Uitgerekend April 2022

Heb je ook veel fysieke activiteit tijdens je werk Tanja? Lastig hoor, dat er al zoveel uitval is. Toch zullen ze er wel naartoe moeten werken, want over een maand of 3 ben jij er hoe dan ook een paar maandjes uit. Denk om je kindje in je buik. Lekker veel rust pakken als je niet werkt. Met bandenpijn helpt een warme douche of kruik en gewoon op mijn zij liggen met een kussentje onder mijn buik erg goed. 
Ik wil best een nieuw topic starten. Alleen wordt het dan wel een opsomming lijstje. Dit forum heeft geen optie om tabellen te maken. En met gekunstel buiten het forum om vind ik een beetje gedoe. Of nou ja, ik kan een excel tabel maken en een screenshot in de opening post plaatsen. Is misschien zelfs wel makkelijker met bijhouden. 
Dusss: wie wil in de tabel? En welke info moet erin? ?

Hoi dames,
Ik lees al een hele tijd stiekem mee, maar nooit hier gereageerd. Toch vind ik het wel leuk om ook eens mee te schrijven:)
Ik ben in verwachting van ons 3e kindje! We hebben een zoontje die net 3 is als de kleine komt en een dochtertje van dan 1,5. Gezellige boel dus;) Bij de andere 2 wisten we het geslacht niet, maar nu er toch voor gekozen het wel te weten. Ik had heel erg het gevoel dat het een meisje was, maar een stiekeme voorkeur voor een jongetje. En..het is een jongetje, zo leuk! ? 14 april uitgerekend.
Ik krijg extra controles, een groeiecho met 30 weken omdat de kleine wat aan de grote kant was (+6/7 dagen), en nog een extra echo met 24 weken omdat 1 van de ventrikels in de kleine hersenen iets vergroot was. Dat klinkt heel spannend, maar ik maak me vooralsnog geen enkele zorgen, de echoscopist ook niet. En de gynaecoloog, waar ik afgelopen week meteen al een extra echo heb gekregen, ook niet. Het zit net op het randje van wat is toegestaan, rond de 10 mm. En die grens is eigenlijk ook heel veilig gesteld natuurlijk. Pas als het groter is dan 15 mm (waterhoofdje) of als er andere gekke dingen zijn, is er reden tot zorg. Dus voorlopig gewoon genieten van de extra echo's ;)
Ik voel de kleine nu sinds een paar dagen echt goed, placenta ligt voor, dus maakte het wat lastiger. Hebben jullie partners wel eens naar het hartje geluisterd? Gewoon met het oor op je buik, evt nog een wc-rol ertussen. Zo speciaal!

En Tanjamies, doe echt rustig aan hoor! Loop je ook al bij een bekkenfysio? Zo niet, maak dan zo snel mogelijk een afspraak, hij/zij kan je echt wat trucjes leren om minder last te hebben van je bekken, en daarmee ook van urineverlies. Pas goed op jezelf, en die kleine! Die is zoveel belangrijker dan je cliënten, hoe vervelend dat ook is.
Lewis, spannende dagen, echt rustig aan doen! Valt niet mee met een peuter, I know, maar toch proberen zoveel rustmomentjes te pakken als lukt.
Iemand vroeg ook eens naar wasbare luiers. Wij hebben die ook, maar ik geef toe, wel een beetje in combi met wegwerp. Die gebruiken we 's nachts (we hebben ook bamboozles - stretch, echt zo'n dik pakket, maar ik vond het altijd zo stinken als ik 's ochtends de slaapkamer binnen kwam..) en met uitjes, omdat ze gewoon net wat meer kunnen opvangen. Ook op vakantie kunnen we niet wassen en gebruiken we wegwerp. Maar goed, alle kleine beetjes zijn mooi meegenomen! En dan hebben we 2 complete sets voor 3 kindjes, dus ook wel efficiënt ;) Bij de eerste gebruikten we de TotsBots PeeNut pads, met de PeeNut wrap, heel makkelijk, maar neemt weinig op, dus veel verschonen. We gebruiken die nu alleen nog voor de dutjes. Bij de 2e hebben we gekozen voor Petit Lulu, erg tevreden! Wel een wat dikker pakket (en inderdaad, een maatje groter voor het broekje), maar dat neemt dan ook meer op. Laat je niet tegenhouden door 'het is ingewikkeld', want na een paar luiers weet je niet beter. Wij hebben overigens wel met klittenband, werkt super! Vind ik veel makkelijker dan knoopjes (die hebben we wel bij de zwemluier), heel makkelijk om goed af te stellen. En tot nu toe geen slijtage. We heben boven en beneden een simpele Ikea-prullenbak (pedaalemmer) staan met een totsbots netje voor alle vieze luiers. Werkt voor ons perfect. Ieder zo z'n eigen manieren ;)

Milu, kan me voorstellen dat dat hectisch is. Wel fijn dat de kleine er geen last van heeft gehad!

Tanja, doe inderdaad maar voorzichtig, als je er nu al last van hebt. Ik loop inderdaad ook al bij de fysio en krijg toch wel wat handige tips met opstaan en bewegen enz.

Lewis, even schrikken, maar fijn dat het met rustig aan doen toch weer wat beter lijkt te gaan! Ik vind het idd prima idee om een nieuw topic te openen, zodat er een lijstje bovenaan kan, dat mis ik nu ook wel een beetje in dit topic, wie wanneer is uitgeteld enz.

Zonnekruid, dan is het wel fijn om een fout voorgevoel te hebben, he, als je stiekem een beetje lichte voorkeur hebt voor het andere geslacht, leuk! Dankje nog voor jouw info over de wasbare luiers, dat zijn idd merken die ik ook wilde gaan proberen, om van daaruit een beslissing te maken.

MvdF, fijn dat je zelf geen corona hebt gekregen. Maar wat balen dat je je op je werk wat minder prettig voelt. Hopelijk kan er iets aan gedaan worden!

Ik had vandaag weer controle bij de verloskundige. Bleek ze een echo ingepland te hebben, nav de 20 weken echo, omdat ons meisje toen iets aan de kleine kant was en ze even wilde controleren of ze gewoon haar eigen lijn blijft volgen, dus dat was wel een aangename verrassing z’n extra echo! Over 2 weken nog een keer kijken of ze gewoon haar lijn blijft volgen, want de groeiechos krijg ik pas vanaf 28 weken en ze wilde tussendoor ook even blijven controleren.

Thanks meiden. Ja ik ben vandaag wel meer rust gaan nemen. Ik werk gelukkig ook wat dagen thuis en ik kan mijn eigen agenda inplannen. Vandaag de bekkenfysio gebeld en maandag voor het eerst heen. Ik ben benieuwd met welke adviezen ze komt. Hopelijk kan ik daarna weer gewoon mijn ding doen want ik voel me nu wel echt beperkt.

Leuk plan het lijstje. Voor mij mag er op dat wij een zoontje verwachten. En 6 april uitgerekend:)

@MvdfF kan me voorstellen dat nu voor een klas staan niet heel prettig is. Je hoort nu ook veel dingen over dat je na 28 weken bepaalde werkzaamheden niet hoeft te doen. Weet niet of dat ook voor het onderwijs geldt?

Ik doe best veel met de auto. Maar heb al wel eens overwogen om een electrische bakfiets te kopen, maar die zijn best duur? Met een baby wordt t wel lastig op een gewone fiets. Of je moet de maxi cosi achterop doen?

@lewis de verbouwing is gelukkig wel doorgegaan. Hebben geen vertraging op gelopen. Alleen liep het niet altijd even lekker. Maar komen als het goed is in wat rustiger vaarwater. Nog 2 maandjes volhouden ?

Poeh toch zit het allemaal niet zo lekker met je harde buiken. Gelukkig wil je werkgever wel meedenken. En krijg je ook de mogelijkheid om meer thuis te werken. Kan je af en toe ook even op bed rusten als je dat prettig vindt. Hopelijk blijft het nu even een tijdje rustig

@mylwen dat was nog wel een leuke verrassing om je kleintje even extra te kunnen bekijken? fijn dat ze je wel even goed onder controle houden. Hoe was de groei nu?

@tanjamies goed dat je zo snel terecht kan! Zeker als je nu ook al urine verliest door de klachten. Hopelijk merk je dan al snel verbetering!

@zonnekruid dat klinkt toch wel een klein beetje spannend, gelukkig bouwen ze altijd wel een soort marge in. Extra checken is nooit verkeerd. Nee luisteren op de buik hebben we nog niet gedaan. Vandaag bij de controle was vooral mijn hart hoorbaar ipv de kleine? Dus vraag me af of je zijn hartje zou horen.

Gaan we eigenlijk verder op de andere topic??

Terug
Bovenaan