Uitgerekend april 2022 met tabel

@Lewis, dat spoken van de oudste herken ik. Sinds de baby er is, heeft ze echt een stuk meer aandacht nodig en ook de bevestiging dat we er nog zijn voor haar. Ze vraagt ook vaak of ik niet wegga en verteld dan dat ze van me houdt. Heel lief natuurlijk maar volgens mij dus echt verlatingsangst of het idee dat ze ingeruild wordt door de baby. Terwijl ze echt nog steeds de meeste aandacht van de twee krijgt hoor. Gelukkig is de baby makkelijk en kan ik haar even wegleggen om bij de oudste te gaan liggen. Nu ze geen middagdutje meer doet slaapt ze gelukkig wel makkelijk in. Dat was eerst wel anders, dan werd het al snel 22.00 uur voordat ze sliep.
@Milu, slaapt je zoontje op zijn rug? Lijkt me inderdaad vervelend zo'n voorkeurshouding. Je kunt er zo weinig aan doen hè, want steeds terugdraaien schiet ook niet op denk ik. Hopelijk kan de fysio je hierbij helpen. Ik heb weer een buikslaper, ze draait best vaak met haar hoofdje dus gelukkig geen last van afplatting ofzo. Ergens wel een vermoeden van spruw. Vooral omdat die luieruitslag maar moeilijk weggaat en die bacteriën poept ze natuurlijk ook weer uit. Lijkt steeds wat beter te worden met de roodheid maar dan is het de volgende dag weer terug. Toch maar even de huisarts bellen morgen. Hoe doen de mama's met dochters dat hier, het schoonmaken tussen de schaamlippen? Ik vind dat zo'n gepriegel en wil er ook niet teveel aanzitten. Maar steeds als ik haar billen insmeer, komt er dus ook wat crème daar terecht. Badje doe ik hier niet elke dag ivm droge huid.

Bij jou ook al MvdF, het is ook niet niks dat je pappa en mamma ineens niet meer alleen voor jou klaar staan. Ik vind dat zelf ook wennen. Wanneer ging bij jou het middagslaapje eraf en hoe ging dat in zn werk? Ik weet dat de overgang naar 1 slaapje toen destijd wel een maand of 2 in beslag nam omdat het zo'n grote stap was. Dit is nog groter. Niet dat ik denk dat ze er al klaar voor is. Eerst maar eens inkorten. Maar ben gewoon benieuwd hoe dat bij jou ging. 
Ze sliep gister toch na 1,5 uur pas. Ondanks maar 1 keer uit bed en de aanwezigheid van mn man. Ze vindt dat wel heel fijn. Maar toch ziet ze er zo wakker uit. Totaal niet moe. Waar we eerder een bleek jengelig superdruk kind hadden eind van de dag, heb je nu het idee dat je nog prima even de deur uit zou kunnen met haar. Ze doet nu ook al 7 weken zo vrolijk savonds. 
Die schaamlipjes... Bij mijn dochters beiden gewoon met billendoekjes (alleen water variant). Even de lipjes opzij en een veeg van voor naar achter. Ik ga niet staan schrobben en boenen, maar gewoon even de ergste vuiligheid weg. En in het badje, of nu onder de douche, gewoon met warm water even met de vingers wat schoonmaken. Ik heb het wel over de vulva, dus tussen de binnenste schaamlippen. De vagina ingang laat ik met rust. 

@Lewis, hier gewoon cold turkey gestopt eigenlijk. Het was eigenlijk al maanden aantobben hoor, maar vond het nog wel relaxt die paar uurtjes smiddags rust. En dan maakte het niet uit of ze 1, 1.5, 3 uur of wat dan ook sliep, ze ging dan nooit voor 22 uur slapen.. en moest er dan ook altijd naast blijven liggen. Met de baby geen doen meer, dus nu gewoon uiterlijk 19 uur naar bed, soms ook eerder en dan slaapt ze binnen 5 min. Heerlijk! Had ik eerder moeten doen!

Oh en het maakt niet uit of ze wel of niet een middagdutje doet, ze wordt sowieso nog wakker in de nacht. En ook tussen 6 en 7 ergens in de ochtend. Dus heb nu weer een avond terug. Wel met baby uiteraard maarja. We doen dit nu een maandje, en ze begint er goed aan te wennen. Wel vroeg eten voor ons, rond 17/17.30 maar niet erg. Daarna alle tijd om op te ruimen etc

Milu, onder baby vind je het topic babies maart/ april 2022. Daar schrijven we inmiddels allemaal mee. We zijn een appgroepje gestart. Ik dacht misschien wil je daar ook weer mee doen. Je kunt dan je telefoonnummer mailen naar het adres dat mirtje in dat topic aangemaakt heeft. Alleen als je er zin in hebt hoor. 

Terug
Bovenaan