Uitgerekend april 2022 met tabel

Zelf wel normaal. Ze drinkt 120 zelden leeg. Tussen 22-6 uur hebben we soms 1 voeding en soms 2. Overdag nog netjes elke 2/3 uur. 
Mylwen, jouw meisje is ook netjes gegroeid dus. Fijn he? Dan doe je het toch goed ? hoe gaat het met dieten en de bruiloft enzo?
Mvdf, moederbrein haha! Nou echt wel.
Mijn man gaat volgende week weer aan de slag. Was wel lekker hoor om echt op de rit te komen voor hij moest werken. Zeker met het ziekenhuis enzo. Dat ene weekje heb je dan geen drol aan. Ik zie het zeker wel zitten nu. De oudste gaat ook nog 2 dagen naar de opvang. Dus 2 dagen 2 kids lukt me nu heus wel. Zelf ga ik 4 juli weer aan de slag.
De oudste is wel echt aan het spoken in haar nieuwe kamer. Gelukkig niet als ze eenmaal slaapt. Maar ze gaat voor die tijd gewoon uit bed en spelen. Vaak! Vanmorgen hadnze een krukje gepakt om over het traphekje te klimmen. Gelukkig hoorden we dat al lang. Het is geen angst, ze is heel vrolijk daar. Nu kan ik dus 2 kinderen tegelijk slaaptrainen in d

@mvdf oh in een stapelbed nog wel haha. Ligt de oudste er ook bij? Val je ook wel eens in slaap met Farah aan de borst? Dat is wel weer lekker aan borstvoeding. Zit soms al te knikkenbollen met de fles?

Was het nog leuk bij het zwemmeertje? Wel lekker dat het daar niet zo mega heet is. Was echt niet lekker meer vanmiddag?

Oh wat een verschil met die van mij. Farah weegt nog niet eens zoveel als hij bij de geboorte? Is ergens wel heel leuk als ze nog zo lekker klein zijn. Anders is het baby er zo snel vanaf.

Mijn vriend werkt al 2 weken. Die is na een week weer gaan werken, maar hij is op donderdag vrij en als hij brengt de oudste naar de opvang en psz in de ochtend. Dus dat is wel fijn. Ik zelf moet 18 juli weer beginnen. Heb het idee dat dat ook al bijna is. Wel lekker hoor in het onderwijs! Heb je gewoon echt heel lang verlof nu.

@lewis, kijk dan zijn je kids idd aan de grotere kant (vooral lang) mijn oudste weegt volgens onze weegschaal 12,5 kilo en is nu 2 jaar en 4 mnd. Moet toevallig over 3 weken naar het CB met hem. Dus ben benieuwd hoe lang hij is. Heb je daar nog commentaar op gehad van het CB dat ze op de + lijn zit? Kunnen ze soms toch zo moeilijk over doen?

Haha een ondernemende dochter? kunt bijna beter het traphekje open zetten hahaha. Hoe is het vanavond gegaan? Is ze nu sneller gaan slapen?

Ben van de week bij de ostheopaat geweest en hij heeft een voorkeurshouding. Dat zie je al aan z'n hoofdje (zag het bij die afspraak nog niet zo heel goed, maar vandaag valt het me wel heel erg op). Heb nu voor de zekerheid een afspraak gemaakt bij de kinderfysio. Die komt volgende week aan huis. Ben benieuwd. Tot die tijd maar proberen hem te stimuleren om echt anders te liggen, maar is lastig als hij zelf z'n hoofd gaat draaien?
Denk dat we vandaag te maken hebben met een regeldag. Verklaard zijn drink gedrag van vannacht en onrustig overdag. Wilde overdag weinig slapen en was vooral rustig op schoot. Hopelijk gaat hij zo na de fles wel gewoon lekker slapen. Heb geen nachtdienst vandaag?

Milu, ze kreeg tot vorige week 6x 120cc (dus om de 4 uur). Omdat ze afgelopen weekend een regeldag had, ben ik iets meer gaan geven. Nu gaf t CB aan dat ik overdag dan om de 4 uur 150cc moest geven, dus 5x op een dag en dan om 11 uur savonds de laatste. De fles in de nacht moest dan minder zijn, 120cc, als ze om 3 uur komt, zou ze nu later komen, mocht het nog minder en dan om 7 uur in de ochtend weer 150cc. Dan zou ze uiteindelijk hopelijk gaan doorslapen.

Lewis, ja idd fijn om te weten ?. Gaat eigenlijk wel goed, ben al een paar kilo kwijt, dus dat is wel fijn om resultaat te zien. Gisteren geprobeerd de jurk aan te doen, maar dat is niet handig met een baby en geen hulp ?, dus binnenkort maar vragen of iemand me kan helpen, haha. Met de voorbereidingen gaat het verder ook prima, gelukkig.

@mylwen zou er bijna een moord voor doen om een nacht door te slapen? Hopelijk werkt het afbouwen op deze manier. Zeker als ze gedurende de dag wat meer krijgt. Komt ze nu ook netjes om de 4u of is de wisselend?

Kijk wat fijn dat een paar kilo al is gelukt! Heb je het idee dat je de jurk nog wel past? Hij moet nog ingemaakt worden toch?

Zit nu weer met de kleine beneden. Ging nu wel goed slapen na z'n avondfles, maar niet na de nachtfles. Vind t wel heftig zo hoor. Mijn vriend moer gewoon werken natuurlijk. Die heeft dan wel de fles gegeven net, maar kan niet van m verwachten dat hij met hem beneden gaat zitten tot hij slaapt.
En dan slaapt die kleine zometeen diep, gaat hij z'n bedje in en dan is hij weer wakker
Hij gaat waarschijnlijk toch dit weekend naar z'n eigen kamertje?

Nee, ze komt echt heel netjes als een tijdje echt om de 4 uur, dus wel echt super fijn! Alleen nu even wat minder, aangezien ze ziek is ?. Afgelopen nacht tot 2 uur op de SEH gezeten… Mijn vriend is begin deze week ziek geweest en ik ben nu aan de beterende hand, dus het was te verwachten dat we haar ook zouden aansteken. En aangezien wij koorts hebben gehad, heeft zij dat ook en moesten we dus de huisartsenpost inschakelen gisteravond. Aangezien ze jonger dan 3 maanden is en koorts heeft, moet een kinderarts meekijken en moet je dus naar de SEH om vanalles uit te sluiten, na meerder onderzoeken en 3x bloedprikken (wat vond ik dat verschrikkelijk ?), bleek het dus inderdaad maar een virusje te zijn (wat ze dus van ons heeft gekregen) en konden we naar huis, met het bericht uit laten zieken en eventueel paracetamol geven. Fijn natuurlijk dat ze het allemaal voor de zekerheid checken, maar pffff…

Gatver Mylwen, wat naar! Dan is ze weer helemaal van slag door dat ziekenhuis bezoek zeker. Beterschap voor je kleine meisje. Wij zijn inmiddels weer thuis na een heerlijk weekje weg, precies goed getimed met het weer. De oudste heeft het super gehad weer wat aandacht voor haar en ook fijn om even tijd met z'n allen door te brengen. Heb Farah zowat de hele dag in de draagdoek gehad dus kon er ook mee op uit. Maar toch ook weer lekker om vannacht weer in m'n eigen bed te liggen hoor, beter dan een hard 1 pers stapelbed haha. Regent het bij jullie ook zo? Zielig voor de Kids die hier de avondvierdaagse lopen, hopelijk blijft het droog! Ik ga maar eens verder met de was, hebben een hele berg en vooral kilo's aan zand mee terug genomen met dank aan de oudste haha

Milu, dat is niet fijn dat je al aan het hoofdje kunt zien dat er een voorkeurshouding is. Die kan ook zo hardnekkig zijn. Zoontje van een kennis heeft een tijdje zo'n helm moeten dragen, bah! Hoe gaat het met stimuleren om anders te liggen? Gelukkig zijn er nog zat tussenoplossingen. Hopelijk kan de fysio wat betekenen. 
CB zegt niet veel over die +2,5 omdat het vooral lengte is, en gewicht +1. En gezien ons zelf is dat ook niet gek. Ik vind het zelf soms wel eens lastig vergelijken of ze wat dik wordt. Ze is zoveel groter dan leeftijdsgenootjes en dan ziet ze er vergeleken met lengtegenootjes, die dus vaak een jaartje ouder zijn, weer wat mollig uit. Maar ze is pas net 2 en die vetjes horen er nog te zitten, aldus het cb. Ze praat ook ontzettend goed voor haar leeftijd, en wordt dan dus vaak ook wat ouder geschat.  
Balen dat je zulke nachten hebt. Hier is het zo af en toe ook wel. Maar dat ze slaapt van voeding tot voeding is ook vaak genoeg. Als alle nachten zo gaan is wel pittig.
MvdF, klinkt als een heerlijke vakantie. Fijn dat je kindje zo tevreden is in de draagdoek. Bij mijn oudste was dat ook heel fijn. Deze vindt het voor een kort uurtje wel oke, maar heeft liever bewegingsvrijheid. Dat vind ik wel jammer, want ik vond dragen zo lekker dichtbij en knus. Geeft inderdaad ook veel ruimte met de oudste. 
Hoe deed je dat met de baby en het stapelbed? 
Mijn oudste blijft spoken savonds. Heerlijk spelen en rennen en uit haar bedje. Werd er helemaal gek van, want zo heb ik echt nooit een momentje zonder baby of kind. Altijd naar bedjes op en neer, eten en flessen, baby vasthouden en met de oudste spelen, en snachts oplettend slapen bij de cosleeper. Savonds 2 spokers. Ik wil gewoon ergens even rust! 
Ik weet dus niet of het toch een beetje verlatingsangst is of gewoon teveel middagslaap. Mijn man is gisteravond op zolder gebleven om nabijheid te bieden. En toen is ze 1 keer uit bed geweest, direct in haar kladden gegrepen. Toen bleef ze erin. Ze ging na ruim een uur slapen deze keer. Dus dit blijven we even zo doen. Ook hebben we het krukje en wat boekjes weggeruimd. Ze mag 2 boekjes uitzoeken voor in bed en de rest gaat buiten bereik. Dat hielp ook wel. 
Mocht het toch gedoe blijven, dan gaan we middagslaap iets inkorten. Ze zegt de laatste tijd toch ook vaak dat ze nog niet wil slapen. Al slaapt ze smiddags wel soepel in en vaak nog 2/3 uur. Maargoed, als ze dan savonds niet moe genoeg is.... 
Nu we de babykamer tot beschikking hebben gaat slapen in bed wel iets beter. In de ochtend krijg ik haar in het donker met ruis wel in slaap daar. Dat is een fijne start voor een beter ritme. In de middag is ze nog wel veel wakker en dan savonds onrustig. De oudste reageerde erg enthousiast op dat de baby in de ledikant gaat slapen gelukkig. 
Wat ik erg leuk vind is dat ze meer is gaan lachen. Nog steeds weinig hoor. Maar ze vindt spiegels en haar muziekmobiel erg leuk. Ze lacht al als ze het muziekje hoort en gaat dan echt de bewegende dingen zoeken. En gisteravond toen ik haar bij me nam om daar te slapen, was ze ook even flink aan het lachen. De oudste zag het ook en die hing er meteen boven, zag zelf niks meer haha! Superschattig! ?

Terug
Bovenaan