bereiden. Maar misschien komt het niet zover. Hoe kijken jullie tegen inleiden aan?

Hoi allemaal,
wat leuk om jullie verhalen te lezen!
zelf ben ik 27april uitgerekend van de eerste, dus al een poosje verlof. Wat ons betreft mag de baby al wel komen, we kijken er erg naar uit! Maar het zal vast nog even duren zegt mijn gevoel..

groetjes lianne

@ Rolo: Vond je het strippen pijnlijk? Mocht het zover komen dan wil ik het inleiden tot 42 weken uitstellen. Natuurlijk wel zolang mijn kleintje het goed heeft daarbinnen. Omdat inleiden toch onnatuurlijk opwekken is, hoor je vaak dat er dan een langdurige en heftige bevalling volgt. Ook zou ik het liefst gewoon met mijn eigen verloskundige bevallen (wel poliklinisch). 
@ Liedjeapril: Vermaak jij je nog een beetje thuis? 
Inmiddels is bij mij weer alles rustig en ik ga lekker verder met alle taakjes van m'n to do lijstje :D Hopelijk wordt het binnenkort wel weer wat mooier/warmer weer. 

@SpruitD: het strippen vond ik niet pijnlijk, alleen een beetje gevoelig... en het was zo klaar dus even op mijn tanden bijten. Inleiden heeft ook niet mijn voorkeur maar ik vind het ook naar om risico te lopen als de placenta minder gaat werken... ik ben wel iemand die zich nogal snel zorgen maakt, dus vandaar?. Ik denk dat ik het dinsdag wel hoor en dan kan ik alsnog de afweging maken... succes met je to do lijstje!
@lianne: welkom :)! En ook spannend jullie eerste kindje! Weet je al wat het wordt? Hou je ons ook op de hoogte? 

Spannend hoor dames! 
Ik ben ondertussen twee dagen ‘overtijd’ en kan niet wachten tot ze komt. Donderdag controle, dan ben ik 40+6 en gaan ze kijken of strippen mogelijk is (mocht het zover komen natuurlijk). 
Nav mijn laatste berichtje, bij mijn schoonouders aangegeven dat ze moeten appen voordat ze komen vooral juist nu ik zo kan bevallen en wij straks na de bevalling ook een eigen ritme hebben / alles moeten ontdekken en dat snapte ze ook wel. 
Hoop voor iedereen een prettige, voorspoedige bevalling! 

Terug
Bovenaan