Uitgerekend augustus: algemeen shoptopic!

Hoi allemaal
Ik ben 7-8 uitgerekend van mijn 2de en mijn ervaring is als ik naar mijn dochter kijk wat ze aan heeft dan is dat gewoon simpelweg een romper. Voor iets frisser een lekker makkelijk pakje en een dunne deken is genoeg. Pas op dat je niet teveel aanschaft. Zonde van je geld!  
En autostoel heb ik pas na 1 jaar gekocht. Het eerste jaar zat mijn dochter in de maxi cosi. Dus hoef je echt nu nog niet te halen. 
Ik heb ook borstvoeding gegeven maar naar zelf de borst geven ga je ook kolven als de voedingen minder worden. Voor reserve of op Den duur de opvang. Ik ben de medela freestyle gekocht. Het is wel een beste aankoop maar echt de moeite waard! Je moet wel een goede hebben ivm je productie. Ik vond dit een erg fijn apparaat. Makkelijk om me te nemen. Ook voor werk. Ik was vaak met 10 min a 15 min klaar.  Ga wel voor de dubbele want anders ben je 2x zo lang bezig en geloof me op een gegeven moment wil je het gewoon snel klaar hebben haha. Ze zijn ook zat op mp te koop. Ik mocht dat toen niet omdat ik een paar weken met mijn dochter in het ziekenhuis was. Ivm infectiegevaar. Achteraf vind ik het onzin. Want de belangrijke onderdelen zijn goed te reinigen en anders los te koop. Huren is zonde van je geld vind ik want je hebt het nog wel even nodig als het goed verloopt.  De eerste weken als je bv gaat proberen heb je het toch niet meteen nodig dus het proberen is dan achter de rug en weet je wel of je het door gaat doen. Dan is het ook gauw gekocht! 

Als je een kolf huurt heb je inderdaad wel een hele goede. Als je dit helpt bij het begin kun je daar ook voor kiezen. 
Wbt draagdoeken . Ik zweer erbij. Je moet je wel goed laten informeren. Ik heb er een gekregen van mijn buurvrouw. Zij heeft er verstand van. Ik heb het veel gebruikt. Het is fijn want je hebt ook je handen vrij. De kleine ligt lekker bij je,  helpt Als de baby meer huilt en nabijheid nodig heeft maar ook in de krampjestijd was dit de uitkomst! Het is even een leermoment hoe dat werkt met omslaan enzo maar gaat heel snel. 
En ik weet niet meer wie dat vroeg hoeveel rompers je moet hebben.  Vaak gebruik je 1 romper per dag. Soms een keer 1 extra als ze vies geworden zijn maar als je niet om de haverklap wil wassen zou ik er iets van 10 doen. Zo'n kleintje krijgt veel voeding momenten en krijgt dan ook steeds een schone luier. En ook dan als je het nodig hebt is het zo bijgekocht.  Koop nogmaals niet teveel van alles want dat is echt jammer geld.  En je krijgt gauw een voorkeur voor welke rompers fijn zijn. Wat ik fijn vond voorn rompers zijn de omslag rompers. Als ze nog zo klein zijn is het praktisch. Anders moet dat steeds over het hoofdje. En vergeet ook niet dat het wel heel warm kan zijn maar de ukkies altijd in de schaduw liggen...hema lidl en zeeman zijn goed en betaalbaar en die duurdere winkels hebben altijd wel leuke maar ook prijzig. Misschien in de opruiming! 

Even een paar tips: 
Online Shoppen bij Next direct leuke betaalbare kleding en maten vallen normaal.
Toen mijn zoontje geboren was had ik ook bijna niks in maat 50, iedereen zei daar zitten ze zo kort in zonde van het geld. Achteraf heel veel spijt want in de kraamweek heb ik veel foto's van mijn zoontje of in tweedehands pakjes of te grote kleertjes. Ik baalde achteraf dat ik niet meer leuke maat 50 setjes had.. de eerste 3 maanden meestal 1 maat per maand. 1e maand maat 50 2e maat 56 en 3e maand 62 (gemiddeld)
Voor zomerbabys omslag rompers 50 en 56 korte en lange mouwen en ik vond tot en met maat 92 de rompers van de wibra geweldig! Zijn stretchy en blijven mooi. 

Hallo dames! Ik ben nog nieuw hier en las uitgerekend augustus.
Ik ben 24 jaar en ben zwanger van m'n eerste kindje, een baby girl! Net als jullie vind ik het ook lastig om te bepalen wat er klaar moet liggen qua kleertjes.. Het blijft Nederland dus elke zomer verschilt zo mega! 

Terug
Bovenaan