Uitgerekend augustus

Hoi Allemaal, 
Aller eerst gefeliciteerd allemaal!! 
Ik ben wat minder actief.  Durfde niet zo goed voordat ik meer zekerheid had. 
Ik ben vandaag precies 13 weken zwanger, van ons eerste kindje, dus uitgerekend op 11 augustus. 
Onze termijn echo op 22 januari was prima en onze nipt uitslag ook. 
Ik ben zo opgelucht!! Ik ben nog steeds wel super moe en vaak krampjes richting m'n liezen. En van m'n darmen. Mijn buikje is wel al echt bol sinds de 11 weken!
Nou leuk met jullie mee te lezen, liefs Christel 

Wij konden vrijdag bij de verloskundige terecht.
De uitslag van de combinatietest is voor kindje 1 een kans van 1:5 op een van de 3 afwijkingen. Voor kindje 2 is het met dezelfde bloedwaarden maar zonder de verdikte nekplooi 1

Inge wat een verschrikkelijk nieuws.  Dat is ook de reden dat wij geen testen doen. Met mijn dochter al een onzekere zwangerschap gehad door een foute uitslag van de nipttest. Had ik ook benoemd eerder in ons forum. Een hard gelach als dit iemand overkomt. Ik voel met je mee. Maar weet ook dat het een momentopname is en de nekplooi nog minder kan worden. Ik lees het echt heel erg vaak. Maar snap dat je erg geschrokken en onzeker bent van dit nieuws.  Gaat ook niet eerder weg voor je een goed tegenbericht krijgt denk ik. Knap dat jullie besluiten het door te zetten zonder extra testen. Heel veel sterkte in deze onzekere tijd! 

Iedereen die zwanger is gefeliciteerd!!! 
Ik ben nu ook 10+6 weken zwanger en ben  uitgerekend op 26 augustus was 1 dag naar voren gezet. Had een termijnen echo met 9 weken en die was goed een mooi kloppend hartje gezien en de kleine bewoog al lekker veel. Echt bijzonder om je kleintje zo te zien. 

Hallo dames, 
Tijd niets van me laten weten maar het is allemaal zo hectisch.Ik ben nu 10 weken en 4 dagen zwanger.Ik heb al 3 echo's gehad vanwege bloedverlies. Dat was eindelijk gestopt na 2.5 week. En nu 3 weken later weer bloed... ook ben ik ontzettend vaa misselijk en spuug ik erg vaak. Heb al emesafene 2x per dag alleen dit werkt ook niet altijd. 11 februari heb ik mijn termijn echo. 
Nu het volgende probleem waar ik tegenaan loop. Kan iemand mij hiermee wat informatie geven?
Op mijn werk nemen ze het allemaal niet zo serieus.  Er is kortom gezegd je moet van jou "probleem " niet mijn "probleem " maken.. Ik werk op een donderdag 10 uur en dit red ik nu helaas niet. Ook als ik de zaterdag moet werken is dit 10 uur. Een paar uur ziekmelden bij het UWV wil mijn baas niet doen. Hij vond dat ik s'middags maar 1.5 tot 2 uur pauze (onbetaald) moest nemen. Ik heb in die tijd geen mogelijkheid om naar huis te gaan. Kortom dan ben ik nog 10 uur aanwezig op mijn werk. De bedrijfsarts had al gezegd dat als het niet gaat hij mij moet ziekmelden bij het UWV. Heeft iemand enig idee wat ik nu kan doen?? Het liefst zou ik iets lezen van een officiële website zodat ik dit onder zijn neus kan schuiven. Sinds ze weten dat ik zwanger ben doen ze zo moeilijk. Er spelen nog wel meer dingen maar voor nu is dit het belangrijkste. 

Voor iedereen die mij wil helpen ,alvast bedankt!!

Fijn om weer wat van je te horen Citrus. Je hebt een onzekere tijd gehad bah... fijn dat je je nu wat beter gaat voelen en dat je een goede echo had ? lekker druktemakertje! 
Inge hoe is het met je? 
Priscillaaa het is zeker heel bijzonder,  een bijzonder proces...
Lis anne wat naar dat ze zo doen en zo met je om gaan... hoe vervelend ook, dit hoort bij het zwanger zijn. Zijn hun nooit zwanger geweest? Meid als het niet gaat zoals hun willen moet je maar de ziektewet in. Hun willen blijkbaar niet met je mee denken naar een oplossing die wel werkt!  Laat je niet langer gekmaken ... jij en de baby zijn nu het ALLERBELANGRIJKSTE! ( voor mij makkelijk gezegd natuurlijk,  ik zit niet in jouw situatie maar ik bedoel het goed) ga voor jezelf en heel veel succes meid ?

Of nog 1x in gesprek gaan Lis anne en zeggen hoe jij je er bij voelt. Dat je je niet volledig ziek wil melden maar dat je je ook helaas niet voor 100% in kan zetten. Therapeutisch werken? En anders maar helemaal de ziektewet in. Dan heb je echt je best gedaan vind ik.  Ik snap ook je baas niet. Hij krijgt dat gewoon vergoed van het uwv en kan er een ander voor in zetten mocht dat nodig zijn...

Terug
Bovenaan