Uitgerekend april 2019

Nog nieuws hier van de mama's die al over tijd zijn (en natuurlijk ook van de andere mama's)? Ik slaap steeds slechter (zie huidige tijdstip) en de spanning loopt op.. Morgen uitgerekend.. hoop toch echt niet dat het nog 2 weken duurt maar je weet het niet.. Ik blijf die menstruatiekrampen houden maar niets zet door! Zou leuk zijn als er al babynieuws is bij 1 van jullie!! 

@Sannesas: nee helaas nog niets hier :(... wel weer een slapeloze nacht met veel krampen... heb net de verloskundige gebeld en zij probeert me vandaag nog een keer te strippen als ze haar visites gereden heeft. Vandaag ben ik 40 + 6. Morgen hebben we anders een afspraak in het ziekenhuis voor een extra controle en het plannen van een inleiding. Ik denk toch dat ik daar wel voor ga omdat ik anders straks geen energie meer over heb voor de bevalling als ik nog een week zo beroerd slaap. Ben benieuwd.. vervelend he?! Die krampen die niet doorzetten. Ga jij komende week al vragen om te strippen?
Dat wachten?... succes allemaal!

@rolo, ik had strippen hier al eerder geopperd maar daar willen ze niks van weten voor de 41 weken. Ze zeggen dat het dan minder effect heeft, vaak wel erge krampen maar dat de bevalling dan meestal niet echt opgang komt. Na vele huilbuien en slapeloze nachten mag ik as donderdag anders komen om te kijken of strippen lukt, dan ben ik 40+6. Hoop dat het niet nodig is natuurlijk. 
Moet zeggen dat je door zulke slechte nachten echt uitgeput raakt, heel herkenbaar ik zou dan ook voor een inleiding gaan hoor. Succes met jullie afspraak! 

Niet fijn voor jullie natuurlijk maar ergens wel fijn, die herkenning.. Wat fijn dat jouw verloskundige zo meedenkt, Rolo en dat ze je vandaag nog een keer wil strippen. Ik hoop echt zo voor je dat het nu effect heeft! Bij mij zijn ze idd meer zoals Terzs omschrijft: ze zijn nog wat terughoudend met het strippen . Ik moet zeggen dat ik vrijdag er wel echt op aan ga sturen als ik zo slecht blijf slapen. Het beheerst echt je dag een beetje zo. Ik word net wakker van een uurtje slapen, kon echt niet meer, maar ben nu al bang voor welke gevolgen dat gaat hebben vannacht.. 
Ik hoop dat we gauw onze kleine kindjes in onze armen hebben!! 

@Terz: fijn dat ze nu wel willen strippen met 40+6! Bij onze verloskundige praktijk geven ze je de keuze vanaf 40 weken mits de omstandigheden gunstig zijn (dus al grotendeels verweekt en wat ontsluiting want anders kan het geloof ik ook niet). Ze gaven inderdaad wel aan dat het hierdoor nog meer kon gaan rommelen zonder door te zetten. Dat deed het bij mij ook al dus mij maakte het niks meer uit?... Het gerommel viel hier uiteindelijk nog mee na het strippen en het ergste stopte ook na 1 nachtje weer. Ben net gebeld door de verloskundige dat ze het toch niet redt om vandaag nog langs te komen :(. Nu word ik waarschijnlijk morgen in het ziekenhuis gestript of toch woensdag.  Wat ontzettend balen dat je ook zo waardeloos slaapt... dat breekt je echt op he?! Ik maak me daardoor ook zorgen dat ik straks niet uitgerust genoeg ben voor de bevalling... maar het komt vast goed uiteindelijk... ik hoop ook heel erg voor je dat het snel doorzet en anders dat het strippen het juiste zetje geeft! Ik kan trouwens een warm bad wel aanraden voor het slapen.. of warme douche. Doe dat nu elke avond, daarna een goede massage van mijn vriend en dan slaap ik de eerste uren best aardig. Oh en paracetamol voor het slapen gaan als je ‘s avonds al krampen hebt. 

Ben benieuwd of er bij jullie al nieuws is!?!?
hier gisteravond nog naar het zkh geweest ivm vermoeden zwangerschapsvergiftiging maar dat viel gelukkig mee. Wel ineens hoge bloeddruk terwijl hij juist altijd lager was. Helaas nog geen ontsluiting dus een ander plan opgesteld. (Ipv morgen strippen) Morgen avond terug naar zkh, ballon katheter plaatsen en daar blijven slapen om bij positief effect de bevalling verder in gang te zetten. Ze laten me sowieso niet meer naar huis gaan voordat de kleine geboren is. Spannend zo! 
Hoop snel iets van jullie te horen :)

@Terz: heel veel succes morgenavond!
Wij hadden afgelopen dinsdag een afspraak in het ziekenhuis en inleiding besproken. We konden kiezen tussen woensdag (vandaag dus) of afwachten tot  zondag. Uiteindelijk voor het eerste gekozen. Daarvoor was ik al gestript en diezelfde middag is er bij mij ook een ballonkathether geplaatst. Ik kreeg daarop direct weeen die ‘s nachts zo regelmatig en sterk waren dat we al naar het ziekenhuis moesten en al 5cm ontsluiting. Verder inleiden was niet meer nodig want daarop ben ik vanochtend einde van de ochtend bevallen van onze dochter. Het was een pittige maar voorspoedige bevalling en het gaat goed met ons :)

Terug
Bovenaan