Uitgerekend April 2022

MvdF, fijn dat je 20 weken echo goed was. Jij ook al 2 meiden straks leuk! Hoe is de situatie thuis nu? Alles goed met je man? Lukt het thuisonderwijs geven? Wel ff kkk hoor! 
Mylwen, wat fijn dat alle grote dingen in huis zijn. Geeft vast een stukje rust. Goed om verschillende systemen te proberen met wasbaar. Geen babybilletjes hetzelfde hoor, kun je meteen goed kijken hoe iets aansluit. Jouw buik groeit nu ook hard dus?
Debb, dat is een lastige ja! Sowieso omdat merkjes onderling nogal verschillen in hoe groot een bepaalde maat valt. Ik heb rompers eigenlijk vanaf het begin al een maat groter gekocht, dat zit net wat minder strak om dat pakketje heen. Met broekjes hangt het ook erg af van het modelletje. Soms is de tailleband al hoger of is het super rekbaar materiaal, dan is het prima om de eigen maat te kopen. Mijn dochter heeft lange benen in verhouding, dus ik kom ook wel goed weg met een maatje groter. Maar dat lost niet altijd het probleem op, bijvoorbeeld als het een lage tailleband blijft of niet rekbaar materiaal is. Ik ben gek op leggings en rekbare jogging of harembroekjes om die reden. Ook jurkje plus maillot, maar niet bij newborns. Je krijgt er na een tijdje wel gevoel voor hoor. 
Mijn dochter was ondanks de vroeggeboorte wel al 3450 gr en krap 50 cm. Groot kindje. En dat is ze altijd gebleven. Schoot zo door die eerste maten heen en zit nu met 1,5 in maat 98. Maat 50 kon ze 1 week aan. En maat 56 een maandje. Dus aan maat 50 had ik sowieso niet zoveel. Mijn advies is altijd om in maat 50 maar een pakje of 3 te kopen. Ze worden niet zo snel vies, slapen er zelfs in. En als het een kleine baby blijkt die wel langer die maat zal dragen, dan heb je zo wat bij gekocht. Maar let dus op de ruimte voor het kontje. 
C&A heeft bijvoorbeeld veel broekjes met een erg lage taille die hier gewoon echt niet werkten. HM daarentegen werkt vrijwel altijd. Ik heb ook wat favorieten onder ecologische merkjes, waar ik in de sale vaak leuke dingen scoor. Die houden sowieso al meer rekening met wasbare luiers. Zoals Frugi, Sense Organics of Little Green Radicals. De baggy soepele spijkerbroekjes van Name It vind ik heel fijn. Maar het eerste half jaar droeg ze alleen maar katoen en rekbaar, makkelijk aan en uit te doen. Boxpakjes, of legging/ shirtje ofzo. 
Hier even 2 enge dagen gehad. Ik kreeg na een dag veel harde buiken, regelmatige krampen en gewoon een heel naar gevoel in mn buik. Dus ik heb aan de CTG gelegen en er was activiteit te zien. Maar geen ontsluiting of gebroken vliezen ofzo gelukkig. Het voelt nu wel weer iets beter, geen krampen meer in elk geval. Wel nog een erg gevoelige buik met snel harde buiken. Maar dit komt me zo bekend voor van mijn dochter toen. De angst zit er wel weer in. Ben nu thuis, maar mag even niks tot mijn buik weer beter voelt. Lastig met de oudste. Maar mijn moeder is er om te helpen. 

Hoi dames,

Ik ben er ook weer? Heb steeds wel even meegelezen, maar het is even zo hectisch geweest. Nadat ik corona had bleek mijn vriend en aantal dagen later ook positief. Kleine heeft de dans ontlopen gelukkig. Door de mega slechte timing (had eigenlijk vakantie toen ik corona kreeg) is het nogal hectisch geweest rondom het huis. Nu zitten we weer in iets rustiger vaarwater. Inmiddels weten we dat we in verwachting zijn van een jongetje? Heb even heel erg moeten schakelen, maar begin er nu aan te wennen ?
Volgende week 20 weken echo. Mijn placenta ligt voor maar gelukkig wel bovenin. Dus het voelen van de kleine is wel wat aanwezig, maar nog niet mega actief (jammer genoeg?)

Zal niet overal meer op reageren. Sommige dingen zijn al lang geleden.
Volgens mij zijn de meiden hier wel in de meerderheid? Nog iemand krijgt een jongetje toch?

Wij gaan gewoon voor wegwerpluiers. Vind het ergens aan ideaal dat je die gewoon weg kunt gooien en verder niet over na hoeft te denken?

Dan is jou meid al groot Lewis! Mijn zoontje is bijna 2 en zit in maat 92. En dat is eigenlijk nog te groot? Verzuipt een beetje in z'n winterjas. Toevallig dat ik van de week wel liep te stoeien qua maten. Kreeg iets van maat 62, maar de zomer komt er dan natuurlijk ook weer aan.

Onze ervaring is wel dat er veel vies werd. Zaten op een gegeven moment bijna zonder truitjes? Hij spuugde in het begin best veel. Moesten hem op een dag wel 3-4x en nieuw truitje geven.

Poeh Lewis, dat is wel ff schrikken. Moet je nu veel rust gaan houden?

@mvdf was de quarantaine een beetje te doen met je dochtertje? Hoe gaat het met je vriend?

Fijn dat tot nu toe de 20 echo's bij iedereen goed zijn!?

Voor diegene met 2 kids, hoe gaan jullie het doen met de wandelwagen? Ik zie mijn oudste straks nog niet braaf op een zitje achter de wagen zitten. Maar een dubbele wagen aanschaffen vind ik ook weer zoiets.

Zal vanaf nu weer wat actiever reageren?

Mijn man klaagt wat over hoofdpijn en geen reuk en smaak, het ergste is denk ik wel voorbij. Ben blij dat hij weg is gegaan uit huis, dan zijn wij safe haha. Volgens mij mag ie zondag uit quarantaine, ook wel weer gezellig na twee weken weg. Lewis kan me heel goed voorstellen dat je bang bent geweest als je nu hetzelfde hebt gevoeld als toen bij je oudste. Hopelijk wordt je even lekker in de watten gelegd door je moeder en kun je uitrusten. Ik ben eigenlijk wel blij dat ik even verplicht in quarantaine moest van mijn werk en dus online de lessen mocht geven. Ik zie heel veel jongeren op één dag die zich echt niet allemaal keurig aan de regels houden en afstand komt vaak ook niet in hun woordenboek voor. Voel me dan soms ook niet helemaal prettig voor de klas. Het is ook niet zo dat die studenten zich kunnen inleven in jouw situatie en begrijpen niet dat je als zwangere extra voorzichtig moet zijn. Ik ben benieuwd wat ze gaan aankondigen want echt, de een na de ander heeft een positieve zelftest in handen in de klas. Gelukkig hebben ze de open dagen die gepland stonden voor dit weekend wel gecancelled.
Milu, gelukkig opgeknapt en heeft je zoontje de dans ontsprongen. Fijn! Wat een toestanden! Wel heel leuk dat je er een zoontje bij krijgt, 2 jongens lijkt me ook wel heel leuk. Vind het eigenlijk ook wel makkelijk dat we weer een meisje krijgen haha. Ze wordt ongeveer in dezelfde tijd geboren als de oudste waardoor ik dus qua kleding echt niets hoef aan te schaffen. Vooral die babypakjes zien er nog ongedragen uit en kunnen prima door. Dat scheelt weer. En de babykamer kan ook gewoon weer in de herhaling haha.

Oh ja wat betreft kinderwagen... ik ga de oude gewoon gebruiken en eventueel even kijken voor zo'n meerijdplankje. Een duowagen lijkt me zo onpraktisch en gebruik je toch maar korte tijd. Ik hoop dat de oudste tegen die tijd een beetje op weg kan met de fiets en step. En ik ben van plan om nu wel meer gebruik te gaan maken van draagdoek/draagzak. Lijkt me wel praktisch om mijn handen vrij te hebben. Heb een consult aangevraagd bij een draagconsulent, want dat knopen via YouTube ik krijg het niet voor elkaar haha.
Wat doen jullie met de fiets? Ik fiets nu heel veel met mijn dochter in het achterzitje en zij vind dit ook heel erg leuk. Praktisch met wegbrengen naar de opvang en dan gelijk doorfietsen naar mijn werk. Maar als straks de baby komt wil ik ook wel graag de deur uit kunnen en eens wat verder dan alleen met de wandelwagen. Zit nu te denken aan een bakfiets. Maar vind ze best prijzig en soms ook lomp. Iemand hier ervaring?

Milu, goed weer van je te horen. Gelukkig viel het ziek zijn mee. Hoe is de verbouwing verder gegaan? Wat een rottiming ja! 
En een jongen, gaaf! Volgens mij krijgt Tanja er ook een en er was nog iemand. Maar zonder tabel raak ik soms de draad een beetje kwijt. Volgens mij zijn de meiden wel in overvloed hier ja. Gek. 
Mijn dochter is inderdaad een flinke. Volgt nog steeds de +2,5 lengte lijn met groeien, en de +1 lijn met gewicht. 
Met de kinderwagen zijn we geen bijzondere dingen van plan. Ik verwacht niet dat de oudste over een paar maanden al hele stukken mee kan wandelen, of inderdaad braaf op eem fietsje blijft zitten. Ze heeft een fietsje, maar verder dan naar het park een straat verderop toe lukt nog niet. Dan wil ze lopen en het liefst alle kanten op, behalve waar je heen wilt. Of 5 min een put bestuderen ofzo. Maar op dat fietsje krijg je haar niet meer. 
Ik denk wel dat we een meerijdplankje gaan proberen. Maar verder gaan we de draagdoek weer veel gebruiken. Mijn dochter zat daar ook veel in. En ik denk dat met dochter in de wandelwagen en baby in de draagdoek het eerste half jaar prima te overbruggen valt. Daarnaast hebben we een paraplubuggy die we mee kunnen nemen als mijn man en ik samen mee lopen. Ik zal vast ook niet altijd met dreumes erbij wandelen, dus dan kan baby wel weer lekker in de reiswieg. Dus een beetje roeien met de riemen die we hebben en we zien wel.
MvdF, wel een vervelende situatie om in te werken zeg. Denken ze op je werk echt helemaal niet met je mee? Het lijkt me nu best gevaarlijk en helemaal niet fijn voelen. Ik hoop voor je dat je de dans blijft ontspringen.
Mijn moeder is net weer naar huis, ze had een medische afspraak morgen vroeg en woont niet in de buurt. Het was echt wel fijn om even een tweede volwassene in de buurt te hebben hoor. Ik ben die hulp helemaal niet gewend. Heb het momenteel ook hard nodig. De krampen zijn weggebleven sinds vrijdag. Maar mijn hele lijf voelt een beetje alsof het op is. Door de krampen en harde buiken is mijn buik nog steeds snel geprikkeld en gewoon erg gevoelig. Mijn hele bekken voelt stijf en pijnlijk. Ik voel me benauwd en het maagzuur geeft me een goed zere keel inmiddels. Ik ben vooral echt doodmoe. Geen idee hoe ik mn werkdag morgen door moet komen. Maar ik wil wel graag heen. Woensdag is mijn jaarlijks functioneringsgesprek ?
Ik hoop echt zo dat dit tijdelijk is en dat de baby nu gewoon even veel van me vraagt. Maar ik ben wel heel nerveus over of de weeenactiviteit weer terug komt. De verloskundige zei dat als ik echt graag naar mn werk wil, ik wel direct moet stoppen als ik weer harde buiken krijg. Morgen ga ik hier sowieso even over in gesprek met mn baas.

Ja dat lijstje mis ik heel erg. Leuk nu met de geslachten, maar ook de uitgerekende datum. Er zit toch best wat verschil in de fases of je begin of eind april uitgerekend bent. De TS is hier nauwelijks meer, maar we konden een mod een berichtje doen toch? Het is er eerder over gegaan.
Ik ben iig de andere die een jongetje krijgt.
In mijn omgeving ook allemaal meiden, heel apart.

Die harde buiken klinken heel naar. Hopelijk kun je goede afspraken maken met je werkgever!

Ik heb wat stressvolle taken kunnen overdragen, en de afspraak is dus dat ik op een rustige manier dingen draaiende hou, en naar huis ga als ik gerommel in mn buik voel. ik ga ook wat vaker thuis werken vanaf nu. Ik moet gewoon aan mn meisje denken. Ben flink geschrokken dat er ook weeenactiviteit was. 
Maar gelukkig gaat het redelijk met mn werkdag. Het is ergens ook wel eens lekker om rustig aan te werken, op een stoel, ipv de hele dag achter dreumes aan rennen, hoeveel schuldgevoel dat ook oproept. 
Ik ben wel heel erg moe, dus vanavond vroeg mn bed in. En man doet eten en op bed leggen enzo. Morgen ben ik weer vrij omdat ik parttime werk. 

Vwb die tabel. Is het een idee om een vervolgtopic te openen? Ik weet niet of er iemand hier handig is met die tabellen maken?
Dat iedereen even herhaalt: naam, uitgerekende datum, geslacht indien bekend, volgende echo/afspraak als je dat wilt delen, bijzonderheden. Zoiets?

Leuk om een lijstje te hebben inderdaad. Ik ben alleen echt niet handig met dit soort dingen? nieuw topic openen is prima.
Ik wilde net vragen hoe je gesprek ging Lewis en toen las ik je bericht al. Wat fijn dat je de meest stressvolle taken hebt kunnen overdragen! Lijkt me inderdaad schrikken die weeënactiviteit.
Wij krijgen inderdaad ook een jongen:)

Ik heb sinds afgelopen donderdag voor het eerst echt wel last van mijn bekken denk ik. Vooral in de avond als werk heel druk was of ik te veel heb gedaan. Werk afschalen of overdragen is bij ons alleen echt heel lastig. Mijn halve team is al ziek dus iedereen (inclusief ik) werkt mega over. Ik gok dat ik uiteindelijk ook iets meer zal moeten rusten maar ik blijf het erg lastig vinden tegelijk omdat cliënten dan niet meer geholpen worden.
De laatste avonden soms zo’n pijn dat lopen lastig gaat. Af en toe ook wat urineverlies:( dus ik ga morgen toch maar even overleggen met de verloskundige. Al ben ik bang dat ik het antwoord al weet: meer rust nemen.

Terug
Bovenaan