Uitgerekend augustus

Wat fijn Citrus!
Iedereen die al bevallen is gefeliciteerd en iedereen die nog wacht succes nog even!
Wij zijn sinds zaterdag thuis. Moesten 1 nacht in het ziekenhuis blijven. Nyne doet het nu super goed. Mijn bevallingsverhaal is heftig. Er zijn zoveel grove fouten gemaakt tijdens de bevalling waar we erg boos over zijn, maar ook waar ik behoorlijk veel last van heb. Lichamelijk maar ook geestelijk. Ook na de bevalling zijn er behoorlijk veel fouten gemaakt. Over een paar weken hebben wij een evaluatie in het ziekenhuis dus zijn nu alles aan het noteren.  Daarna nog een afspraak bij de verloskundige omdat ze het toch in de gaten willen houden hoe ik met de gebeurtenissen omga. 

Gefeliciteerd met alle nieuwe baby's ❣️ 
@Citrus: wat kan je een hoop zorgen hebben en wat mooi dat het dan zo 'meevalt' hé! Zo zie je maar, een echo zegt niet alles en je toch moet vertrouwen op je gevoel?
Zo hadden wij voor Jake een combinatietest die aangaf dat er voor alle drie de afwijkingen een kans was van 1 op 5! Nu hebben wij 2 gezonde baby's.
Ze doen het heel goed, krijgen nu nog nenatal en daar groeien ze op als kool! Wegen nu bijna 3.5 kilo en we mogen volgende week over op normale kunstvoeding. Overdag slapen ze super en s'nachts gaat steeds beter. Ze lijken weinig last te hebben van het warme weer. 
Ik vind steeds meer manieren om ze alleen wel tegelijk de fles te kunnen geven en om de boel een beetje draaiende te houden! Het is net alsof ze er altijd al zijn geweest! 
Toch wel veel heftige bevallingen zeg! Ik kijk erg goed terug op mijn bevalling en besef me wat een geluk ik heb gehad! 

Hoi Inge, 
Klopt, op een echo is het heel lastig en idd die testen willen nog weleens vals berichten. In ons geval was het niet verkeerd gemeten, de afwijkingen waren er. De vraag was alleen hoe hij ermee om zou gaan buiten mijn buik en ze zeiden dat er een kans is dat hij buiten mij juist beter gaat doen. Toen hij er net was, 3 dagen, had hij nog steeds de afwijkingen, maar al iets minder en nu 3 weken later bijna alles goed. 
Alleen ze zeiden dat hij erg groot zou zijn, daar zaten ze wel compleet naast haha. Ach, dit geval vond ik het niet erg, alleen naar meegevallen hihi. 

Hoihoi,
welke dames van augustus zitten nu nog op het wachtbankje? Spannend of het toch geen september baby wordt. Hopelijk hebben jullie snel je baby in je armen. 
Zullen we als iedereen bevallen is ook een groep met baby’s uit augustus in het babydeel van het forum starten? Ik vind t nog wel gezellig om met jullie te blijven kletsen en we zitten dan ongeveer in dezelfde fases. 
Fijne avond nog!

Hi!!
Ik heb een tijdje meegelezen met jullie.
Gefeliciteerd met alle kleintjes die geboren zijn! Lekker van gaan genieten :)
Ik sta nog niet op het lijstje zag ik maar ik zit nog steeds op de wachtbank helaas :-(
Gisteren 28-08 was de uitgerekende datum, zwanger van ons 1e kindje en het wordt een meisje. De VK gaat morgen kijken of ik e.v.t. al iets van ontsluiting heb en voor volgende week een afspraak maken om te strippen. Ben zo benieuwd of er al iets aan het gebeuren is. Dacht van de week namelijk echt dat het begonnen was maar dat zette niet meer door..
Vind het erg lastig omdat ik veel indalings/voor weeën heb gehad en veel harde buiken dus weet niet zo goed wat ik kan verwachten als het echt gaat gebeuren. Hoe begon het bij jullie? En was dit s’avonds/s’nachts of overdag?

Hey Ashhh, gezellig dat je nog meedoet! Beide bevallingen begonnen bij mij in de avond. De eerste braken mijn vliezen eerst (om 22.30u), een uur later een weeënstorm en na twee uur weeën werd onze zoon geboren. De tweede bevalling begon met weeën om 19.30u nadat ik die middag rond 12.30u gestript was. Ik heb iets langer dan 3 uur weeën gehad (wel rugweeën dit keer, wat verschrikkelijk!) en toen hebben ze mijn vliezen doorgeprikt. 20 minuten daarna werd onze dochter geboren. Ze zeggen wel eens dat de meeste bevallingen in de avond en nacht beginnen / doorzetten, maar ik denk dat er ook genoeg ook overdag zijn. Ikzelf ben bijvoorbeeld om 4 uur in de middag geboren haha. Maar het meest wat ik om me heen hoor is start in de avond of nacht en dan geboorte in de nacht of heel vroeg in de ochtend.

Terug
Bovenaan