Uitgerekend augustus

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsomstandigheden/vraag-en-antwoord/kan-mijn-werk-worden-aangepast-tijdens-mijn-zwangerschap-of-na-mijn-bevalling

https://www.arbeidsovereenkomst.nl/news/zwangerschap.html
Lis Anne: ik kon mij herinneren dat ik ergens had gelezen dat de werkgever zoveel mogelijk zou moeten doen om jou te ondersteunen.zie bovenstaande links. Er staat in ieder geval in dat je de extra pauzes gewoon doorbetaald moet krijgen.
Wat mij betreft: het gaat best wel goed. Ben wel veel moe en heb last,van mijn darmen. Ook veel hoofdpijn maar kan er wel goed mijn dagelijkse dingen mee doen.
Wat betreft de uitslag van de test: ik ben zwanger van 2 kindjes met een kloppend hartje. Zolang het tegendeel niet is bewezen is dit waar ik aan vast houdt. Het weekend hebben we veel met familie en natuurlijk met elkaar gepraat. En zijn er wel over uit dat de vlokkentest of vruchtwaterpunctie iets is wat we niet willen.

Hoi Inge, dat is schikken, maar ik lees nu hoe jullie erin staan. Hartstikke knap en inderdaad, tot het tegendeel bewezen is. Vergeet niet dat verdriet er ook mag zijn, dit is natuurlijk niet niets. Zorg dat je die ook omarmt om weer door te kunnen. Xx
Zei ik van de week nog dat ik me wat beter voelde? Grrr verrevan, dat weeïge, nooit honger maar altijd een vol gevoel. Zo naar. Maar ja, er zijn ergere dingen... 
Hier het aangepaste lijstje met de nieuwelingen. 

Hee Dames,
Het is even stil geweest vanaf mijn kant, maar heb zeker zo nu en dan alles even gelezen! Hier gaat het opzich best oke eigenlijk, soms schrik ik er zelf van. Nog wel dagen dat ik erg moe ben, en soms in de ochtend wat (sorry voor de details) slijm/gal wat eruit komt. Tot op de dag van vandaag vind ik het nog steeds ongelovelijk dat ik zwanger ben.. het is zo'n gek idee. Ik denk omdat je er (buiten de heerlijke kwaaltjes om) nog weinig van merkt. Einde van de middag hebben wij weer een echo dus ben heel erg benieuwd. Ook vroeg ik een tijdje geleden om jullie advies over de niptest, wij hebben toch besloten ervan af te zien en niet onnodig in de stress willen zitten. Vorige week hebben wij bekend gemaakt dat er een kleintje komt en wij worden overladen met cadeautjes! Zo leuk! Familie, vrienden en zelfs klanten op mijn werk die wat leuks meenemen! Ik ben erg benieuwd naar de echo vanmiddag, maar niet zenuwachtig..! 
Hoe is het verder met jullie allemaal?

Liefs.

Goedemiddag allemaal,

weer een tijdje weg geweest en nu een bericht vanuit Oostenrijk!
Ondanks de nerveusiteit en mixed feelings over het skiën toch gegaan, en het gaat super! Nergens last van en mijn energie komt langzaam weer terug. 

Iedereen die erbij is gekomen hartelijk gefeliciteerd met de zwangerschap. 

Vandaag overigens de uitslag gekregen van de NIPT-test en die was helemaal in orde. 
We hebben de 18de pas weer een echo, kan niet wachten!!! Op dit moment 12+3 dus er zijn al drie maandjes voorbij ?
Na de vakantie ga ik het mijn huidige werkgever vertellen, spannend!
Overigens ook een uitnodiging gekregen voor een sollicitatiegesprek waarop ik gereageerd had voordat ik wist dat ik zwanger was. Heb ze de situatie maar eerlijk uitgelegd en wie zien wel wat ze ermee doen. 

Lieve groetjes,

Bedankt voor de reacties, daar kan ik wel wat mee. Ben vandaag weer bij de huisarts geweest, hou gewoon niets meer binnen. Zelfs geen slokje water. Nu weer andere medicijnen gekregen en moet het aankijken tot woensdag. 

Li  sanne, mijn tip: even helemaal niks doen... door stress en (over-)vermoeidheid wordt het overgeven nog veel erger. Spreek uit ervaring. Ik ben nu 13.3 dagen en ik ben 2 weken volledig thuis geweest. Vandaag ga ik weer een halve dag werken. Jij zit nu in de piek qua hormonen.. denk aan je kleintje en jezelf! Sterkte voor iedereen die nog misselijk is xx pff we moeten er even doorheen he..

Ladies,
Even een vraagje van mij. Ik voel me best wel 'overwhelmed' met alles wat ik moet uitzoeken en regelen de komende tijd. Niet alleen op het werk, met verlofdagen etc, maar ook met kraamhulp, kinderopvang (kinderdagverblijf of gastouder? hoe zit dat met financiele verschillen?), toeslagen... Wanneer moet je wat aanvragen? Hebben jullie een gouden tip in de vorm van een overzichtelijke website/boek waar ik dit soort praktische zaken in kan vinden? Want nu vind ik wel dingen over kwaaltjes, verhalen, de uitzet, borstvoeding en alles eromheen, maar ook op deze website vind ik maar bar weinig over de écht praktische zaken zoals de toeslagen en waar je recht op hebt. 
Zo las ik bij toeval dat het slim is om echt al op tijd de kraamhulp te regelen zodat je niet in de knel komt en niet terecht kan. Dat soort dingen lees ik dan toevallig in een topic hier op het forum, maar niet in een handig overzichtje.
Iemand van jullie die hier ook mee bezig is die een tip heeft? Mijn hoofd zit er een beetje vol mee (buiten het feit dat de zwangerschap van een tweeling mij sowieso wel kopzorgen geeft, en dingen als twijfel over combinatietest laten doen etc....).

Terug
Bovenaan