Uitgerekend april 2022 met tabel

@Lewis, hoe is het gegaan met slapen op haar nieuwe kamer? Of is het nog steeds spelen? Mijn oudste klimt eigenlijk nooit uit haar bedje, maar roept gewoon totdat ik kom haha. We zijn momenteel even een weekje weg en het is weer wennen in een nieuw bed. Vanacht tussen half 1 en 1 wakker en vanmorgen was het gewoon 5 uur! Wat een ellende zeg! Denk dat ik haar dus vanmiddag maar even laat slapen, dan maar wat later vanavond maar dan kunnen wij bijtanken. De baby slaapt daarentegen echt goed (afkloppen). Gister ook onze eerste afspraak bij het CB gehad, ze is goed gegroeid en aangekomen dus dat is fijn.
Haha ja de picknick hadden we maar even gedaan in het speeltuintje voor ons huis met ongesmeerde broodjes. Gelukkig kwam ik toevallig mijn broer tegen en die is naar de zaak van mijn man gereden om een sleutel op te halen. Normaal heb ik er ook nog een bij mijn moeder liggen die dichtbij woont maar die had ik weer terug gepakt omdat ik wederom een week eerder mijn sleutels al was vergeten. Brein van een moeder, komt niet meer goed denk ik haha.
Geniet van het mooie weer allemaal!

@mvdf hahaha tot 2x toe je sleutels vergeten in korte tijd? Gelukkig kan je je "ik ben aan het ontzwangeren" kaart gebruiken?
Maar dan is borstvoeding zeker wel handig ja. En als je snel wil beginnen met voeden. Zitten aan beide zoveel voor en nadelen. Hoeveel weegt Farah nu? Ben van de week gaan wegen (was hij 2,5 week) en hij woog gewoon 4,3 kilo? De oudste woog met 1 maand pas 4,2 kilo.

Lekker hoor even er tussenuit? Hoe doe je het nu met slapen? Slaapt Farah nu ook bij jou in bed? Zijn niet altijd de makkelijkste bedden. Je hebt er wel lekker weer op om eruit te zijn. Is je man nu ook echt een weekje vrij of moet hij nog wel werken tussendoor?

Hier was t vannacht feest. Ben van kwart voor 3 tot kwart over 5 bezig geweest. Hij wilde gewoon niet slapen, was niet echt over de zeik, maar wel onrustig. Had m op mijn borst gelegd, maar dan had hij ineens veel last van verkoudheid. Terwijl t eigenlijk beter leek te gaan. Vind die nachten soms echt wel zwaar hoor. Zeker als je weet dat de volgende ochtend de oudste rond 7u gewoon weer wakker is?

@lewis de luier uitslag is weg? Heb niks veranderd qua doekjes of luiers, dus denk niet dat hij daar op reageert. Gelukkig ook maar anders wordt het z'n zoektocht.

Haha grappig is dat bij vrouwen, we hebben altijd een bepaald beeld in ons hoofd hoe iets moet lopen. En als dat dan niet zo loopt of idd niet zo romantisch is zoals je denkt dat t gaat zijn dan valt dat zo erg tegen. Wat dat betreft kan je van veel dingen maar geen verwachtingen hebben. Dan kan t ook niet tegenvallen, maar dat lukt vaak weer niet?

Is de oudste afgelopen nacht wel beter gaan slapen? Wat lastig dat de kleinste zo overprikkeld is. Als je dan nog in elk geval 1 plek hebt waar ze wil slapen, maar nu wil ze nergens slapen. En als je haar in de ochtend al in bed legt zonder de oudste in de buurt? Dat ze daar geen prikkels van heeft? Of wil ze dan ook niet slapen in bed?

Hier ligt er een op schoot me aan te kijken met grote ogen? Ik wil eigenlijk slapen haha.
Op hoeveel voedingen zitten jullie op dit moment?

Wat trekken jullie ze eigenlijk aan met dit weer? En waar slapen ze onder? Heb nu steeds een rompertje met korte mouwen en dan dunne shirtjes met lange mouwen. Vind korte broekjes en t-shirtjes weer iets te veel van t goede. Hij is pas 3 weken oud

Waaw Milu, groeit goed ?, ik ben maandag met onze dame weer op het CB geweest en toen woog ze 4,5kg en ze is nu 2 maanden oud ?. Ik doe haar trouwens wel soms korte mouwen aan en ik heb ook al momenten gehad dat ze alleen in de romper lag. Alleen in de nacht slaapt ze in een romper met lange mouwen en dan in een slaapzak. Ik ben met lange mouwen juist heel bang dat ze het te snel warm krijgt. Ze is natuurlijk wel iets ouder al. Op dit moment zitrlten we op 6 voedingen en we mogen de nachtvoeding gaan afbouwen van het CB, maar dat wil mevrouw nog niet zo...

Nou niet normaal. Nu is hij wel geboren met 3800 gram dus dat scheelt ook wel. Jou dochter was ook veel lichter bij de bevalling toch? En is ook een meisje dat scheelt ook wel.
Heb nu vooral dunne shirtjes aan gedaan en dan verder geen lakentjes of dekentjes overdag. Vannacht alleen onder een lakentje gelegd. Vind het maar vervelend weer?

Pff vannacht tot 2u met hem bezig geweest. Na een voeding om 11u van 120 heb ik hem nog 3x 30 erbij gegeven. Hij leek continu te zoeken, maar vind t wel veel in korte tijd. Hij sliep uiteindelijk wel?

Hoe moet je die nachtvoeding ook al weer afbouwen? Overdag vaker geven zodat ze 's nachts niet meer hoeven of gewoon wachten tot ze niet meer komen 's nachts? Ik kan me dat niet meer herinneren eigenlijk ? Wij zitten nu eigenlijk op 7x120 cc en proberen soms 6x 120 omdat hij zo mega groeit, maar dat lukt niet altijd. Kijken vooral naar wanneer hij komt.

Lastig hè....die kleertjes! Hier heeft ze nog een romper met lange mouw en een boxpakje aan. We zijn een weekje weg en het is hier eigenlijk super goed te doen omdat we midden in het bos zitten. Dus echt warm is het hier niet en heel veel schaduw, fijn! We gaan zo wel even naar een zwemmeertje maar blijf dan met Farah in de schaduw. Haha ja die bedden, we liggen nu samen in een eenpersoons stapelbed. Vannacht heeft de oudste doorgeslapen, die was kapot van gister, en was om 6 uur wakker. Farah was wel aan het spoken vannacht, wilde de hele tijd drinken en krampjes. Dus dan is 6 uur indd vroeg, I feel you Milu. Mijn man werkt wel door maar heeft gelukkig hulp op de zaak zodat hij er ook wat meer kan zijn. Het aantal voedingen hier, heb echt geen idee. Weet ook echt niet hoeveel ze binnen krijgt en hou niet bij hoevaak ze drinkt. Ze weegt nu wel bijna 3600 gram (2985 geboorte gewicht) dus het zal wel goed zijn. Zijn jullie mannen alweer aan het werk ook? En tot wanneer hebben jullie zelf verlof? Ik werk in het onderwijs en start na de zomervakantie weer, dus lekker tot eind augustus vrij met de meiden. Heb daarna ouderschapsverlof opgenomen dus nu al mooi een dag kdv opgezegd. Scheelt enorm in de kosten!

Milu, heerlijk he die spooknachten en dan de oudste om 6 uur weer. ?‍? Herkenbaar! Fijn dat de luieruitslag weg is. 
Mijn dochter weegt nu met 7 weken 4.9 kilo en is 57 cm. Ze volgt precies de groeicurve van mijn oudste dochter. Ze zit nu op de +1 lijn, en mijn oudste schoot door naar +2,5 lijn rond 5/6 mnd. Daar zit ze nog steeds op. 2 jr en 94 cm/17 kilo, maat 98/104. Dat verwachten we met deze dame dus ook wel weer. Is niet gek met een pappa van 2.07 meter lang, en ik ben zelf ook niet klein. Grote kindjes hier. 
Ze draagt overdag een romper met korte mouwen of een luchtig boxpakje met korte mouwen en pijpjes. Afhankelijk van of dat pakje snachts handig is, krijgt ze in de nacht een romper korte mouw aan. En een dun slaapzakje. Het is erg warm hier 25-28 graden. In huis ook.
En voedingen... Tja ik hou het niet goed bij. Maar meestal 7/8 flessen. Ze drinkt nog steeds 100-120 ml. Of nou ja, ik vind dat z

Terug
Bovenaan